Skip to main content

Ik heb de nieuwe tv box en mis een aantal zaken die voorheen wel beschikbaar waren.

Zenderlijsten: nu kun je één favoriete zenderlijst aanmaken maar in een gezin zijn meerdere personen die andere favorieten hebben. Voorheen kon dat wel.

Infrarood: De afstandsbediening heeft geen infraroodfunctie meer wat een probleem kan geven bij mensen met een beperking die met een één-knopfunctie op hun rolstoel via een zender van Quovadis het signaal naar de tv sturen. Zij kunnen via infrarood de functies van een afstandsbediening overzetten op de zender van Quovadis.

Audioapparatuur: Er is helaas ook geen Jack-poort om audioapparatuur aan te sluiten, ik weet niet of dit via de usbpoort werkt.

Gids: Volgens mij is het niet meer mogelijk om de gids van 1 zender te selecteren en dan door de week te scrollen. Wel jammer.

 

@bablo 

 

Hier is een heel mooi topic voor.

Zie ook hier. 

 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt niet op infrarood, maar via Bluetooth.

En er wordt aan een eenvoudige ab gewerkt. (alleen is nog niet bekend wanneer KPN deze kan leveren)

En je kan met Quovadis contact opnemen hoe ze dit met BleuTooth kunnen regelen, want in de toekomst wordt dat steeds meer (zelfs onze tv werkt met een Bluetooth ab)

 

Er is een Audio fiber (Toslink) uitgang, die moet je wel aanzetten.

En met een adapter kan je dan naar je audio apparatuur.

Zie ook hier.

 

Gids, er is ook een mini gids.

Klik naar beneden en klik op minigids.


Dank je wel voor de snelle reacties. Ga kijken of ik er dan uit ben. Theo


Dat er een minigids is klopt, maar dan moet je door alle programma's scrollen. Bij de vorige versie selecteerde je de tijdstip bv vanaf 20:00 uur, kreeg je de programma's van die avond en bladerde je door de dagen. Klikte je door naar een andere zender en bladerde je terug. Jammer dat iets simpels ingewikkeld wordt gemaakt.


Audio fiber (Toslink) uitgang: Er zit een USB a poort. kan je dan met een “USB naar RCA-kabel, RCA naar USB-kabel, USB 2.0 Mannelijk” de audioapparatuur ook aansluiten op de box. Voorheen kon dat met een dezelfde kabel maar i.p.v. de USB zat er dan een Jack-stekker. https://www.amazon.nl/RCA-kabel-USB-kabel-Mannelijk-Mannelijke-Converter/dp/B08ZCCDJC7/ref=asc_df_B08ZCCDJC7/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=624549681309&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=1577124417060768083&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9102833&hvtargid=pla-1232876006395&mcid=1adccd9f56aa3ecf846927123409fd51&th=1

 


Volgens mij kan het alleen via de Toslink uitgang. 

Rechts naast de USB zit hij.

 

 

De gewone gids is er ook nog, via de toets gids.

Die gebruiken wij altijd.

En dat scrollen, dat is toch niet zo erg? 


Er zit geen audio output op de usb.

Van usb naar Rca lijkt mij zonder elektrische adapter ook onmogelijk. 

Dus optische uitgang naar adapter naar rca is hetzelfde en volgens mij veel beter!

Onderstaande is onmogelijk! Usb  is digitaal en rca rood en wit is analoog. Met alleen een kabeltje werkt dat niet!

 


HI @bablo, welkom hier. 

Fijn om te zien dat je al op weg bent geholpen. Nog wat de adapter voor geluid betreft; je hebt het over een jack stekker, bedoel je dat die hieronder? Of bedoel je toch de tulp die Peter aangeeft voor mij. Je zou dan naar een adapter kunnen kijken van optisch naar analoog. Eventueel kun je ook kijken of je televisie deze uitgangen heeft en die gebruiken om het geluid door te lussen. 

 


Onderstaande is onmogelijk! Usb  is digitaal en rca rood en wit is analoog. Met alleen een kabeltje werkt dat niet!

Dat is misschien mogelijk, moderne telefoons hebben meestal geen 2.5/3.5 Jack koptelefoon meer, maar met een adapter usb-c to jack is mogelijk om normale koptelefoon aan te sluiten op de USB-C poort. RCA is precies hetzelfde als analoge jack koptelefoon, soms andere demping.

 


Reageer