Skip to main content

Goedemiddag, 

Ik heb een LG Oled 55c24 van 3 mnd oud en de KPN TV+ box.

Waarom is bij het instellen van de resolutie in “Automatisch beste resolutie”, 4k2k-50hz, het beeld van de tv-zenders niet scherp en is het wel scherp als ik voor 1080p-50hz kies?

Het is een misvatting om te denken dat je met een 4k tv en een 4k tv ontvanger dat je ook werkelijk naar 4k kijkt.

Kpn heeft maar 2 zenders in 4k wat geactiveerd kan worden tegen betaling, Netflix Premium zendt ook in 4k uit, basis en standaard niet.

Tv zender/Streamingdiensten bepalen of er in 4k uitgezonden wordt niet de provider. 


Beste J.D.P.

Klopt heb ook een 4K abonnement, maar de vraag gaat over de gewone Bijv. NPO zenders, waarbij ik niet 4K beeldresolutie verwacht maar wel een scherp beeld. Om echt 4k te kijken kan ik naar bijv. Disney+

 


Beste J.D.P.

Klopt heb ook een 4K abonnement, maar de vraag gaat over de gewone Bijv. NPO zenders, waarbij ik niet 4K beeldresolutie verwacht maar wel een scherp beeld. Om echt 4k te kijken kan ik naar bijv. Disney+

 

Ik denk dat het probleem bij Tv+ontvanger ligt,bij mij wanneer ik schakel naar npo1 dan bevriest het na paar tellen.,op tweede kastje functioneert het wel normaal..Beide kastjes hebben verschillende problemen, eentje is onbruikbaar.


Beste J.D.P.

Klopt heb ook een 4K abonnement, maar de vraag gaat over de gewone Bijv. NPO zenders, waarbij ik niet 4K beeldresolutie verwacht maar wel een scherp beeld. Om echt 4k te kijken kan ik naar bijv. Disney+

 

 

Met een 4K abonnement heb je 2 zenders in 4K

Alle anderen zenders zijn zoals ze op alle andere boxen ook worden uitgezonden.

In 2K (HD) 1080i/50 (tv zenders in 1080P zijn er heel erg weinig zo ver ik weet.

 

Sinds gisteren heb je op de DIW7022 op de eerste 10 zenders een beter beeld (als jouw download minimaal 45 Mb/s is).

 

Wat versta jij onder een scherp beeld?

Dit kan ook aan de instellingen van de tv liggen.

 

Als je de DIW7022 op automatisch zet, dan upscalet de KPN tv decoder het beeld naar 4K.

Maar de LG heeft een veel betere upscaler aan boord. 

 

Disney+ en HBO max, etc. hebben veel 4K materiaal zonder extra kosten (daar kan Netflix nog wat van leren). 


ok, dank je voor de reactie Joop,

 

Ik had de update van de ontvanger al gedraaid en de download is ca. 85 Mbit, maar ik zie geen verschil, met resolutie 1080p alsnog een veen scherper beeld.

Denk dat ik hem daar maar op laat staan. 


Hmm, sinds gisteren, met de invoering van hogere kwaliteit HD (12,5 Mb/s ipv 7,2 Mb/s) spat het beeld van de eerste 10 HD zenders van het 4k scherm. Uitvoer box hier op 4k2k 50 Hz. En HDR instelling staat op SDR.


ok, dank je voor de reactie Joop,

 

Ik had de update van de ontvanger al gedraaid en de download is ca. 85 Mbit, maar ik zie geen verschil, met resolutie 1080p alsnog een veen scherper beeld.

Denk dat ik hem daar maar op laat staan. 

Bij mij is het beeld slechter geworden.

Erg vlekkerig en naast de al bestaande issues een absolute verslechtering om het maar nog niet eens over het geluid te hebben.

Schijnbare doet KPN niet aan firmware upgrade's maar aan firmware downgrade's.

Ik dacht dat de perfomance niet slechter kon maar ik heb mij schijnbaar vergist.

Sorry maar op de F1app na heb ik werkelijk niets positief te melden over deze stb.


Ik ervaar dit ook. Zodra je de kpn tv+ box op 1080p50 beeldresolutie zet, is er veel meer detail, betere kleuren.

De upscaler van de tv is dus veel beter dan het tv kastje.

Ik zou het liefst een optie zien dat je kan kiezen om de live tv kanalen als 1080p resolutie vast te zetten en 4k50 voor de streamingdiensten.


Ik heb alles zoveel mogelijk op AUTO staan, zowel binnen de STB van KPN als mijn eigen TV en heb perfect beeld. @Ik tag je even 

 


Ik ervaar dit ook. Zodra je de kpn tv+ box op 1080p50 beeldresolutie zet, is er veel meer detail, betere kleuren.

De upscaler van de tv is dus veel beter dan het tv kastje.

Ik zou het liefst een optie zien dat je kan kiezen om de live tv kanalen als 1080p resolutie vast te zetten en 4k50 voor de streamingdiensten.

 

Deze topic is al 9 maanden oud, je had beter een nieuwe kunnen maken.

 

Er wordt geen enkele tv zender in 1080P50 uitgezonden, allemaal in 1080i50 

Dat is al vanaf het begin van HD op tv i.v.m. de bandbreedte (digitaal heet dat de stream).

De enige uitzondering is de UHD en de 4K tv zenders, maar dat zijn er maar een paar. (2)

 

Ik ga ervan uit dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box hebt.

 

Zet vooral HDR op automatisch.

En zet Multicast aan en het vinkje bij “beste beeldkwaliteit” aan.

Dan heb je zo wie zo de eerste 10 zenders en nog een paar in de originele resolutie. 

En zoals @Nomen Nominandum ook vermeld, zet de rest op automatisch of op beste.


Reageer