Skip to main content
Vraag

KPN TV+ box elke dag 'verbonden, geen internet' melding

• July 23, 2026
  • 4 reacties
  • 123 keer bekeken

Beste KPN,

Ik zit met een hardnekkig probleem waar de reguliere klantenservice helaas niet meer uitkomt. Mijn KPN TV+ box geeft de meldingĀ 'Verbonden, geen internet'. De menu's reageren hierdoor niet en ik heb geen live beeld.

Het vreemde is dat mijn internetverbinding (Glasvezel) verder uitstekend werkt. Sterker nog: via de KPN TV+ app op mijn iPhone heb ik via exact hetzelfde wifinetwerk direct perfect beeld.

Wat is er inmiddels al gedaan en vervangen?

• Het Glasvezel-aansluitpunt (ONT/NT-kastje) aan de muur is vervangen.
  • De modem (KPN Box 12) is vervangen.
  • Meerdere malen is er een nieuwe TV+ box (Sagemcom DIW7022) aangesloten.
  • Alle internetkabels zijn vernieuwd en rechtstreeks op verschillende gele poorten (waaronder poort 1 en 4) getest.
  • Volledige modemresets en 'Frisse starts' van de TV+ box leveren nul resultaat op.

Het patroon:
Wanneer er een gloednieuwe TV+ box wordt aangesloten, heb ik precies één avond perfect beeld. De volgende ochtend staat de box direct weer op 'Verbonden, geen internet' en zit de boel potdicht.

Aangezien alle hardware binnenshuis (inclusief het glasvezelkastje) al is vernieuwd en de iPhone-app wƩl werkt, ligt de oorzaak overduidelijk niet in mijn woning. Het lijkt erop dat de TV+ box na de nachtelijke synchronisatie/controle vanuit de KPN-centrale onterecht wordt geblokkeerd op netwerkniveau (Multicast/DHCP-binding).

Ik wil een moderator of de 2e lijns Technische Dienst vriendelijk verzoeken om mijnĀ TV-klantprofiel in de centrale volledig te verwijderen en schoon opnieuw op te bouwen (reprovisioning), zodat de administratieve blokkade op mijn aansluiting definitief wordt opgeheven.

Mijn klantgegevens staan in mijn profiel. Ik hoor graag hoe dit opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,

AndrƩ Smits

4 reacties

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

Heb je een switch binnen dit netwerk

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2026

Nee

Ā 

E. Smit
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • July 24, 2026

Beste ​@AndreSmitsĀ ,

Dit moet je even aan ​@Erik van KPNĀ  vragen

Die weet het misschien wel .

Of aan ​@PeterGĀ  denk dat die, dit wel weet.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@AndreSmitsĀ .Ā Ā Bedankt voor je uitgebreide omschrijving. Je hebt al veel stappen doorlopen en ik kan me goed voorstellen dat dit inmiddels behoorlijk frustrerend is.

Ik heb nog wel een paar aanvullende vragen, omdat me nog niet helemaal duidelijk is hoe de TV+ Box precies is verbonden.

• Is de TV+ Box op dit moment bekabeld aangesloten op de Box 12 of maakt hij verbinding via wifi? Als het via wifi is,Ā  zijn er dan ook nog SuperWifi's of eigen routers/extenders in het spel?Ā 
  • Als hij via wifi is verbonden, wat gebeurt er precies wanneer de melding 'Verbonden, geen internet' verschijnt? Herstelt de verbinding als je wifi op de TV+ Box uit- en weer aanzet? Of moet je opnieuw naar netwerken zoeken en jouw wifi opnieuw selecteren? Dit is informatie die van belang is en wij heel graag willen weten.Ā 

Die informatie helpt om beter te bepalen waar het probleem ontstaat. Op basis van je beschrijving lijkt het niet direct op een standaard probleem met de apparatuur, maar ik wil eerst graag zeker weten hoe de verbinding is opgebouwd voordat we conclusies trekken.