Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ box DIW7022 slaat instellingen van resolutie niet op

• January 7, 2026
  • 4 reacties
  • 89 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds enige tijd verliest de KPN TV+ box zijn schermresolutie instellingen.

Ik stel ze in op 1080p-59.94hz, maar na uit-en weer aanzetten staan ze weer op 480p-59.94hz.

Heb de box al opnieuw opgestart en ook al teruggezet naar fabrieksinstellingen,maar dat heeft helaas niet geholpen.

Ontvanger is bedraad (via netgear switch GS105Ev2 ) aangesloten op Fritzbox 5790. Heb ook de switch al opnieuw opgestart. (IGMP staat aan op de switch)

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord door Hansdefotograaf

Hoi Jasper,

Bij deze kan ik je vertellen dat het probleem net is opgelost na het aansluiten van de box op een andere HDMI poort van mijn Samsung tv.Zelfs de 4k resolutie kan ik nu (weer) selecteren.

Blijkbaar was dus de oude HDMI poort de schuldige.Vreemd,omdat de box daar vanaf dag 1 op aangesloten was zonder problemen.

Fijn dat het nu is opgelost…..en dank voor je reactie!

4 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Hansdefotograaf, dat is een goede vraag. Onthoudt de TV+ Box alle andere instellingen wel, of verdwijnen alle instellingen? Op wat voor moment verliest de Box de instellingen? Gebeurt dat bijvoorbeeld na een bepaalde handeling, of na een x periode? Kan je er meer over vertellen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 9, 2026

Hoi Jasper,

Bij deze kan ik je vertellen dat het probleem net is opgelost na het aansluiten van de box op een andere HDMI poort van mijn Samsung tv.Zelfs de 4k resolutie kan ik nu (weer) selecteren.

Blijkbaar was dus de oude HDMI poort de schuldige.Vreemd,omdat de box daar vanaf dag 1 op aangesloten was zonder problemen.

Fijn dat het nu is opgelost…..en dank voor je reactie!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 9, 2026

Waarom gebruik je 59,94 Hz?

Het is hier in Europa 50 Hz. Het hele aanbod van kpn werkt daarop. En vrijwel alle streaming diensten. 

Alleen Netflix biedt met een deel van de films nog steeds die Europese norm niet. 

Hij zal ongetwijfeld wel blijven staan op 1080p 50 Hz.

Uit / aan zetten. Stand-by? Eco stand-by? Stroomloos?

Hoi Peter,

Je hebt gelijk,hij moet op 50 Hz staan.Als ik de optie “automatisch beste resolutie” selecteer,dan schakelt de box in op 4k2k-50hz. Dat lijkt mij dus de beste optie…..

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een oplossing waar ik niet aan gedacht had, mooi dat je dat hebt gevonden en met ons deelt! Mochten we soortgelijke gevallen tegenkomen kunnen we dat ook als suggestie geven. En jij kunt nu weer lekker tv kijken dus, op de juiste resolutie 🙂 Veel kijkplezier!