Skip to main content

Aangezien mijn Arris vip2952 modem niet geschikt was voor het verwerken van Dolby Atmos geluid, heb ik van de week in overleg met de klantenservice mijn abonnement aangepast naar de KpnTV+ box diw7022. 

Vandaag om 12.00 uur met frisse moed begonnen, na wat uitdates kon ik aan de slag.

Na een korte Netflix test werd een Dolby Atmos film goed via de Receiver in DolbyAtmos weergegeven.

Daarna de receiver uitgezet en alleen via de Setup box naar TV gekeken, en wat bleek na enige tijd viel telkens spontaan het beeld uit.  (bij een latere test via de receiver viel ook daar het beeld onverwachts uit)

(wellicht een handshake probleem of beperking van de setup box?)

Na gesproken te hebben met de klantenservice, heb ik de tvbox rechtstreeks aangesloten zonder tussenkomst van mijn netwerk switch maar dit mocht ook niet baten. (na een fabrieksreset ook geen verschil)

De reciever geeft in standby mode het Hdmi signaal netjes door naar de LG TV, maar zodra je de diw7022 er tussen zet gaat dit proces de mist in.

Daarna weer mijn oude vip2952 aangesloten en toen werkte alles weer vanouds. 

Ik heb op dit forum inmiddels div. berichten gelezen, dat meer mensen problemen ondervonden

met de diw7022.

In overleg met Kpn gaat helaas de nieuwe setup box retour aangezien deze dus met de huidige firmware niet goed werkt met tussenkomst van een Denon receiver.

De optie om de setup box direct aan mijn te tv hangen heeft geen zin om vervolgens dan het

geluid via toslink naar de receiver te sturen. (naar mijn weten heeft ook toslink zijn beperkingen

met oa. Dts en wellicht dus ook dolbyatmos signalen).

Als iemand nog een oplossing heeft voor dit probleem dan hoor ik dit graag, maar anders gaat de nieuwe setup box volgende week helaas retour.

Vast mijn dank.

 

nb.: door de beperking in het appartementen complex, komt alles via de telefoonlijn binnen gaat vervolgens naar het Experia 10 modem en is de setupbox d.m.v. een netwerk kabel daarop aangesloten.

Max download is 50mb dit is voldoende voor Netflix maar is dit ook voldoende voor de diw7022?

 

 

Allereerst iedereen de beste wensen voor 2024.

 

Vandaag bezig geweest om proberen de Logitech Hub werkend te krijgen.

Het is wel gelukt om het Harmony hub als Keyboard toe te voegen in de accessoires

settings van de diw7022 afstandsbediening.

Maar ondanks het toevoegen van div. app. zoals de Nvidia Shield / Xiaomi Box S etc. niet werkend te krijgen, vermoed dat mijn Hub niet geschikt is?

Na het scannen via de Logitech App worden geen BT apparaten ontdekt.

Vraag 2 - inmiddels het nodige ingelezen op dit forum, volume van de diw7022 is een stuk

zachter dan de oude vip2952.

Voorheen was 25 redelijk nu moet ik minstens naar 50 volume stand, niet echt bevoordelijk voor de LG Oled tv.

Vraag 3 - Heb al 2x gehad dat de diw7022 compleet vast liep, en ik alleen na het verwijderen van de voeding voor minstens 35 sec. de boel weer aan de gang kon krijgen.

Op het moment dat de diw vastloopt reageert deze op geen enkele remote commando.


Hi @Hermanos53! Zou je voor de vraag over het volume eens naar deze reactie willen kijken? Wat het vastlopen betreft, dat hoort niet. Wil je er iets meer over delen? Hoe lang er tussen de 2 keer zat bijvoorbeeld. En of je op dat moment iets specifieks aan het doen was.

 


Bedankt voor deze tip, vanmiddag gecontroleerd maar het volume van de diw7022 stond

helaas al op maximum.

M.b.t. het vastlopen, ik zat ik het instellingen menu het ea. te controleren, wellicht als je snel div acties doet dat de processor vastloopt?

Ik heb vandaag ook de diw7022 losgekopeld van mijn TP Link 8 poort switch en deze direct aan het Xperia 10 modem gehangen, dit zou door Kpn geaviseerd worden of ev. storingen te elimineren.

Ik krijg mijn Logitech Hub voorlopig nog niet werkend, voor de time being bedien ik met de Witte Kpn remote de TV en de Diw7022 en met mijn Logitech de rest.

De diw remote ziet mijn Hub als een Harmony, maar ik krijg de Hub niet gepaird heb alle tips al geprobeerd Nviadia Shield / Xioami Box S / Windows pc etc. maar ik krijg na het Wifi scannen

Geen van deze apparaten id te zien in de Logitech Software.

Ik ga de komende tijd kijken hoe stabiel het beeld etc blijft.