Skip to main content
Vraag

KPN TV+ box en het opslaan waar je gebleven was bij terugkijken

• April 20, 2026
  • 8 reacties
  • 62 keer bekeken

De KPN TV+ box wordt steeds beter 

Alleen heb ik sinds de laatste update veel last van het wegvallen van de WIFI en tijdens het vooruitspoelen van een opgenomen programma dat de box crasht

Box is al gewisseld, maar dat lost helaas niets op 

Ik gebruik de Fritzbox en alle andere apparaten houden WIFI, dus het ligt echt aan de KPN TV+ box 

Deze is al gewisseld, maar na het laden van de meest recente update is het probleem terug 

Nu leer ik daar inmiddels mee leven in de hoop dat een volgende update het oplost 

Wat ik echter fijn zou vinden is als de box iedere paar minuten zou opslaan waar je gebleven bent 

Dat scheelt bij een film het vooruitspoelen van anderhalf uur film 

Is dat misschien een idee om in een van de volgende updates mee te nemen?

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2026

Dat scheelt bij een film het vooruitspoelen van anderhalf uur film 

Is dat misschien een idee om in een van de volgende updates mee te nemen?

Het is in een live stream, die ook achter kan liggen na pauze, niet mogelijk om iets dergelijks vast te leggen. Zo'n live stream loopt 24/7/365. Zonder begin / eind kunnen ertussen geen punten vastgelegd.

Als je denkt het einde van de film niet te gaan halen kijk dan direct al via “terugkijken (vanaf begin)".

Dat wordt met begin en eindpunt vastgelegd op de servers van kpn. En dus ook met tussentijds stop moment met het terug pijltje.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 20, 2026

Als je anderhalf uur wilt vooruitspringen in een opname, kun je ook met de cijfertoetsen het aantal minuten en seconden intoetsen, in dit geval 9 0 0 0, gevolgd door pijltje vooruit.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Badeend1970 .  Dank je wel voor je duidelijke toelichting en fijn om te lezen dat de TV+ box verder steeds beter bevalt 🙂

Ik ben wel even benieuwd wat je precies bedoelt met het “wegvallen van de wifi”. Verliest de TV+ box echt de verbinding (bijvoorbeeld foutmelding in beeld of opnieuw verbinden), of blijft hij wel verbonden maar stopt de stream ineens? En herstelt het vanzelf, of moet je iets doen zoals herstarten?

Je geeft aan dat andere apparaten op de Fritzbox gewoon verbinding houden, dat helpt al qua richting. Om het echt goed uit te sluiten: heb je de TV+ box toevallig ook al eens getest op een KPN modem (Experia Box) of eventueel bekabeld aangesloten? Dan weten we zeker of het in de wifi/compatibiliteit zit of echt in de box zelf.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2026

Hoi ​@Badeend1970 .  Dank je wel voor je duidelijke toelichting en fijn om te lezen dat de TV+ box verder steeds beter bevalt 🙂

Ik ben wel even benieuwd wat je precies bedoelt met het “wegvallen van de wifi”. Verliest de TV+ box echt de verbinding (bijvoorbeeld foutmelding in beeld of opnieuw verbinden), of blijft hij wel verbonden maar stopt de stream ineens? En herstelt het vanzelf, of moet je iets doen zoals herstarten?

Je geeft aan dat andere apparaten op de Fritzbox gewoon verbinding houden, dat helpt al qua richting. Om het echt goed uit te sluiten: heb je de TV+ box toevallig ook al eens getest op een KPN modem (Experia Box) of eventueel bekabeld aangesloten? Dan weten we zeker of het in de wifi/compatibiliteit zit of echt in de box zelf.

De verbinding valt echt weg 

met een melding op het scherm 

Ik hoef dan niets te doen 

Binnen 10 seconden is de wifi weer verbonden 

Uiteraard is dat net te lang om tv te blijven kijken 

Ik heb geen ander modem en dus ook niet kunnen proberen 

Bekabeld heb ik er geen last van 

Telefoon, tablet en laptop blijven gewoon verbonden 

En de afstand tussen het boxje en het modem is 1 meter

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 22, 2026

Dan zou ik het sowieso met kabel doen. Bij mij is de afstand zelfs minder. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2026

Dan zou ik het sowieso met kabel doen. Bij mij is de afstand zelfs minder. 

Ik ben net aan het proberen zo min mogelijk kabels te gebruiken zodat ik de wel noodzakelijke kabels netjes kan wegwerken 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Badeend1970 . Kun je voor mij eens kijken of ‘scannen altijd beschikbaar’ aan staat bij Netwerk en Internet in de instellingen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 28, 2026

Hoi ​@Badeend1970 . Kun je voor mij eens kijken of ‘scannen altijd beschikbaar’ aan staat bij Netwerk en Internet in de instellingen? 

Deze staat uitgeschakeld