Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds 2 maanden KPN en een KPN TV-box. Het beeld op met name zender 1 NPO1 UHD hapert en valt regelmatig stil. Soms ook een luide piep.

Nu met het EK echt een drama om voetbalwedstrijden te bekijken.

 

Iemand tips en adviezen om dit op te lossen?

 

Dank

Martijn

Welk merk en type modem/router heb je van KPN en hoe is de TV+decoder aangesloten op de modem, bekabeld of draadloos @Nieuwe KPN Klant ?


1 x KPN Moden 12b BOX

1 x TP-Link JetStream TL-SG2016P V1 - Switch L2+

1 x KPN TV-box 

1 x TV LG 55G36LA 

1 x Bekabelde internet verbinding (Ethernet) tussen switch en LAN van de TV

(vreemd genoeg werkt het niet als de bekabelde ethernet wordt aangesloten op KPN TV-BOX, wat wel het geval was met mijn oude Samsung TV). Tussen TV en TV-box zit een HDMI kabel

 

Alvast dank voor je reactie

Martijn


Hoi @Nieuwe_Klant_123, ik kan me voorstellen dat dat inderdaad niet prettig televisie kijken is. De community denkt graag met je mee.

Nu zie ik dat je een switch gebruikt. Ervaar je deze problemen nog steeds als je de switch ertussenuit haalt?

Het is me ook niet helemaal duidelijk hoe de KPN TV+ Box is aangesloten op het internet. Je zegt namelijk dat het niet werkt als je deze bekabeld aansluit. Betekent dit dat je deze via wifi gebruikt?


Hallo Denise,

Het is alleen op NPO 1 tijdens EK voetbalwedstrijden. Probleem zit hem daarom volgens mij niet in de switch. 

Vreemd genoeg heeft de KPN tv-box geen bekabeld internet als ik de internetkabel direct aansluit op de tv-box (dan pak ie wel wifi). Bij mijn oude Samsung tv wel trouwens.

Ik heb daarom de internetkabel in de LAN poort van de LG gestoken en dat geprobeerd; dan geeft de KPN tv-box wel bekabeld internet. LG TV en TV-Box zijn aangesloten via HDMI.

Het klinkt mij eerlijk gezegd niet geheel logisch maar het werkt zo wel. TV geeft internet dan door ofzo?

 


Ik heb helaas hetzelfde probleem, alleen bij Ek wedstrijden op NPO 1 UHD. 

V10 modem

TV+box bekabeld


Vreemd genoeg heeft de KPN tv-box geen bekabeld internet als ik de internetkabel direct aansluit op de tv-box (dan pak ie wel wifi). 

Dat betekent waarschijnlijk dat jouw TV+ Box unicast gebruikt en dat zou een hoop verlaren.

Ik sta er niet van te kijken dat NPO 1 UHD via unicast leidt tot haperingen tijdens voetbalwedstrijden als er veel mensen gebruik mqken van het online TV platform.

Ik ben bang dat dit een capaciteitsprobleem is van het TV platform van KPN.


Ik had het zelfde probleem. Ik heb ‘m van multicast naar unicast gezet en was toen van het probleem af. Dan maar wat minder beeldkwaliteit….


Ik heb deze ook omgezet naar multicast, hapert soms nog maar is maar halve seconde, geluid hapert ook soms maar niet zo storend als op unicast, daar hangt het beeld wel 15 seconden vast.


Ik heb deze ook omgezet naar multicast, hapert soms nog maar is maar halve seconde, geluid hapert ook soms maar niet zo storend als op unicast, daar hangt het beeld wel 15 seconden vast.

Dat is precies wat ik zou verwachten, bij unicast problemen en bij multicast geen problemen. Eigenlijk zou ook die halve seconde en soms haperend geluid dan niet op mogen treden. Bij unicast is het echt de drukte op het TV platform die voor problemen kan gaan zorgen en dat verklaart waarom deze problemen juist tijdens een voetbalwedstrijd optreden.


Reageer