Skip to main content

Hoi,

Het valt mij op dat je met de KPN TV+ Box verplicht wordt een keuze te maken om High Dynamic Range in- of uit te schakelen. Je hebt de keuze tussen “HDR - continue” of “SDR”. Ik zou graag een “HDR - auto” optie zien. Deze optie zou dan High Dynamic Range alleen inschakelen als het bronmateriaal over High Dynamic Range beschikt, de juiste HDR standaard kiest (Dolby Vision, HDR10, HDR10+, HLG) en bij Standard Dynamic Range bronmateriaal de HDR functie niet inschakelen of uitschakelen.

Naar ik begrepen heb zal die optie ook weer terugkeren. De optie is even verwijderd omdat er problemen geconstateerd waren met HDR - automatisch.

Bij mij staat hij nog op HDR - automatisch...

...maar kan ik daar niet meer voor kiezen.

 


Komt deze functie nog terug? We zijn ondertussen een tijdje verder en ik mis het wel…
 

Het handige aan de Android box is net dat alle apps er op werken… maar mist een beetje het doel als bij streaming diensten geen hdr gebruikt kan worden… en continu hdr is gewoon vervelend voor normale programma’s. 


Ik vind dit ook vervelend, ik heb hem nu op hdr continu staan voor de apps maar gewoon tv kijk ik hier liever niet op omdat het niet om aan te gluren is op hdr continu. (Betaal er wel voor.) Op de Nvidia Shield zit gewoon een auto switch tussen Rec709 en Rec2020 en auto frame rates.

Deze missende functie zou eigenlijk de hoogste prioriteit moeten hebben.


Houd onze Product Updates in de gaten om te zien of deze functie in 1 van de komende updates zit.


Ik vind dit ook vervelend, ik heb hem nu op hdr continu staan voor de apps maar gewoon tv kijk ik hier liever niet op omdat het niet om aan te gluren is op hdr continu. (Betaal er wel voor.) Op de Nvidia Shield zit gewoon een auto switch tussen Rec709 en Rec2020 en auto frame rates.

Deze missende functie zou eigenlijk de hoogste prioriteit moeten hebben.

 

Ik heb hem daarom op SDR staan.

HDR en SDR heeft niets met HD of SD te maken.

En op SDR is het HD beeld mooier dan op HDR continue. (bij HDR automatisch is het in beide gevallen mooi). 

En als ik iets speciaal in 4K wilt zien (zoals Avatar op Disney+) kijk ik via de app op de tv.

 

Ook ik hoop dat HDR automatisch er snel opstaat. 😉😊


Houd onze Product Updates in de gaten om te zien of deze functie in 1 van de komende updates zit.

Bedankt voor uw bericht .. geen echt antwoord op mijn vraag natuurlijk .. concreet weet ik nu nog steeds niet wanneer het ongeveer komt (tenzij ik de pagina niet snap .. :)).

 

Maar goed, u weet het ook niet zo te zien dus ik zal nog even moeten volhouden … 😅

Ik vind dit ook vervelend, ik heb hem nu op hdr continu staan voor de apps maar gewoon tv kijk ik hier liever niet op omdat het niet om aan te gluren is op hdr continu. (Betaal er wel voor.) Op de Nvidia Shield zit gewoon een auto switch tussen Rec709 en Rec2020 en auto frame rates.

Deze missende functie zou eigenlijk de hoogste prioriteit moeten hebben.

 

Ik heb hem daarom op SDR staan.

HDR en SDR heeft niets met HD of SD te maken.

En op SDR is het HD beeld mooier dan op HDR continue. (bij HDR automatisch is het in beide gevallen mooi). 

En als ik iets speciaal in 4K wilt zien (zoals Avatar op Disney+) kijk ik via de app op de tv.

 

Ook ik hoop dat HDR automatisch er snel opstaat. 😉😊

Ja deed ik vroeger ook .. maar mijn toevallig ook Android TV is al wat op leeftijd en een stuk trager .. het helpt enorm om alles netwerk op de TV dan ook uit te schakelen en hem gewoon te gebruiken als dom scherm. 


@puijken

Vroeger is 25 jaar geleden (minimaal 1 generatie)😊😊

 

Even serieus.

Je kan de DIW7022 perfect voor alles gebruiken.

TV is alles HD (behalve 1 of 2 4K kanalen, maar heb je een abonnement van € 2,50 per maand voor nodig).

Dus voor tv kijken is het niet erg als hij op SDR staat. 

En ook de meeste streamingdiensten kan je perfect in HD kijken als hij op SDR staat.

Wil je iets in 4K zien op bijvoorbeeld Disney+, dan zet je HDR continue aan, vergeet hem na het programma niet terug te zetten op SDR (anders heb je een minder mooi beeld bij HD. 

 

-------------------------------------  via Google  ---------------------------  

HDR staat voor High Dynamic Range. HDR beelden zijn van een betere kwaliteit dan 'standaard' SDR beelden. Dat komt doordat HDR beeld in een bepaald HDR formaat wordt bewerkt en geproduceerd, waardoor het meer informatie bevat. Deze informatie resulteert in kleurrijker en meer realistisch beeld.

 

De resolutie is bij HDR en SDR dus niet van toepassing.

De resolutie wordt uitgedrukt in SD, HD en 4K (8K is volgens mij nog geen materiaal voor)

 

P.S.

@puijken en anderen.

Je kan je op de updates abonneren, dan krijg je een mail wanneer er een nieuwe update is.

HDR automatisch komt, helaas is het voor ons (KPN klanten) nog onbekend wanneer. 


Het probleem dat HDR altijd aan blijft staan ook voor SDR zenders, is nog niet opgelost.

Begrijpt KPN zelf wel wanneer HDR moet worden toegepast en wanneer niet? 


Volgens mij zag ik deze ook hier.

Op 1 plaats de vraag stellen is voldoende.

 

---------------------------  

Deze update voor HDR automatisch komt t.z.t. met een update.

Zie hier om dat in de gaten te houden en je kan je daarop abonneren

--------------------------  


Ik vind deze topic meer to the point dan die andere .. daar praat men over TV instellingen en wat nog..

Het feit blijft dat KPN gewoon de optie “HDR automatisch” terug moet brengen naar de TV Box+… het is een fijn kastje maar dat is echt een groot gemis.

 

En telkens manueel wisselen vind ik geen doen .. zelfs al werkt het misschien niet goed voor sommigen, zou fijn zijn als de optie terug komt desnoods met een disclaimer dat er problemen kunnen ontstaan. Dan kan ik in elk geval al testen of het voor mij wel goed werkt of niet.

 

Ik kwam enige tijd terug ergens een topic of pagina tegen met wensen/functionaliteiten waarover KPN nadenkt om het toe te voegen aan de KPN TV Box+ - daar stond HDR automatisch zelfs niet tussen, dus ik vermoed dat het voor KPN geen prio heeft (kan de pagina helaas even niet terugvinden).


Ik kwam enige tijd terug ergens een topic of pagina tegen met wensen/functionaliteiten waarover KPN nadenkt om het toe te voegen aan de KPN TV Box+ - daar stond HDR automatisch zelfs niet tussen, dus ik vermoed dat het voor KPN geen prio heeft (kan de pagina helaas even niet terugvinden).

Bedoel je het onderstaande topic?

Zie punt 39.


Ohhh verdikke .. ik was zeker nog aan het slapen bij het bekijiken van die pagina 🙂 had kunnen zweren dat het er niet stond,… bedankt voor de link naar de pagina! 

 

Blij te lezen dat wel op de planning staat al is het nog zonder specifieke invoerdatum.


Overigens staat bij mij de instelling op mijn TV+ Box, zelfs na een factory reset, nog steeds op HDR - automatisch …

...maar kan ik daar niet (meer) voor kiezen bij de instellingen.

En dit alles dus met de laatste versie van de TV+ firmware en TV+ app.

 

Het lijkt er dus op dat KPN alleen de keuze voor HDR - automatisch onzichtbaar heeft gemaakt zodat je er niet meer voor kunt kiezen (2e screenshot) maar dat de rest van de functionaliteit t.a.v. HDR - automatisch gewoon nog actief is.


Ja ik heb nog niet zo lang KPN .. bij mij heeft de instelling er nooit gestaan helaas.


Ik hoop ook dat KPN hem snel toevoegt. 


Kan het woord “continue” meteen worden verbeterd naar “continu”? (Of misschien gewoon “altijd”.)


Kan het woord “continue” meteen worden verbeterd naar “continu”? (Of misschien gewoon “altijd”.)

 

Wat bedoel je?

 

HDR continue betekend dat HDR altijd aan staat.

En dat is juist het probleem als er geen HDR bij het programma zit.

Wat continue betekend, dat weet ik wel.

 

KPN moet urgent HDR automatisch toevoegen.😉😊

Ik heb gelezen dat hij er bij de testperiode wel opstond. 


joop2011 schreef:

Wat bedoel je?

Continue moet continu zijn.


Kan het woord “continue” meteen worden verbeterd naar “continu”? (Of misschien gewoon “altijd”.)

 

Gaan we nu ook hier op letten?

Continu, sorry voor de fout. 😣


Kan het woord “continue” meteen worden verbeterd naar “continu”? (Of misschien gewoon “altijd”.)

 

Gaan we nu ook hier op letten?

Continu, sorry voor de fout. 😣

Het is toch logisch dat men KPN ook aanspreekt op fouten in de user interface van de TV+ app?

Daar is toch ook helemaal niets mis mee?


@wjb 

Dank je, ik scheef het zelf ook steeds fout. 😊


De optie 'Altijd HDR' moet helemaal weg, ben je ook van de spelfout af. 


De optie 'Altijd HDR' moet helemaal weg, ben je ook van de spelfout af. 

 

KPN moet gewoon HDR automatisch op de Sagacom DIW7022 zetten.

Zo werken de app's op de Smart tv ook.😉😊

I.p.v. of ernaast (extra).

Dat lost veel problemen op.


Ik merkte dat er wat dingen net en beetje anders uitzagen op de KPN tv box+ dus ik dacht, even checken of de update toevallig ook HDR automatisch toevoegt. 
 

En ja hoor, het is terug ! Net getest en voor mij lijkt het in elk geval te werken. Eindelijk!! 


Ik merkte dat er wat dingen net en beetje anders uitzagen op de KPN tv box+ dus ik dacht, even checken of de update toevallig ook HDR automatisch toevoegt. 
 

En ja hoor, het is terug ! Net getest en voor mij lijkt het in elk geval te werken. Eindelijk!! 

 

Update 0.25.0 van verleden week heeft HDR automatisch toegevoegd.

En het werkt perfect.

Ik ben er ook heel blij mee. 😉


Reageer