Skip to main content

Bestaan er alternatieven, een up to date AndroidTV versie of krachtigere Hardware i.p.v. de huidige DIW7022?

Ik heb elke dag min. één van de onderstaande problemen en ben er moe van.

- Vastlopen

- Hdr of Dolby Vision
- Willekeurig opnieuw opstarten
- Super trage interface
- Applicaties die niet willen starten
- De snelheid in het algemeen
- Soms geen geluid meer geven bij streaming diensten, soms geen beeld

- De stream geeft wel beeld maar wil niet afspelen, blijft op pauze. HBO, Prime, Disney of via Plex. Opgelost na reboot.

Geef je jezelf een like?????

Vraagje:

1. Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen?
  2. Wat is jouw echte download en heb je glas of koper?

Eerste wat je kunt proberen is om hem opnieuw op te starten:

Hou de kpn toets (rechtsboven) op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies dan voor opnieuw opstarten.

Weet je wat? Krijg je van mij ook een like. Iedereen een like. 😂

Ik heb thuis alleen ubiquiti apparatuur aangesloten zitten. Geen experiabox, geen box12. Glas 1000/1000, van NT naar UDMP. Van UDMP via ethernet naar Switch naar KpnTV+.

Een reboot lost altijd alle problemen op, maar na een dag ontstaat er weer een probleem uit het lijstje.

Over ubiquiti apparatuur  heb ik op dit forum vaker problemen gelezen i.c.m. de KPN tv ontvanger.

Probeer het eens met de KPN modem / router om te kijken of het dan wel goed werkt.

IGMP Snooping is voor de KPN tv ontvanger heel erg belangrijk.

Zonder i.g.m.p. snooping werkt het helemaal niet, dus wat dat betreft is alles ok. KPN dient wettelijk eigen apparatuur ook te ondersteunen, niet?

Los daarvan is de experiabox geen optie voor mij. Is daarom dat ik een alternatief zou willen voor de DIW7022. 

Wellicht iemand anders?

Heb je de app op smarttv of Chromecast al geprobeerd? 

De TV+ ontvanger in unicast modus zetten? Is dat wat?

Er is helemaal geen probleem met Ubiquiti apparatuur dus laat je niet misleiden.

Begrijp ik goed dat jij een Ubiquiti Dream Machine Pro gebruikt?

Heb je de IGMP proxy server geïnstalleerd en geconfigureerd?

Zie https://github.com/fabianishere/udm-iptv.

Zelf gebruik ik een EdgeRouter 4 (ook Ubiquiti).

Reageer