Skip to main content
Beantwoord

KPN TV: Beeld steeds op zwart bij opnames en haperingen bij live tv

• July 16, 2026
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Sinds 2 weken gaat mijn beeld regelmatig op zwart en het geluid gaat uit. Iedere keer opnieuw opgestart, maar het blijft met enige regelmaat gebeuren. Voor zover ik me herinner is dit meestal met opgenomen progamma’s. Bij tv-uitzending bevriest het beeld af en toe. En bij wisselen zenders hoor je vaak een hard tik geluid. Inmiddels denk ik 15 keer een herstart gedaan. Via het menu, maar ook door de stroom eraf te halen. Iemand een oplossing voor dit probleem?

Beste antwoord door PeterG

Er zijn meer meldingen na de omzetting van de opname server. Echter heeft niet iedereen er, met dezelfde ontvangers, last van. Dat maakt het wat complexer.

En als je nog niet bent overgezet naar de nieuwe opnameserver: Op de oude zijn opnames van 10 maanden en ouder kapoet.

Voor nu kun je opnames kijken via de Smart TV app, mobiele apps, website tv.kpn.com (laptop heeft hdmi uitgang)

Meer topics / meldingen

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 16, 2026

Er zijn meer meldingen na de omzetting van de opname server. Echter heeft niet iedereen er, met dezelfde ontvangers, last van. Dat maakt het wat complexer.

En als je nog niet bent overgezet naar de nieuwe opnameserver: Op de oude zijn opnames van 10 maanden en ouder kapoet.

Voor nu kun je opnames kijken via de Smart TV app, mobiele apps, website tv.kpn.com (laptop heeft hdmi uitgang)

Meer topics / meldingen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2026

Hoi Peter, bedankt voor de reactie, ik heb een hbm2260 tv ontvanger. Ik kan wel opnames kijken van meer dan 10 maanden geleden. Beeld en geluid vallen weg, soms een dag niet, maar vandaag al weer 3 x gebeurd. Soms kan ik via het menu opnieuw opstarten en soms moet ik eerst de stroom eraf halen. Doorspoelen gaat ook traag en een beetje met haperingen. Bij tv kijken stopt het progamma ook soms maar dan blijf ik het beeld wel zien. Hoe kan ik zien of ik naar de nieuwe opnameserver ben omgezet?

Groetjes Emilie

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 16, 2026

Die HMB2260 is ook al erg oud (en altijd al trage bediening). Minstens 14 jaar. Als je belt met 'mijn ontvanger is defect', dan krijg je iemand aan de lijn (maa-vrij 8 tot 18 u; zaterdag tot 17 u.)

Beste is een belafspraak

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2026

Hartelijk dank voor de tip Peter. Ik ga bellen 👍🏻 Fijne dag nog.