Skip to main content

Goedemiddag allemaal,

Ik probeer al een geruime tijd mijn Salora Tv te koppelen aan de KPN TV+ Box Afstandsbediening.

 

Echter werken de standaard codes niet en ik ben nu wel begonnen om gewoon bij 001 te starten en tot 999 door te gaan, maar ik dacht misschien is er een autotune optie en/of een knopje dat je heel snel naar de volgende code kan gaan.

 

Als ismand een idee heeft san zou dat echt super tof zijn, alvast bedankt!!

 

Groeten Wouter 

Hallo Wouter, welkom bij de KPN Community. Wat vervelend dat dit dan zoveel voeten inde aarde voor je heeft. Ik ken dit type tv niet direct maar je zou nog even het volgende artikel uit onze kennisbank kunnen doornemen: De afstandsbediening van KPN TV+

Afstandsbediening afstemmen

Afstandsbediening afstemmen op de tv

Je kunt de KPN TV+ afstandsbediening op de tv afstemmen om zo het volume met 1 afstandsbediening te regelen.

Je kunt de KPN afstandsbediening op meerdere manieren aan jouw tv koppelen: Automatisch, handmatig of niet. In de instellingen van de KPN TV+ Box kun je jouw voorkeursmethode aangeven. Volg hiervoor onderstaande instructies:

 

1. Open de Instellingen.

 

2. Kies rechts voor Apparaat (Open algemene instellingen).

 

3. Ga naar Afstandsbedieningen en accessoires.

 

4. Kies de KPN afstandsbediening L8.

 

5. Klik op Bedien je tv met de KPN afstandsbediening.

 

6. Kies nu of je de KPN afstandsbediening wilt koppelen aan de tv en hoe.

 

Automatisch

Je kunt de afstandsbediening van de KPN TV+ Box automatisch verbinding laten maken met jouw tv. Dit werkt het beste bij grote merken.

 

Handmatig

Lukt het automatisch verbinden niet? Of wil je liever zelf koppelen? Volg dan de onderstaande instructies.

  1. Kijk of je tv-merk in de snelcodelijst staat (zie lijst hieronder).
  2. Houd het source/AV knopje + het ‘snelcodenummer’ 5 seconden gelijktijdig ingedrukt, tot het rode lampje op de afstandsbediening brandt. Je kan nu beide knoppen loslaten.
  3. Druk op ⏩. Het lampje op de afstandsbediening knippert nu 1 keer rood.
  4. Controleer of de knoppen volume/mute/tv werken? Werken ze niet? Doorloop dan punt 3 en 4 opnieuw.
  5. Werken de knoppen wel? Druk op OK. Het lampje knippert nu 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op je televisie.
Snelcode lijst
Samsung 1 Loewe 6
LG 2 Grundig 7
Sony 3 Sharp 8
Philips 4 TCL 9
Panasonic 5 Hisense 0

 

 

Lukt het afstemmen niet op deze manier of staat je tv-merk niet in de lijst? Scan de QR code voor jouw specifieke tv-code.

Let op! Het afstemmen via een specifieke tv-code is iets anders dan via de snelcode omschreven als hierboven.

 

Uit

Je kunt er ook voor kiezen om de KPN afstandsbediening alleen voor KPN TV+ te gebruiken. Het volume van de KPN TV+ Box en de tv regel je dan apart.

 


Hi @Remco van KPN ,

Thanks, ik ga ermee aan de slag!

Hoop natuurlijk dat iemand nog een code voor mij heeft :)