Skip to main content

Ik heb sinds kort een nieuwe KPN aansluiting en de laatste versie van de TV box. Beeld bevriest echter regelmatig. Een reset werkt als ik heen en weer switch tussen zenders. Ik zie diverse meldingen in het forum die hetzelfde aangeven, maar nergens wordt een oplossing vermeldt.

En nee, ik ga niet opnieuw herstarten want dat werkt niet.

Moet ik het kastje ruilen?

Hoi @SilG . Mijn eerste vraag bij dit soort issues is: Hoe is het aangesloten?

Mocht dat draadloos zijn, heb je het al met een kabel gerpobeerd?


Beste Erwin

 

Het is draadloos aangesloten zoals het zou moeten kunnen. En gezien de vele andere meldingen over hetzelfde onderwerp, maakt dat niet uit. De meldingen die ik gelezen heb, waren allemaal bedraad.

Ik las ergens een truc om 5 seconden te pauzeren en dan verder (dit was een bedraade aansluiting). Dat helpt inderdaad, maar is niet normaal.

Dus nogmaals hoe is dat bij andere meldingen opgelost? Is er een nieuw kastje nodig?


Of je een nieuw kastje nodig hebt is niet te constateren vanuit hier. Wil je eens naar het ronde vraagtekentje gaan in het menu van de tv. Daar is een probleem oplosser. Kijk daar even bij netwerk en maak eens een foto van de info die daar staat aub.


Hallo John

Bij netwerk staat het volgende:

Wifi quality: Goed

Wifi strenght: 57

Wifi speed: 206

Wifi channel: 12

De speedtest geeft:

Ping: 5

Jitter: 2

Download: 47.1

Upload: 75.7

En verder wordt aangegeven dat de frequentie niet optimaal is. Deze zou 5 hz moeten zijn. Staat nergens wat het nu is


Dan zit je op de 2.4 ghz wifi. Kanaal 12(is 2.4 ghz).

Dit is zeker niet goed om draadloos tv te kijken. Je modem dichterbij de tv zetten of het tv kastje dichterbij de modem. Ik snap dat dit beide geen oplossing is. De makkelijkste oplossing is een superwifipunt in het midden. Tussen je tv en je modem.


Hallo John

 

Dank je voor het antwoord. Ik zal eens nagaan wat ik kan doen.

Modem dichterbij kan niet op het ogenblik. Deze staat ongeveer 7 meter verder van de TV

 


Ter info

Het TV kastje heb ik een meter verplaatst (afstand tott modem nu ongeveer 6 meter) en nu is het probleem verholpen

 


Hoi @SilG .  Fijn dat je deze update geeft en ik ben blij dat het nu goed werkt!.


Reageer