Skip to main content

Heb regelmatig dat het geluid en beeld niet synchroon lopen. Als ik ff heen en weer zap is het vaak goed.

Ik ervaar het ook bij terugkijken, als ik de uitzending dan ff terugspoel en dus opnieuw laat afspelen is het goed.

Het zegt mij dat het dus niet aan de eigen apparatuur kan liggen, omdat het daarna goed gaat.

Mijn kpn+box is met hdmi en optical aangesloten op een Pioneer versterker. En deze versterker stuurt het signaal via hdmi naar de tv. Het geluid wordt dus rechtstreeks vanuit de versterker over de speakers afgespeeld. 

Deze setup werkte met de vorige generatie stb foutloos. Voor nu red ik me ermee, maar het is wel vervelend dat beeld en geluid regelmatig niet synchroon lopen.

Ik ervaar soms ook wel eens helemaal geen geluid. Na reset kpn+box heb ik wel weer geluid.

Kan me voorstellen dat de "minder technische" mensen onder ons het als zeer vervelend ervaren. Ik krijg regelmatig telefoon van mensen met vragen over deze kpn+box met geluid issues. Hopelijk kan kpn snel de oorzaak achterhalen en het oplossen.

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Het beste is om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) rechtstreeks met een HDMI kabel aan te sluiten op de tv (voorkeur HDMI ingang 1)

Geluid met een HDMI kabel van de tv naar de versterker of soundbar.

 

Wat vaak helpt is de DIW7022 resetten.

Zet hem aan.

Houd de kpn toets rechtsboven ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies voor opnieuw opstarten.

 

De “oudere” KPN tv ontvangers werkte op Linux.

De DIW7022 werkt op Android en is een mediabox.

 

KPN heeft al aardig wat met het geluid opgelost, bij ons loopt het via de tv en daarna naar de soundbar aardig goed.

 

Hou ook de updates in de gaten, kan je je op abonneren.

Zie ook hier.

 

Zie ook deze mooie topic gemaakt door @wjb 

Daar staan veel wensen, waarvan er gelukkig al aardig wat zijn opgelost.

 

En deze topic van KPN zelf, met de dingen die nog gedaan moeten worden.


Ik heb het juist zo aangesloten vanwege de situatie in mn woonkamer. Mijn versterker, stb en ps5 staan niet onder de tv. Dit heeft ermee te maken dat mijn woonkamer niet heel groot is. De versterker, stb en ps5 staan daarom in een andere hoek van de kamer met een goede 5m hdmi kabel vanaf de versterker naar de tv. Deze setup heeft jaren zo gewerkt met de "oude" stb. Ook de ps5 geeft geen problemen met beeld en geluid. Ook die gaat via de versterker en de 5m hdmi kabel.

Ik ga de stb dan ook niet rechtstreeks aansluiten op de tv, omdat dat niet de oplossing is.

Bovendien heb ik op een andere tv hier in huis dezelfde klacht, hier zit stb wel rechtstreeks op hdmi1 aangesloten. 

Mijns inziens zou het probleem dus echt in de stb moeten zitten...


Hi @Johan81

Inderdaad niet handig dat het geluid niet synchroon loopt. 

Hou ook de updates in de gaten, kan je je op abonneren.

Zie ook hier.

 

Zie ook deze mooie topic gemaakt door @wjb 

Daar staan veel wensen, waarvan er gelukkig al aardig wat zijn opgelost.

 

En deze topic van KPN zelf, met de dingen die nog gedaan moeten worden.


Dit zijn erg goede tips die ik ook door zou geven. 🙂 Heb je het laatste linkje van Joop ook bekeken? Die gaat naar onze TV+ kennisbank en daar kun je de geavanceerde geluidsinstellingen van de TV+ Box en de geluidsinstellingen van de TV+ Box vinden.
Heb je die al eens doorgenomen en verschillende instellingen geprobeerd? In de meeste gevallen is het dan opgelost.

Zo niet, dan hoor ik het graag!


Ikzelf red me met deze kinderziektes, het is alleen vervelend dat het voor komt. Ben wel van mening dat we dit soort dingen moeten blijven melden, anders kunnen ze ook niet opgelost worden.😉

Verder ben ik nog altijd zeer tevreden over kpn en haar diensten. 😃

Ik heb er vertrouwen in dat de problemen opgelost worden. Echter zit ik dan nu wel al een tijdje naar een zwart scherm met een groen kpn logo te kijken na een spontane reboot....    komt goed....😉

 


Zeker, blijf het ook melden! We zijn ook bezig met het oplossen van de lipsync (geluid en beeld) problemen en zijn er al een eind mee gekomen. Zie ook de bekende bevindingen

In de meeste gevallen is het met het aanpassen van de geluidsinstellingen opgelost. Zo niet en als het ook bij een rechtstreeks aangesloten tv-ontvanger gebeurt, dan wil het aanpassen van de geluidsinstellingen op de TV ook nog wel eens helpen. 

Hou ook de updates in de gaten, kan je je op abonneren.

Zie ook hier.

Anders de Product Updates in de gaten houden. Daar kun je ook feedback onder kwijt!


@Johan81, ik heb toch nog een aanvullende vraag voor je. Gebruik jij wel ultra high speed HDMI kabels?Degene die wij meeleveren in het installatiepakket is dat sowieso, dus als je die gebruikt voor de tweede TV+ Box, dan is dat in ieder geval in orde. Mocht die langere HDMI in de woonkamer niet ultra high speed zijn, dan is het aan te raden die te vervangen.


Ja, ik heb de originele hdmi kabel bij de tweede tv gebruikt, die dus zo nu en dan ook niet synchroon loopt.

Die in de woonkamer weet ik niet zeker wat dat voor 1 is. Weet wel dat die langere kabel bij de vorige stb geen problemen gaf😉.