@Patman_66 en @nrc123
Het beeld van de Sagacom DIW7022 is heel erg mooi.
Het is zeker geen bagger.
Alleen moet KPN HDR automatisch urgent toevoegen.
Tot die tijd laat ik hem op SDR staan (helaas)
Ik verwacht dat de verschillende ervaringen van gebruikers met betrekking tot contrast/helderheid voornamelijk te maken heeft met de verschillende types en generaties beeldscherm technologieën (LED/OLED/QLED/QD-OLED etc).
Ik verwacht dat de verschillende ervaringen van gebruikers met betrekking tot contrast/helderheid voornamelijk te maken heeft met de verschillende types en generaties beeldscherm technologieën (LED/OLED/QLED/QD-OLED etc).
Persoonlijk ben ik van mening dat beeldkwaliteit niet via de decoder maar via de TV instellingen te regelen moeten zijn. Alle aangesloten apparatuur bij mij is goed. (Chromecast, KPN VIP5202, DVD recorder) maar met de nieuwe box krijg ook ik dit niet helemaal goed en geldt dit voor een Samsung TV en zelfs op mijn mooie Loewe TV.
Bron?
Wat @0011 vermeld, dat geloof ik ook.
Je kan voor elke HDMI ingang op de tv de instellingen doen.
En dat is niet afhankelijk van het soort scherm of techniek.
@joop2011 Geen enkele bron. Ik had ook niet het idee dat ik iets als wetenschappelijk feit had beweerd. Alleen zijn de ervaringen van gebruikers hier nogal afwijkend én is bevestigd dat de contrast/helderheid van de KPN TV+ box niet in orde is.
Sinds 2 weken overgestapt van Ziggo naar KPN.
Met mijn Philips 55OLED803 krijg ik ook onmogelijk detail in het veel te aanwezige wit (bij tv uitzendingen).
Inmiddels alle opties op tv en kastje wel geprobeerd. Hoop dat hier snel wat voor komt want zo ga ik mijn contract niet uitzingen.
Sinds 2 weken overgestapt van Ziggo naar KPN.
Met mijn Philips 55OLED803 krijg ik ook onmogelijk detail in het veel te aanwezige wit (bij tv uitzendingen).
Inmiddels alle opties op tv en kastje wel geprobeerd. Hoop dat hier snel wat voor komt want zo ga ik mijn contract niet uitzingen.
Dit kan je in de tv zelf instellen. (meestal staat het daarin veel te hoog contrast etc.).
Per apparaat meestal.
Ik weet niet of het Chinese merk Philips dat ook kan, maar ik denk het wel.
Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) instellen op:
Multicast en “beste beeldkwaliteit”
En zolang HDR automatisch er niet op staat, kan je die op SDR zetten (indien nodig).
Klopt, het contrast dat de TV+ Box aan de TV levert staat veel te hoog, ook in SDR mode.
Dit is een bekend probleem en KPN werkt aan een oplossing.
Hoe lang dat gaat duren is de grote vraag.
We kijken het nog even aan WJB
Het witlevel is helaas aan de tv kant niet dusdanig te regelen dat het dit oplost.
Van alles geprobeerd, zelfs het servicemenu.
Voor nu levert de beeldstijl ISF Nacht het beste resultaat maar het blijft storend.
Mijn streamingdiensten kijk ik voorlopig via mijn Nvdia Shield.
Het witlevel is helaas aan de tv kant niet dusdanig te regelen dat het dit oplost.
Jawel hoor, via instellingen in de tv, kan je het contrast lager zetten.
Het is op veel TV's niet mogelijk om het contrast laag genoeg te zetten zonder daar ook negatieve gevolgen van te ondervinden. Mijns inziens is het echt aan KPN om dit op te lossen.
Het is op veel TV's niet mogelijk om het contrast laag genoeg te zetten zonder daar ook negatieve gevolgen van te ondervinden. Mijns inziens is het echt aan KPN om dit op te lossen.
Volledig eens, op diverse tv,s geldt de instelling voor alle, ook extern aangesloten, bronnen. Daardoor moet je telkens bij de keuze voor een andere bron, het contrastniveau wederom wijzigen.
Een onaanvaardbare en ongewenste situatie. Daarom is het aan KPN dit in de box te “normaliseren”.
@Paul_ Na maanden zonder enig zicht op verbetering ben ik er helemaal klaar mee!!
Zeer teleurgesteld in de snelheid waarmee dit wordt aangepakt.
Paul, ik wil graag mijn vorige kastje (Arcadyan HBM2260) of iets vergelijkbaars weer terug, zolang hier geen oplossing voor is.
Hoe kan ik dat regelen?
Ik heb nog steeds na 4 maanden niets gehoord over dat extreme contrast. Er wordt gewezen naar de leverancier die het moet oplossen. Wanneer kunnen wij (want het zijn er best veel) een oplossing verwachten????..
Ik heb nog steeds na 4 maanden niets gehoord over dat extreme contrast. Er wordt gewezen naar de leverancier die het moet oplossen. Wanneer kunnen wij (want het zijn er best veel) een oplossing verwachten????..
Hopelijk komt er snel een update.
Bij de update van t/m 30 oktober helaas niet.
Met urgentie oplossen:
- Het te hoge contrast, waar veel klanten over klagen.
- HDR automatisch, (waarna je eindelijk 4K kan kijken zonder dat je bij SDR uitzendingen minder goed beeld hebt (en dat is bij 99% van de tv programma's SDR.)
- Geluid synchroon met beeld
- Geluid volume bij velen te groot.
Heel vervelend want ik heb het al in mei aangekaart. Kan de KPN geen andere kastjes sturen? Ik vind een half jaar zonder oplossingen echt schandalig!!!!
ik kijk nu nog steeds via mijn oude box met het oude menu.
Ik kan het contrast issue reproduceren op een Nivdia shield wanneer ik 'Match color space' ('automatically switch between rec.2020 and 709') uit zet. Lijkt me een setting in de decoder waar we net niet bij kunnen.
Ik kan het contrast issue reproduceren op een Nivdia shield wanneer ik 'Match color space' ('automatically switch between rec.2020 and 709') uit zet. Lijkt me een setting in de decoder waar we net niet bij kunnen.
@Erik_ is dit iets wat jij kunt doorzetten naar het tv-team dat destijds heeft geconcludeerd dat er inderdaad problemen zijn met het beeld, ik had gehoopt dat dit inmiddels wel opgelost zou zijn.
KPN TV boxen vorige week ontvangen. Was enthousiast aanvankelijk. Maar wit signaal is inderdaad vaak overstuurd en vooral bij studioprogramma's. Je kan aardig wat bijregelen maar overstuurd is overstuurd en geeft geen details meer. Jammer dat de KPN dat niet snel oplost. Oude kastjes maar even bewaren
Update van vandaag geeft een aanmerkelijke verbetering op mijn Sony Brava -:)
Hi all, sorry voor het niet reageren. We hebben even navraag gedaan over de stand van zaken m.b.t. het hoge contrast.
Er wordt nog altijd wel aan gewerkt. Er zijn natuurlijk ook andere dingen die verbeterd moeten worden zoals audio/video sync, HDMI-zaken etc. Maar dit is ook een ding waar actief aan gesleuteld wordt op de achtergrond. Ik kan me voorstellen dat het lijkt alsof we dit zijn vergeten… Is niet zo. Meer details daarover kan ik niet delen op dit moment.
Dit is iets wat verbeterd moet worden middels een firmware update dus abonneer je vooral op de Product Updates.
Weer behoorlijk tijd ingestoken na de “update”. Helaas was allemaal wederom voor niks. Het beeld nog steeds veel te hard, de kleuren zijn niet goed te krijgen. Maar weer mijn oude kastje teruggeplaatst en weer prachtig beeld. Na een half jaar prutsen ben ik het behoorlijk zat.
voor dat de KPN zo kastje uitdraait lijkt mij dat het eerst uitvoerig getest moet zijn, en dat is duidelijk niet gebeurd. Wanneer komt er nu eens echt een oplossing?
Hier nog een met een te wit beeld.
Alleen via kpntv+box. Vorige box via Solcon was wel goed.
Samsung 4k op film stand moeten zetten dan is er zonder pijn aan de ogen naar het beeld te kijken.
Sinds drie weken overgestapt van Budget naar KPN. Had ik het maar nooit gedaan. Wat is het beeld ellendig fel via het kastje. Echt niet goed te krijgen. Dacht eerst nog dat het aan mijn oude tv lag. Die wilde ik toch vervangen dus voor een prachtige oled gegaan. Helaas helaas ... Dat werd er niet beter op. Welke instelling ik ook probeerde het doet idd pijn aan de ogen. Zelfs film mode op donker. Dan maar de interactieve tv app dacht ik. Beeld wel rustiger en fijner voor de ogen maar het hapert als een dolle. Vooral voetbal is niet om aan te gluren. Als ik hier lees dat het probleem van de felheid/kleuren/contrast al maanden speelt dan zakt de moed mij in de schoenen. KPN doe wat je moet doen en los het op.
Ik bespeur nu toch verbetering. Ik heb de LG OLED55C35LA (2023) tv. Met de DIW7022 TV+-box als input kan ik met de afstandsbediening die bij de tv geleverd is (dus niet die van KPN) zaken als contrast en helderheid regelen, terwijl deze instellingen eerder helemaal niet van invloed waren op wat er via de TV+-box binnenkwam. Het lijkt dus opgelost. Hoera!
Met de interactieve tv-app heb ik overigens nooit problemen gehad.