Skip to main content

Heb sinds vorige week 2 nieuwe KPN TV +Box model DIW 7022 aangesloten op Sony KD55AG8ultra HD Oled allebei gekocht jr. 2020 en Philips 32 type 6905 . Ben er niet tevreden over, zeer donker beeld, bruine gezichten, de mooie heldere scherpe kleuren die ik had zijn verdwenen. Het lijkt wel of het altijd na het is.!!!! Met medewerkster KPN gebeld, kon me niet verder helpen. 
Hebben er meer mensen van het forum ook deze klacht en heeft KPN U wel licht in de duisternis gegeven? Of moet ik contact opnemen met de zaak waar ik deze tv’s heb gekocht en dat ZIJ de instellingen kunnen wijzigen??

Ik heb de oude ontvangers nog niet teruggestuurd naar KPN.

@Djenzy Heb je ook HDR geactiveerd in de TV+Boxes? Voor Philips is HDR Prioriteit HDR10 en voor Sony HDR Prioriteit Dolby Vision


Hartelijk dank voor uw bericht. Ik had dat wel geactiveerd maar het beeld blijft donker en bij sommige zenders ook vaak zwarte balk boven en onder.


Ik wil nog toevoegen , heb Modem Experiabox V10, kan dat nog invloed hebben? 


@Djenzy En hoe is het beeld als je HDR uitzet?


Hoi @Djenzy .  TV+ heeft de hoogste streamkwaliteit van praktisch alle groter providers.  

Maar er zijn wel een hoop variabelen  die meespelen.   Op jouw tv zitten ongetwijfeld allerlei snufjes die iets met het beeld proberen te doen.  Daar heb je al uitgebreid mee geexperimenteerd?

Verder wil ik je vragen om (tijdelijk) HDR uit te zetten op ons box en er zeker van te zijn dat je multicast streamt. 


Mijn schoonzoon heeft afgelopen week idd ermee geëxperimenteerd en  de kleur is beter  (van standaard op “levendig” gezet) HDR is niet uitgezet. Bedankt voor uw reactie op mijn vraag 👍