Skip to main content

Hallo, 

Wij hebben sinds twee weken kpn tv + box

Beide aan ether netwerk kabel aangesloten. Toch blijft zowel beneden als boven het kastje vaker hangen, opnames worden soms niet opgehaald. Etc

ethernet kabel niet aangesloten staat er dan.Met oude kastjes hadden we dit probleem niet.

Ook is het als onze zoon op zijn pc iets download bijv een game blijft bij ons de zender hangen. Dit was met de oude kastjes ook een probleem

Wij hebben snelle internet tot 1Gbit.

Wie heeft de oplossing 

Dat lijkt me niet prettig televisie kijken, @alexandra2110.

Allereerst ben ik benieuwd wat voor ethernetkabel je gebruikt. Ik kan je ook aanraden eens een andere ethernetkabel te proberen. Vaak zit het probleem namelijk in de kabel.

Ook is het belangrijk dat je een high speed HDMI kabel gebruikt. Gebruik bij voorkeur de HDMI kabel die je bij de nieuwe tv-ontvanger hebt ontvangen. Deze is namelijk geschikt.

Wat betreft het downloaden van jouw zoon: Downloaden van games kan veel vragen van het internet. Ik merk dat zelf ook. Je kunt jouw zoon het beste vragen om zijn downloadsnelheid in bijvoorbeeld Steam te beperken. Zo kunnen jullie ongestoord televisie blijven kijken.


Dankjewel Denise voor jou antwoord hier hebben we wat aan toppie 👍

We gaan de stappen komend weekend doorlopen hopelijk is dan alles opgelost.

Groetjes Alexandra 


Ik heb geen verstand van gamen maar serieus... kan je met een 1GB verbinding niet gamen en tv kijken tegelijkertijd?? Wie kan mij hier helderheid over geven.


Dat zou echt wel moeten lukken, maar toch hebben wij dan storing. We gaan de ethernet kabels vervangen wellicht is het euvel dan opgelost 🤷🏻‍♀️


Met jullie abo zou je makkelijk een game moeten kunnen downloaden en tegelijkertijd tv kijken zonder storingen. We doen hier niet anders.😎🎮💻

Ik denk dat het eerder aan je kabels en/ of verbindingen ligt.


Dat denken wij nu ook, we gaan de ethernet kabel vervangen. Wat we ook hebben is dat de tv opeens overspringt naar netflix of Disney. 


Is de tv ontvanger met een kabel direct op het modem aangesloten of zit er een switch tussen?


De PC en tv beneden is direct aangesloten op het modem  tv boven opeen switch tplink. We zijn er achter gekomen dat het limiet van de switch maar 100 mbps ten opzichte van de 1000mbps van de router. We gaan deze vervangen ( tip) wij hebben een switch nodig die ook stroom afgeeft voor onze beveiligingssysteem. 


Aha dat verklaart een hoop. Let er op dat een switch igmp snooping MOET ondersteunen!!


Wat houdt dat in Joep igmp snooping? 


Hier kan je er alles over lezen. Uitermate belangrijk voor de tv ontvangers!