Hoe komt het dat ik bij aanzetten regelmatig die K.. TV+ ontvanger spanningsloos moet maken om TV te kunnen kijken. Als ik dat niet doe blijft het zwart. Dit is uitermate irritant.
Staat die TV+ ontvanger ingesteld op snelle start, of op Ecostand?
Staat “scherm uitschakelen” op een tijd of op nooit?
Beide te vinden onder instellingen - energiebesparing
Hij staat op snelle start.
Beeldscherm uitschakelen: Nooit.
Ok en hij staat dan wel aan? Groen lampje dus?
Zou de HDMI poort misschien iets besparends doen vanuit de tv? Heb je een andere HDMI poort geprobeerd?
Staat aan, Groen lampje dus.
Zit op zelfde HDMI als voorheen vorige provider.
heb je de KPN HDMI kabel gebruikt of die van je vorige provider? Als je niet de KPN kabel gebruikt vervang de HDMI kabel dan voor die van KPN.
Als je zwart beeld hebt krijg je dan wel geluid?
Ook al deed de tv van je vorige provider het op deze HDMI poort op je tv is het toch verstandig om even een andere poort te testen. Kpn maakt gebruik van een stukje beveiliging op het HDMI signaal en dat werkt niet op alle tv's op alle poorten even goed. Bij voorkeur HDMI 1 hiervoor gebruiken op je TV
Hij zit aangesloten op HDMI 1
Dus k weet t ook niet.
Het zou kunnen dat de hdmi1 poort niks registreerd van in dit geval de tv+ ontvanger tijdens aanzetten tv.
Daarom is het nuttig om te weten of je de originele ultra high speed hdmi kabel gebruikt, en ook de overige hdmi poorten op de tv probeerd. Zo sluit je dingen uit.
Wat je ook zou kunnen proberen, is hdmi cec aan te zetten. Zo gaat de tv+ ontvanger mee in het aan en uit zetten van de tv. Zet je de ene aan, gaat de ander mee. Misschien levert dat het juiste seintje op voor de hdmi poort om gelijk beeld te geven.
In te stellen via Instellingen - apparaatvoorkeuren - weergave en geluid - hdmi cec
HDMI cec staat aan en dat werkt prima. Maar bedankt voor de tips en advies ik zing m'n tijd wel uit bij kpn
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.