Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Box doet het niet via Netgear switch GS108Ev4: Melding je hebt geen internettoegang

• January 12, 2026
  • 13 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn TV box (Sagemcom) aan de praat via mijn Netgear switch GS108Ev4.
De switch heb ik gekocht op advies van de KPN. Ik heb een Experia Box 10 V10.C.25.08.15
Op de netgear staat het volgende ingesteld (De TV Box zit op port 1)

Port 2 is een 4G router
Port 4 een PC
Port 8 komt van de Experia Box
Op port 7 had ik de tv maar die geeft dan ook geen internet verbinding aan, ik heb hem er voor de zekerheid uit gehaald om eerst de tv box aan de praat te krijgen.

Dit komt op de tv:

Beste antwoord door eagle3824

Die 4g router op poort 4 lijkt met het probleem. Heb je sneller internet buiten gebied? Dan hoort de 4g router rechtstreeks verbonden met de experiabox. 

13 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • January 12, 2026

Die 4g router op poort 4 lijkt met het probleem. Heb je sneller internet buiten gebied? Dan hoort de 4g router rechtstreeks verbonden met de experiabox. 

• January 12, 2026

Weet je zeker dat dit een GS108e is? Die plaatjes die jij laat zien herken ik helemaal niet.

Reset dat ding eens. Hij moet gewoon op standaardinstellingen staan. Je moet niets aanpassen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 12, 2026

Port 2 is een 4G router

Dit gaat fout, de Netgear is geen Multi-WAN switch

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 12, 2026

Weet je zeker dat dit een GS108e is? Die plaatjes die jij laat zien herken ik helemaal niet.

Reset dat ding eens. Hij moet gewoon op standaardinstellingen staan. Je moet niets aanpassen. 

Dit is een V3 zo te zien, de interface is een stuk sneller en makkelijker. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 12, 2026

Port 2 is een 4G router

Puur uit interesse, maar je zou als het een externe 4g router is en geen 4g buitengebied deze in een andere VLAN kunnen zetten en hem zo multi wan kunnen maken toch? En dan dat hij enkel zijn apparaten in VLAN X kan benaderen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 12, 2026

Puur uit interesse, maar je zou als het een externe 4g router is en geen 4g buitengebied deze in een andere VLAN kunnen zetten en hem zo multi wan kunnen maken toch?

Ja, dat kan, maar VLAN moet gezet worden in de router, de Experia kan het niet, en de 4g-router waarschijnlijk ook niet tenzij hij een heel dure 4G-router heeft.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

Alles gedaan. Netgear gereset. 4G buitengebied router er af gehaald (vreemd want volgens de monteur kon dat, bij de switch is de ontvangst het beste). En zowaar,,,,, de tv doet het, hier zit een blij ei.
Dankjulliewel

• January 12, 2026

(vreemd want volgens de monteur kon dat...

Vroeger kon dat. Maar sinds de nieuwe firmware niet meer.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 12, 2026

(vreemd want volgens de monteur kon dat...

Vroeger kon dat. Maar sinds de nieuwe firmware niet meer.

Dit inderdaad. Vroeger was het geen issue. Nu is het onacceptabel.

Puur uit interesse, maar je zou als het een externe 4g router is en geen 4g buitengebied deze in een andere VLAN kunnen zetten en hem zo multi wan kunnen maken toch?

Ja, dat kan, maar VLAN moet gezet worden in de router, de Experia kan het niet, en de 4g-router waarschijnlijk ook niet tenzij hij een heel dure 4G-router heeft.

Ja, bekend inderdaad dat wij dat niet hebben. Zou je niet eventueel het modem op een PVID poort kunnen zetten met vlan X als het modem het zelf niet aan kan?

Ben bezig met me CCNA, dus vandaar. Leuke materie waar we als monteur helaas/gelukkig niks mee doen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

Dit is een V3 zo te zien, de interface is een stuk sneller en makkelijker. 

Er staat toch echt V4 achterop en bij inloggen het volgende scherm:

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 12, 2026

V3 of nieuwer dan 😅 Maar in ieder geval een prettig ding.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Zou je niet eventueel het modem op een PVID poort kunnen zetten met vlan X als het modem het zelf niet aan kan?

Als modem niet kan, kommen de pakketen zonder tag, dus ze worden broadcast aan alle porten binnen dit VLAN aangeboden. Je kan niet tussen VLANs routen, hier heb je een Layer3 switch nodig, deze netgear is een Layer2 switch

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • January 13, 2026

Als je zou gaan werken met vlan's dan kan dit inderdaad ook met routers die niet de mogelijkheid hebben om zelf vlan's toe te voegen. Of een datapakket bij het ene of andere vlan behoort kan je in het device regelen of in de switch op de poort waar dit device aangesloten is. Dus als het device het niet kan regel je het in de switch. Zo kan je op 1 switch 2 routers van 2  verschillende providers aansluiten en in de switch bepalen welke devices (poorten op de switch eigenlijk) welke router gebruiken. Het routeren tussen deze 2 vlans wordt dan wat complexer maar is vaak niet eens wenselijk. Maar we gaan nu behoorlijk offtopic dus daar zouden we dan eens een separaat topic aan kunnen wijden