Skip to main content

Aangezien mijn Arris vip2952 modem niet geschikt was voor het verwerken van Dolby Atmos geluid, heb ik van de week in overleg met de klantenservice mijn abonnement aangepast naar de KpnTV+ box diw7022. 

Vandaag om 12.00 uur met frisse moed begonnen, na wat uitdates kon ik aan de slag.

Na een korte Netflix test werd een Dolby Atmos film goed via de Receiver in DolbyAtmos weergegeven.

Daarna de receiver uitgezet en alleen via de Setup box naar TV gekeken, en wat bleek na enige tijd viel telkens spontaan het beeld uit.  (bij een latere test via de receiver viel ook daar het beeld onverwachts uit)

(wellicht een handshake probleem of beperking van de setup box?)

Na gesproken te hebben met de klantenservice, heb ik de tvbox rechtstreeks aangesloten zonder tussenkomst van mijn netwerk switch maar dit mocht ook niet baten. (na een fabrieksreset ook geen verschil)

De reciever geeft in standby mode het Hdmi signaal netjes door naar de LG TV, maar zodra je de diw7022 er tussen zet gaat dit proces de mist in.

Daarna weer mijn oude vip2952 aangesloten en toen werkte alles weer vanouds. 

Ik heb op dit forum inmiddels div. berichten gelezen, dat meer mensen problemen ondervonden

met de diw7022.

In overleg met Kpn gaat helaas de nieuwe setup box retour aangezien deze dus met de huidige firmware niet goed werkt met tussenkomst van een Denon receiver.

De optie om de setup box direct aan mijn te tv hangen heeft geen zin om vervolgens dan het

geluid via toslink naar de receiver te sturen. (naar mijn weten heeft ook toslink zijn beperkingen

met oa. Dts en wellicht dus ook dolbyatmos signalen).

Als iemand nog een oplossing heeft voor dit probleem dan hoor ik dit graag, maar anders gaat de nieuwe setup box volgende week helaas retour.

Vast mijn dank.

 

nb.: door de beperking in het appartementen complex, komt alles via de telefoonlijn binnen gaat vervolgens naar het Experia 10 modem en is de setupbox d.m.v. een netwerk kabel daarop aangesloten.

Max download is 50mb dit is voldoende voor Netflix maar is dit ook voldoende voor de diw7022?

 

 

Hallo @Hermanos53 ,

Ik zou toch proberen om het geluid via de toslink-aansluiting te laten lopen. Probeer dat eens. 
 

Voor bv live-tv werkt dat gewoon: 

 


Dat ga ik vanmiddag uitproberen.

 


@Hermanos53 Je kan proberen de diw7022 op een ander hdmi poort van de denon, of de diw7022 op een hdmi poort van de tv, en de HDMI met eARC van TV met de denon te verbinden. Toslink raad ik af, jij krijg hapering of geen geluid bij audio formaten met hoge bitrates. BTW. als je jouw ontvangers omruil gaat je een nieuwe abo in, en die begint vanaf 100Mbs. Dus 50Mbs vind ik wel laag, is wel genoeg als je unicast in de diw7022 instel, maar bij multicast krijg je wel probleem met alleen 50Mbs


Toslink heeft zo wie zo niet mijn voorkeur.

Ondanks dat het abonnement was overzet naar 100Mbs, haal ik max 50Mbs op de ouderwetse

telefoonlijn.

Ik ga idd nog een ander hdi poort testen, maar als unicast een hoge lijnsnelheid nodig heeft gaat

dit niet bij mij werken.

Arc gebruik ik liever niet want ik regel mijn hele set via een Logitech Remote, zodra je Arc activeert

in de TV en Receiver, gaat de Receiver ook aan in een activiteit waar deze niet gebruikt wordt.

Ondanks dat je cec geheel uitzet, blijft de LG tv het commando uitsturen, dit is helaas in de tv niet

uit te zetten.

Doe nog een test blijft het onstabiel dat gaat de diw7022 helaas retour.

Smart TV opties zitten in mijn TV, dus het ging mij puur om Dolby Atmos weergave van Netflix.


Zo vanmiddag weer wat uurtjes bezig geweest. 

Ik had via een tip van Jorgen de 7022 op een 8k hdmi input aangesloten, en wat schets ook mijn verbazing de 7202 werkt tot nu toe zonder zwart beeld af en toe door te geven.

Daarna Neflix test via de Denon 2800 en Dolby Atmos werd perfect weergegeven.

Ik kijk het dus de komende dagen even aan hoe stabiel de 7022 blijft, voordat ik verder beslis.

1 nieuw probleem ik stuur mijn gehele set aan d.m.v. een Logitech Remote, aangezien de 7022

remote op Bluetooth werkt, kan mijn Logitech Hub de 7022 niet aansturen.

Heb drie suggesties uitgeprobeerd Nvidia Shield / Asus Nexus / Sunrise TV, maar mij is het nog

niet gelukt.

Dus als iemand nog suggesties heeft hoe ik mijn Logitech toch werkend kan krijgen dan hoor ik

dit graag.

Jorgen heel erg bedankt voor je tip /  suggesties en het contact via pb.


@Hermanos53 Heb je al geprobeerd met Sagecom DIW7022? Het staat onder ondersteunde apparaten.

https://support.myharmony.com/nl-nl/compatibility


Uiteraard, de diw7022 staat in de Logitech database, het probleem is dat de 7022 via BT werkt

en de Logitech via IR.

 


Uiteraard, de diw7022 staat in de Logitech database, het probleem is dat de 7022 via BT werkt

en de Logitech via IR.

 

Je moet ook de Logitech Harmony Hub hebben, die kan ook overweg met bluetooth. De remote zelf niet dacht ik.


Ik heb de Hub, maar het is me nog niet geluk om deze met de 7022 te verbinden en werkend 

te krijgen.


Ik heb de Hub, maar het is me nog niet geluk om deze met de 7022 te verbinden en werkend 

te krijgen.

Bij afstandsbedieningen en accessoires> accessoire toevoegen. In de 7022 opties. Moet je de harmony kunnen vinden als je bijvoorbeeld nvidia shield aangemaakt hebt in de harmony app.


De Harmony is nu zichtbaar maar ik kan de diw7022 nog niet aansturen.

Het buiten de diw7022 heb ik de Nvia Shield de Xiomi mi box s Asus nexus player geinstalleerd maar

geen van de apparaten communiceren met de diw7022.

Dus hoe krijg ik het toch werkend dat de Logitech Hub commando's uitstuurt die de diw7022 ontvangt en uitvoert?

Vast mijn dank.


Zo vanmiddag weer wat uurtjes bezig geweest. 

Ik had via een tip van Jorgen de 7022 op een 8k hdmi input aangesloten, en wat schets ook mijn verbazing de 7202 werkt tot nu toe zonder zwart beeld af en toe door te geven.

Daarna Neflix test via de Denon 2800 en Dolby Atmos werd perfect weergegeven.

Ik kijk het dus de komende dagen even aan hoe stabiel de 7022 blijft, voordat ik verder beslis.

1 nieuw probleem ik stuur mijn gehele set aan d.m.v. een Logitech Remote, aangezien de 7022

remote op Bluetooth werkt, kan mijn Logitech Hub de 7022 niet aansturen.

Heb drie suggesties uitgeprobeerd Nvidia Shield / Asus Nexus / Sunrise TV, maar mij is het nog

niet gelukt.

Dus als iemand nog suggesties heeft hoe ik mijn Logitech toch werkend kan krijgen dan hoor ik

dit graag.

Jorgen heel erg bedankt voor je tip /  suggesties en het contact via pb.

Flirc usb v2 dongle.


Tks. heeft iemand dit al uitgeprobeerd met een Logitech hub en diw7022?


Ondanks het feit dat de Sagemcom DIW7022 in de Logitech database opgenomen lijkt te zijn kan je deTV+ Box er niet mee bedienen.

 


Als je een afstandsbediening van de Vip5202 hebt, kun je alle knoppen inleren in de Flirc. Deze heeft nl. nog ir. De Vip5202 afstandsbediening ir codes werken ook op de kpn+ box. Zelfs aan en uit toggle. Ik pak binnen de Flirc software de template voor nvidea shield xx en programmeer alle knoppen. De 1,2 3... programeer ik met de template van het algemene toetsenbord. Dan steek je de Flirc in de usb van de box en deze werk meteen. Kun je testen met de Vip5202 afstandsbediening. Ik heb geen harmony, maar hier zou je iets mee moeten kunnen.

Ik bedien alles over Lan met mijn mobiele telefoon en een iTach ip2ir. De ir codes van de komplete afstandsbediening zijn dan te downloaden in de control tower van de iTach website. Zowel in Hex als tekst.


De Vip5202 afstandsbediening ir codes werken ook op de kpn+ box.

Weet je dat zeker immers de 7022 heeft hele andere functies dan de 5202.


Ik heb geprogrammeerd en werkend, uit mijn hoofd :

Up, down, left, right, ok, menu, volume up, volume down, on/off toggle, back, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0.

Zal als ik thuis ben deze functies dubbel checken.

Als er functies nodig zijn die niet op de Vip5202 zitten wordt het lastiger.


Ik heb geprogrammeerd en werkend, ...

Werkend op een 7022?


Ik heb nog even een andere technische vraag. 

Kan een techneut toelichten waarom de 7022 wel werkt op een 8k hdmi ingang van de Denon 2800 receiver maar beelduitval geeft op de standaard 4k hdmi ingang?

 

Bedankt vast.


Ik heb geprogrammeerd en werkend, ...

Werkend op een 7022?

Ja


Ik heb nog even een andere technische vraag. 

Kan een techneut toelichten waarom de 7022 wel werkt op een 8k hdmi ingang van de Denon 2800 receiver maar beelduitval geeft op de standaard 4k hdmi ingang?

 

Bedankt vast.

Hier heb ik op een Denon AVC-X6500H geen last van. Nog niet in ieder geval. Staan je settings in de Denon wel goed voor die bewuste Hdmi ingang? Video moet 1:1 zonder conversie worden doorgegeven aan de tv. Tv moet de eventuele scaling doen.

Dit kun je trouwens checken door via de info knop ergens in het denon menu te drukken. Dan krijg je links een kolom en rechts een kolom met pijltjes ertussen. Links en rechts moet dan hetzelfde zijn.


De Vip5202 afstandsbediening ir codes werken ook op de kpn+ box.

Weet je dat zeker immers de 7022 heeft hele andere functies dan de 5202.

Heb trouwen de twee afstandbedieningen langs elkaar gelegd en zie geen verschil buiten dat alle knoppen op een andere plek zitten. Ik zie alleen een google knop op de 7022 die niet op de 5202 zit.


De Vip5202 afstandsbediening ir codes werken ook op de kpn+ box.

Weet je dat zeker immers de 7022 heeft hele andere functies dan de 5202.

Heb trouwen de twee afstandbedieningen langs elkaar gelegd en zie geen verschil buiten dat alle knoppen op een andere plek zitten. Ik zie alleen een google knop op de 7022 die niet op de 5202 zit.

De toetsen Home, Google en Disney+ zijn niet aanwezig op de afstandsbediening van de 5202.

De toetsen Radio , TV, Menu en Opties zijn niet aanwezig op de afstandsbediening van de 7022.


Volgens mij home wel. Naast opties. De rest is niet belangrijk. Maar goed om het zo te zien. Alle knoppen die ik in de Flirc heb ingelezen werken gewoon.


Ben toch heel benieuwd of iemand enige idee heeft waarom de 8k hdmi input poort wel goed

werkt en niet de standaard 4k?

 

Dit was voor mij haast de reden om de Diw7022 terug te sturen en de vip2952 te behouden.