Skip to main content

Wij hebben sinds augustus glasvezel van KPN en een 1G abonnement. Het is een nieuwbouwhuis waardoor we het een paar maand zonder internet/tv hebben moeten doen. Ik heb de snelheid van internet gemeten en hij kwam 1 keer op 700 MB, maar dat was een uitzondering. Gemiddeld zal het 250 Mb download en 370 MB upload zijn. Maar dat is niet zo erg. Wat wel erg is is dat we misschien twee weken tv hebben kunnen kijken zonder dat het beeld bevriest. Het lijkt af en toe goed te gaan, totdat er weer een update van tv+ komt, dan begint de ellende opnieuw. Ben al van multicast naar unicast gegaan. Heeft wel iets geholpen. I.p.v. elk kwartier bevriest hij nu elk half uur. Verbinding tussen modem en box is via wifi omdat er geen kabel ligt. Heb al uren met de servicedesk aan de telefoon gehangen (die kunnen alleen adviseren om te resetten, hetgeen we al oneindig hebben gedaan). maar het probleem blijft. En tv kijken is niet leuk op deze manier. Iemand nog een suggestie?

 

Admin: afgesplitst en een apart topic voor jouw vraag aangemaakt.

Mijn eerste suggestie is toch: gebruik een netwerkkabel. Je hebt een 1Gbps abonnement; dus als je haperingen hebt, ligt de oorzaak echt binnenshuis. En ik weet wel bijna zeker dat het aan de wifi ligt.

 


Je zegt een kabel trekken kan niet, dat kan altijd natuurlijk. Maar is het niet mogelijk om tijdelijk een kabel te trekken om te testen? Desnoods over de vloer. Aangezien het zo vaak voorkomt hoeft dit maar een paar uur te zijn dan weet je het gelijk.


@Jimmy87 ik lees nergens dat het niet kan. De kabel ligt er niet, maar met zoveel haperingen is het inderdaad een goed idee om met kabel door de kamer te testen.

Ik ga er nu een beetje van uit dat je wifi-router in de meterkast staat en je tv in de woonkamer.


Allemaal bedankt voor de tips. Jullie hadden gelijk: een kabel doet wonderen. We hebben het uitgeprobeerd met een provisorische kabel en hebben al 2 dagen geen problemen meer gehad. Ik kan het niet verklaren (wifi is volgens mij krachtig en snel genoeg), maar blijkbaar dacht de TV+ box er anders over dan ik😀. We gaan dan maar een vaste verbinding aanleggen. Nogmaals bedankt.