Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Box die bekabeld is aangesloten kan niet worden gekoppeld in Google Home app

• August 18, 2025
  • 9 reacties
  • 76 keer bekeken

Het lukt me niet om de mijn tv ontvanger te koppelen in de Google home app als de ontvanger bedraad is aangesloten. Het werkt wel als de tv ontvanger via wifi op mijn netwerk is aangesloten. Ik kan het IP adres van de ontvanger wel pingen vanaf mijn telefoon (waar ik google home wil gebruiken). 

Beste antwoord door Marlon92

klopt, heb een lynksys router in gebruik, maar daar gebruik ik ook de wifi van.

Als je de tv ontvanger via WiFi verbind met die Linksys router, en je telefoon is daar ook mee verbonden, dan zijn beide apparaten met hetzelfde netwerk verbonden. En dan werkt het.

Maar als jij de tv ontvanger bekabeld aansluiten op de KPN Box/Experiabox, dan zijn beide apparaten niet verbonden met hetzelfde netwerk. En dan zien ze elkaar niet.

Je zou die Linksys router in bridged of accespoint modus moeten zetten. Dan is het opgelost. 

Of de tv-ontvanger bekabeld ook op de Linksys router aansluiten.

9 reacties

• August 18, 2025

Wat is het ip als de ontvanger bedraad is aangesloten? En wat is het als de ontvanger via WiFi is aangesloten? In beide gevallen begint het ip met "192.168.2."?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

bedraad is het idd 192.168.2.128 heb DHCP gekozen. Handmatig is me nog niet gelukt

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

lokaal is mijn netwerk 192.168.1.xxx

• August 18, 2025

lokaal is mijn netwerk 192.168.1.xxx

Dat is dus het probleem. Je hebt een 2de router? Een Deco setje? Of Orbi? Of iets anders?

• August 18, 2025

Handmatig is me nog niet gelukt

Dat moet je ook niet doen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

• Antwoord
  • August 18, 2025

Als je de tv ontvanger via WiFi verbind met die Linksys router, en je telefoon is daar ook mee verbonden, dan zijn beide apparaten met hetzelfde netwerk verbonden. En dan werkt het.

Maar als jij de tv ontvanger bekabeld aansluiten op de KPN Box/Experiabox, dan zijn beide apparaten niet verbonden met hetzelfde netwerk. En dan zien ze elkaar niet.

Je zou die Linksys router in bridged of accespoint modus moeten zetten. Dan is het opgelost. 

Of de tv-ontvanger bekabeld ook op de Linksys router aansluiten.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Peter Sloots, welkom op de community. Dit klinkt inderdaad als wat Marlon al omschrijft. In zijn laatste bericht geeft hij een aantal opties die je kunt proberen, is dat gelukt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Hallo,

Het klopt wat Marlon92 schreef! Ik was vergeten dat ik de ontvanger direct op experiabox heb aangesloten, was ook al weer een tijd geleden. als ik de kpn box op de router aansluit werkt het wel. Super bedankt voor de hulp!

Loop nu wel tegen wat andere probleempljes aan maar die ga ik nog proberen op te lossen. Mocht dat niet lukken meld ik me wel weer:)

Peter