Skip to main content

Leuk hoor de nieuwe TV+ maar ondervind zeer veel problemen.

KPN-kastje start regelmatig niet op, resetten opnieuw opstarten enz.

Afstandsbediening werkt niet naar behoren (geluid)

Geluid van home cinema set werkt niet, moet hem op automatisch zetten en heb dan alleen PCM geluid en geen dolby surround.

Wanneer ik hem op passtrough zet valt geluid steeds 1 of 2 seconden weg, of geluid is vertraagd niet om aan te horen.

Zeer gebruiksonvriendelijk, moet veel meer acties uitvoeren om ergens te komen. Kan niet rechtstreeks naar menu, moet eerst helemaal naar boven dan helemaal naar rects en dan nog een aantal stappen voor je ergens bent. En dat is eigenlijk met alles zo, kan bijna niks rechtstreeks aanklikken. Elke verandering is dus duidelijk geen verbetering?

 

@berli028 Wat jammer om te lezen dat je zoveel problemen ondervind. 

Wat gebeurt er als het kastje niet wil opstarten, krijg je een foutmelding? Blijft hij ergens hangen? En wanneer werkt hij daarna wel weer? 

Op het moment dat de afstandsbediening niet goed werkt met voornamelijk het volume. Dan kan het zo zijn dat de afstandsbediening nog moet worden afgestemd op de tv. 

Met de volgende stappen kun je de afstandsbediening automatisch laten koppelen met jouw TV. 

  • Ga naar Instellingen (tandwieltje) rechtsboven in het scherm en kies voor Apparaat (Open algemene instellingen).
  • Ga dan naar Afstandsbedieningen en accessoires
  • Kies voor KPN afstandsbediening L8
  • Kies de optie Bedien je tv met de KPN afstandsbediening.
  • Kies voor automatisch

Mocht dit niet werken zou je nog handmatig kunnen koppelen. 

Voor wat betreft de vertraging van het geluid komt er een update aan. Die zou dit probleem moeten verhelpen.

 


Het probleem is dat ik mijn afstandsbediening niet kan koppelen. Vermoed dat de Bluetooth niet werkt. Kan dus ook niet in instellingen komen, reset knop op de achterkant werkt ook niet?? Zit nu al dagen met 1 kastje die niet werkt. Zou teruggebeld worden??????,  ze zeiden alleen niet wanneer.  Moet gewoon een nieuw kastje hebben.. verder gewoon nog waardeloos,  zelfs monteur geweest en die wist niets te doen omdat alles nog nieuw usook voor hun. Vind het ook bijzonder gebruiksvriendelijk,  moet bv 32 x klikken om in menu geluidsinstellingen te komen. 


@berli028 Als je eerst de afstandsbediening reset, en hierna de aan/uit knop op de ontvanger 7 seconden ingedrukt houdt. Kom je hierna in het koppelmenu voor de afstandsbediening. 

Hoe is overigens de Home Cinema set aangesloten? Als die met HDMI ARC aangesloten is en hij staat op automatisch zou deze namelijk ook dolby geluid moeten geven. 


Wat betreft de afstandsbediening alles al gereset en geprobeerd, geeft geen koppelmenu weer?? Zoals eerder gezegd de Bluetooth van decoderkastje werkt niet, want je ziet de afstandsbediening wel zoeken, blauwe lampje knippert. AVR receiver aangesloten via high speed hdmi met e ARC Maar geen dolby surround, of digitale.


@berli028 Als alleen het geluid niet werkt, en je kunt wel zappen met de afstandsbediening dan werkt Bluetooth dus wel. Alleen is de koppeling dan niet goed. 

Als het geluid niet werkt moet de afstandsbediening nog gekoppeld worden aan de tv. 


PFFFFFF ook ji snapt er dus niks van. Dat je de afstandsbediening moet koppelen snap ik ook wel, maar ik heb 2 kastjes en bij 1 kastje kan ik de afstandsbediening niet koppelen omdat het kastje niks doet. Heb inmiddels een nieuw kastje opgestuurd gekregen maar wederom net als de afstandsbediening een verkeerd kastje. Geen TV+ kastje , gewoon een oude simpele en niet eens 4K zoals ik wel had. Echt weet niet wat daar werkt bij KPN maar ben er nu wel klaar mee. Overstappen naar Ziggo.

Het is gewoon een grote T….ngzooi bij KPN is zelfs een monteur geweest en die wist niet wat hij moest doen omdat het nog nieuw was??????????????? Echt breng het niet uit als het niet werkt. Bovendien is het zo gebruiksonvriendelijk, deze vernieuwing is zeker geen verbetring.


@berli028 Ik kan mij voorstellen als je zoveel problemen ervaart, dat er klaar mee bent.

Het is natuurlijk sowieso niet de bedoeling dat je een verkeerde ontvanger krijgt. 

Ik controleer graag of ik hier iets aan kan doen. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Profiel ingevuld


@berli028 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb een bericht doorgezet naar mijn collega's om te zorgen dat je alsnog het juiste kastje krijgt! 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier zo snel mogelijk delen! 


Hallo, volgens mij is KPN te snel geweest met op de markt brengen van TV+ ik ondervind ook problemen en je moet zelf uitzoeken naar een oplossing in de winkel weten dat allemaal niet.

Heb al een reset moeten uitvoeren omdat de afstandsbediening helemaal vast zat heb KPN + net 2 weken.
Heb ook problemen met de afstandsbediening update doet het niet blijf het proberen en blijft in het menu zoeken (Batterijstatus Capaciteit ophalen...naar de afstandsbediening. Terwijl ergens in het menu staat verbonden met L8

Het geluid loopt ook niet synchrone.
1 TV kastje staat niet op energiebesparing maar de dag erop staat hij er wel op.
Tijdens teletekst zit er soms een kraak in het geluid.

Dus al met al nogal wat problemen maar hier hoort wel iets tegenover te staan (korting) omdat we niet met volle teugen kunnen genieten, mijn vrouw wordt er dol van als het niet goed werkt.

gr. Wiel Zeegers
 


Ik heb het inmiddels opgezegd, werd er helemaal gek van. Ben weer terug naar mijn oude abbo 4K kastje. Ze zeiden eerst dat het niet kon maar na dat ik zei dan maar alles op te zeggen kon het wel. Ze willen van hun oude kastjes af en iedereen een tv+ aansmeren. begrijp dat er regelmatig updates zijn maar er zijn nog steeds veel problemen. Wacht wel tot alles opgelost is! Ze hebben dit product idd veel te snel op de markt gebracht en de klant mag het oplossen. Ze zouden idd met korting moeten komen want dit is echt te gênant voor woorden. Zit ook al te twijfelen om naar Ziggo te gaan? Vind dit echt waardeloos van KPN. Een zeer slechte zaak.