Skip to main content

Ok. Ik ben overgestapt van Ziggo naar glasvezel van KPN. Modem is aangesloten en wifi doet het. NU de TV. Ik snap niets van de installatieuitleg. Er staat dat je beter bekabeld kunt aansluiten en daarna begint een uitleg waar ik niets van snap. Moet je de TV box aansluiten op je glazveselmodem ( bij mij in de meterkast in de gang) en dan kabel gaan doortrekken naar de TV ( woonkamer) waar ik geen glasvezelaansluiting heb?Toen ik abonnement afsloot zei de jongeman van KPN tegen mij: je krijgt een kaart die je gewoon in je tv stopt en klaar. Niet dus. Ik voel me nu een beetje bedonderd, eerlijk gezegd.

@BMK1014 Nee, de TV kan je niet op de glasvezelmodem aansluiten. De Experia Router kan je via een lange ethernet kabel (WAN poort van router) met de glasvezelmodem in de woonkamer plaatsen en daar de TV via een ethernet kabel met een van de LAN porten van de router verbinden.


De TV Plus Box werkt ook met wifi, @BMK1014. Als de afstand tot de modem niet te groot is werkt dat net zo goed als bij een bekabelde aansluiting.

Als werkelijk gezegd is dat het met een 'kaart' werkt die je 'in de tv stopt' breekt mij de klomp, want dat geldt alleen voor bepaalde abonnementen van Ziggo.


De TV Plus Box werkt ook met wifi, @BMK1014. Als de afstand tot de modem niet te groot is werkt dat net zo goed als bij een bekabelde aansluiting.

Als werkelijk gezegd is dat het met een 'kaart' werkt die je 'in de tv stopt' breekt mij de klomp, want dat geldt alleen voor bepaalde abonnementen van Ziggo.

En ook bij Digitenne van KPN @Ratonesque 


De TV Plus Box werkt ook met wifi, @BMK1014. Als de afstand tot de modem niet te groot is werkt dat net zo goed als bij een bekabelde aansluiting.

Als werkelijk gezegd is dat het met een 'kaart' werkt die je 'in de tv stopt' breekt mij de klomp, want dat geldt alleen voor bepaalde abonnementen van Ziggo.

En ook bij Digitenne van KPN @Ratonesque 

Ja, maar het gaat hier om TV+ toch? Misschien dat het in het gesprek ook over Digitenne is gegaan, maar dat schrijft @BMK1014 niet.


@BMK1014  Je zou ook een netwerkkabel cat6 door de binnenleiding vanuit de meterkast naar de woonkamer kunnen trekken. Je kan bijvoorbeeld de de bestaande coax aansluiting in je woonkamer die ook in de meterkast uitkomt kunnen vervangen voor een netwerkaansluiting en de coaxkabel in de binnenleiding vervangen voor een netwerkkabel.
Ik zelf ben kort geleden ook overgestapt van Ziggo naar KPN en heb twee jaar geleden al in de woonkamer en twee slaapkamers de coaxkabels vervangen door cat6 netwerkkabels  omdat ik toen bij Ziggo al gebruik maakte van Next Mini’s en die hadden geen coax nodig. 


Dank allen. ✅ Maandag komt er  een monteur langs van KPN omdat ze me per abuis verkeerd hebben voorgelicht bij het afsluiten van het glasvezel internet en tv contract en ze ook waardering hadden voor het feit dat ik er zo rustig onder bleef. Thanks KPN - kindness is everything! 💚
 


Goedemiddag @BMK1014, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community (en bij KPN)!

 

Dank allen. ✅ Maandag komt er  een monteur langs van KPN omdat ze me per abuis verkeerd hebben voorgelicht bij het afsluiten van het glasvezel internet en tv contract en ze ook waardering hadden voor het feit dat ik er zo rustig onder bleef. Thanks KPN - kindness is everything! 💚
 

Heeft de monteur vandaag alles kunnen doen waarvoor hij kwam? 


Reageer