Skip to main content

Wel 6 keer per dag krijg ik de melding op het scherm dat de Bluetooth verbinding met de afstandbediening verbroken is , en na een paar seconden verdwijnt deze melding. Wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik hier aan doen.

de afstandbediening ligt ongeveer 4 meter van de TV. Op de tafel.

Wel 6 keer per dag krijg ik de melding op het scherm dat de Bluetooth verbinding met de afstandbediening verbroken is , en na een paar seconden verdwijnt deze melding. Wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik hier aan doen.

de afstandbediening ligt ongeveer 4 meter van de TV. Op de tafel.

Probeer het volgende:

Probleem oplossen door een reset van de afstandsbediening: 5 seconden tegelijk op de rode en blauwe knop drukken en vervolgens op de OK-knop.

Anders zie hier link voor koppelen.

Werk dat niet STB reset.

KPN afstandsbediening koppelen of resetten | KPN Community

suc6


Zover ik nu zie is het probleem opgelost. Ik heb een nieuwe afstandbediening laten bezorgen en deze gekoppeld met de Tv-Box ,en tot nu toe geen melding meer gehad.


fijn dat het opgelost is


Dacht dat het opgelost was maar herbegint weer.

wat mag de maximale afstand zijn tussen de Tv-Box en de afstandbediening nu is het +/- 4 meter .


Zo ineens weer met de nieuwe afstandsbediening? Deze heb je ook weer gereset?

Zitten ook geen storingsbronnen naast? Andere apparaten die de bluetooth verbinding verstoren? Want bluetooth hoort tot een meter of 10 wel te werken. 


KPN, Iik wordt gek van die storing melding van de afstandbediening  Bluetooth verbroken die melding komt ongeveer om de 5 minuten. Er staat niets tussen de afstandbediening en de TV-Box, Afstand is ongeveer 4 meter. Alles al geprobeerd ook al nieuwe batterijen.


Kan ik goed begrijpen. Ik heb echter zo geen idee waar het vandaan komt. Ik wil de feedback dan ook graag delen met de ontwikkelaars. Kun je jouw profiel nog van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan kunnen ze meekijken mocht dat interessant zijn. 


Profiel is aangepast


Bedankt. Neem ik dat mee in de feedback.

 


Alweer een avond met veel meldingen op het scherm .

ik vraag me af of het probleem niet in de TV-Box zit inplaats van de afstandbediening.

het probleem heb ik niet met de afstandbediening en TV-Box die ik boven heb. 


die melding die je krijg is dan van de KPN stb of je tv toestel zelf?


Die melding krijg je op het scherm . Dat de verbinding met Bluetooth verbroken is .


Die melding krijg je op het scherm . Dat de verbinding met Bluetooth verbroken is .

Ja dat snap ik maar komt de melding van je TV of van KPN dus welk apparaat stuurt deze melding?

 


Deze melding.

 


Ok deze melding komt dus uit de KPN stb duidelijk.

Ik dacht even dat de tv hem zelf gekoppeld had en dan zou je een conflict kunnen krijgen.

Waar ik nu aan denk is dat de ab conflicteert met de stb omdat hij schijnbaar nog een andere ab ziet.

wellicht heb je dit al gedaan maar de stb verplaatsen naar een plak die beter in zicht staat.

Ik lees terug dat je het over ongeveer 4 mtr heb wellicht is dit toch het probleem als je andere zaken al heb uitgesloten zoals batterijen reset van de ab en opnieuw koppelen.

Heb je wel eens geprobeerd om de ab bv om te testen dichter in de buurt van de tv de leggen en kijken of het probleem er dan nog is?

Is de stb zelf ook wel eens gereset en heb je de setup wel eens opnieuw doorlopen?

Als bovengenoemde punten je al bekend voorkomen en je deze uitgevoerd heb lig ik er ook uit verder en moet dit geëscaleerd worden naar een kpn oplos team.

mvg 


Alles is al geprobeerd gewone reset harde reset het hielp niets

de afstand van de afstandbediening zou 10 meter kunnen zijn , en de TV-Box zou je uit het zicht geplaatst kunnen worden.

maar de afstand hier is 4 meter en de TV-Box staat in het zicht.


Vervelende situatie als ik zo 1 en ander doorlees.

het is wel opvallend dat het met 2 ab is.

Dus zou je kunnen concluderen of die 4 mtr is te ver of de stb heeft gewoon een defect.

En die is nog niet vervangen als ik het goed begrijp.

Mijn voorstel zou zijn probeer de afstand toch eens te beperken met bv tijdelijk een tafeltje waar hij opstaat.

wordt het niet beter dan lijkt het mij zinvol om de stb te vervangen.

mvg


Afgelopen dagen nog steeds problemen met de 2e afstandbediening gehad ,vraag me toch af of de tv-Box  DIW 7022 nog wel goed werkt, en deze vervangen moet worden. Nog een paar maanden dan is het jaar om dan beslissen wij of we doorblijven modderen of overstappen.


Nog 3 maanden dan ga ik overstappen  naar een ander provider.

Ik ben het een beetje zat wel meer dan  10 keer per dag word de Bluetoothverbinding met de afstandbediening verbroken ,blauw lampje knippert dan . Ik heb al een nieuwe  TV-Box en voor de 3e keer een nieuwe afstandbediening  ontvangen maar het probleem blijft ook alles al gereset  en KPN weet het ook niet . Dus zit er niets anders op om maar over te stappen.

Afstand tussen TV en afstandbediening is 4 meter.
 

 


 


Meen je, het blijft dus door hakkelen. Ik ben even aan het bedenken of een nieuwe ontvanger uitkomst gaat bieden. Dit aangezien je al een nieuwe afstandsbediening hebt gehad. 

Kun je eens een ander bluetooth apparaat koppelen aan de ontvanger, verbreekt die ook? 


Beste Bart, de Tv-Box DIW 7022 is al vervangen maar het probleem blijft het zelfde.

bij de 2e Tv-Box die boven staat is dat probleem niet.


Als je beide boxen eens omruilt van plek. Verhuist het probleem dan mee? Of hou je het probleem beneden?


Dan blijft het probleem het zelfde. Ik heb 2 maanden terug al een nieuwe Tv-Box geplaatst maar help niet. Probleem blijft. Dat Bluetooth steeds verbroken wordt.


Dus op dezelfde locatie met meerdere ontvangers?

Dan heeft het dus geen zin om een nieuwe ontvanger te sturen. Dan lijkt er toch iets in de omgeving te storen. Verder geen bluetooth verbindingen vlakbij actief?


Reageer