Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.227.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • June 1, 2026
  • 125 reacties
  • 3712 keer bekeken
Toon eerste bericht

125 reacties

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 21, 2026

Ook hier na launcher 1.227.3 met doorspoelen met beeld regelmatig zwart beeld. Vreemd dat het van dag tot dag wisselt. Gebruik nu zoveel mogelijk de blauwe knop en de 10 sec doorspoelen naast de ok knop deze werken prima. Ik zit sinds februari bij Kpn tv+ Diw 7022 en de Experiabox 12b. Deze laatste update ervaar ik als de slechtste tot nu toe qua stabiliteit doorspoelen. Verder tevreden met de beeldkwaliteit t.o.v de Next Mini Ziggo. Wel had deze het doorspoelen met beeld veel beter voor mekaar hoop dat het bij Kpn ook t.z.t komt. We hebben van alles geprobeerd om het probleem doorspoelen beter te krijgen zoals Experiabox en Diw 7022 15 minuten stroomloos daarna Experiabox opstarten en daarna Diw 7022.  Diw 7022 tijdens kijken opnieuw opstarten, terug naar fabrieksinstellingen. Het geheel is in februari door Kpn monteur geïnstalleerd bekabeld met utp cat 6.  Ook de Diw 7022 is bekabeld aangesloten. Afijn niks heeft geholpen.

Jasper van KPN
Moderator

Hier overigens nog steeds 1.227.2 voor de Launcher . @ moderator van KPN

Het versienummer .3 klopt ​@PeterG. Dat is de laatste versie die nu publiekelijk beschikbaar is. Er zijn geen verschillen tussen .2 en .3, dus qua functionaliteiten heb je precies hetzelfde 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 21, 2026

Ken je de tijdsprong al, ​@Ha-ns W ?

Typ bijvoorbeeld bij opnames afspelen 600 in en daarna op > (kompas) of ⏩ drukken en je springt in één keer 6 minuten verder.

630 = 6 minuten 30 seconden 

800 = 8 minuten

etcetera 

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 21, 2026

@PeterG klopt had in de kennisbank deze informatie gevonden https://community.kpn.com/kennisbank%2Dkpn%2Dtv%2Dbox%2Den%2Dtv%2Dsoundbox%2D167/vooruit%2Den%2Dachteruit%2Dspoelen%2Dop%2Dde%2Dtv%2Dbox%2Den%2Dtv%2Dsoundbox%2D646819 Verder lees ik her en der in de community dat het doorspoelen cq vooruitspoelen niet helemaal lekker loopt ook wat in de cloud staat opnames en terugkijken dit komt bij mij ook voor. Het is voor mijn idee sinds de laatste launcher update gekomen. Voor die tijd had ik eigenlijk nauwelijks problemen tuurlijk kan altijd beter maar het is nu echt niet meer stabiel plus het wisselt dag van dag wat ik al zei in mijn topic. Ben persoonlijk van mening elke nieuwe update met nieuwe snufjes is prachtig en dat willen we allemaal. Nog belangrijker is zorg dat de Diw 7022 stabiel blijft met bestaande functies. Het is wat het is achter de schermen zullen ze het vast weten en eraan werken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 21, 2026

Ik had gisteren bij spoelen in 6 weken oude opname alleen maar een zwarte thumbnail. ​@Ha-ns W 

Dat zit niet niet bij jou thuis. 

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 21, 2026

@PeterG had deze al voorbij zien komen Peter😁. Ik ben zo ingesteld als er problemen zijn met de tv box of router dan ga ik via de zoek functie op deze community rondsnuffelen wat er speelt zoals doorspoelen of vooruitspoelen. Vandaag ben ik er ook achtergekomen dat bijvoorbeeld bij productupdates na de reacties van de laatste launcher van de diw 7022. Zo zie je gelijk of er issues spelen na een nieuwe software update erg handig allemaal. Verder heb ik veel ervaring opgedaan bij de Ziggo community waar ik overigens dezelfde profiel naam gebruik ​@Ha-ns W Ook op het Simyo forum deze nog weinig gebruikt. 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 22, 2026

Hoop dat er snel oplossing komt voor het vooruit en achteruit spoelen dit word langzaam wel irritant 

Len B
Helper
  • Helper
  • July 22, 2026

Het versienummer .3 klopt ​@PeterG. Dat is de laatste versie die nu publiekelijk beschikbaar is. Er zijn geen verschillen tussen .2 en .3, dus qua functionaliteiten heb je precies hetzelfde 🙂

Ik kan je vertellen ​@Jasper van KPN  dat niet iedereen die ervaring heeft met iedere up-date van het systeem dat de functionaliteiten hetzelfde blijft.

Maar goed , ik zal er mee moeten leren leven.

Len B
Helper
  • Helper
  • July 22, 2026

Het opnamelogo of een programma wel of niet is geprogrammeerd blijft een issue in de EPG.

Je moet regelmatig horizontaal scrollen om te zien of het programma is gepland terwijl er ruimte zat is om het logo zichtbaar te maken.

Verplaatst dat teken/logo waar nu het programma en tijden vermeld staan , het wel of niet terug kijken staat daar ook ! 

Dit is stukken duidelijker dan dat zenuwachtige heen en weer schieten van de hele EPG iedere keer.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • July 23, 2026

Ik kan je vertellen ​@Jasper van KPN  dat niet iedereen die ervaring heeft met iedere up-date van het systeem dat de functionaliteiten hetzelfde blijft.

De functionaliteiten zijn waarschijnlijk wel hetzelfde gebleven, het resultaat niet….
Persoonlijk had het hele groter/kleiner/groter 'spoelbeeldje' van een aantal updates geleden niet gehoeven. Het is er daarna alleen maar slechter geworden. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 23, 2026

De functionaliteiten zijn waarschijnlijk wel hetzelfde gebleven, het resultaat niet….
Persoonlijk had het hele groter/kleiner/groter 'spoelbeeldje' van een aantal updates geleden niet gehoeven. Het is er daarna alleen maar slechter geworden. 

Als ik het goed heb, was dit 1 van de vele wensen van KPN gebruikers.

Zie ook deze super wensenlijst (Feature request).

En ik ben het met je eens, het oude spoelen was goed.

Len B
Helper
  • Helper
  • July 23, 2026

Dan blijkt wel Max dat ,,Elke verandering is nog geen verbetering’’ !

Terug van even bijna geheel te zijn weg geweest , regelmatig 10 - 30 sec zwart beeld zonder geluid tijdens het zappen ! 

Ondanks het resetten van de DIW7022 box met launche-versie 1.227 .3 , GEEN verbetering ! !

Admin: opvolgende reacties samengevoegd

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 23, 2026

Meer constateren op waar de tv ontvanger voor bedoeld is iets minder op de dingen er om heen ! 

1 zorg dat de tv gids stabiliseert en niet steeds naar achter springt zo als naar de programma’s die er voor zijn geweest  als je iets ingestel !

2 voor en achter ui spoelen goed werk en n geen zwarte beelden meer 

3 algehele stabiliteit zappen wat soepeler word eigenlijk gewoon wat je bij de voorganger had daar waren de problemen over het algemeen wel minder 

tuurlijk heb je overal problemen en kunnen er dingen beter en dat is voor iedereen anders natuurlijk maar probeer gewoon beetje de oude stabiliteit voor normaal tv kijken en opname kijken te verbeteren 

Terug van even bijna geheel te zijn weg geweest , regelmatig 10 - 30 sec zwart beeld zonder geluid tijdens het zappen ! 

Ondanks het resetten van de DIW7022 box met launche-versie 1.227 .3 , GEEN verbetering ! !

Inderdaad ik ben ook niet echt fan van deze update meschien niet echt wat veranderd maar toch zijn er wat kleine problemen die denk de meeste niet hadden zo het voor en achter uit spoelen op maar iets op te noemen 

komt vast goed een keer 

Admin: opvolgende reacties samengevoegd

Len B
Helper
  • Helper
  • July 24, 2026

Liever ,,komt vast goed een keer’’ vandaag nog , beter nog gisteren , dan in de toekomst.

Resetten , van stroom afhalen etc etc maakt geen ⚽️uit. 

Als je van verrassingen houd moet je de DIW7022-box aanschaffen , die zit er vol mee 😥.

PS.  - Het is dat het te kostbaar is maar de neiging om ;

wordt door alles wel aangewakkerd.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 24, 2026

Ja is niet de beste wat ze uitgebracht hebben 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 24, 2026

Kan je een dergelijke update ook tegen houden, dat ik zelf kan bepalen wanneer ik de update installeer? Of volgt er altijd een melding als een update heeft plaats gevonden?

Die vraag is eigenlijk voor alle product update..of vind de update automatisch plaats?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 24, 2026

Update gebeurt automatisch, ​@neutral, in de nacht. Als het 's nachts niet gelukt is, dan krijg je op een bepaald moment overdag ergens een melding dat er een update is. Die kun je dan eenmalig uitstellen, als het je op dat moment niet uitkomt. 

Als de uitrolperiode eenmaal begonnen is, dan kun je ook zelf checken via de instellingen of de update er al is voor je, en hem dan installeren. Hoe je dat doet staat in het startbericht. 

We kondigen updates in principe hier op de Community van te voren aan, dus als je de Product Updates in de gaten houdt, ben je op de hoogte. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 24, 2026

Update gebeurt automatisch, ​@neutral, in de nacht. Als het 's nachts niet gelukt is, dan krijg je op een bepaald moment overdag ergens een melding dat er een update is. Die kun je dan eenmalig uitstellen, als het je op dat moment niet uitkomt. 

Als de uitrolperiode eenmaal begonnen is, dan kun je ook zelf checken via de instellingen of de update er al is voor je, en hem dan installeren. Hoe je dat doet staat in het startbericht. 

We kondigen updates in principe hier op de Community van te voren aan, dus als je de Product Updates in de gaten houdt, ben je op de hoogte. 

Ok dank. Ik zocht eigenlijk naar een soort van trigger moment om te kunnen kijken wat voor verschil een update heeft gemaakt.  Zo’n moment zou kunnen zijn, de update zie je klaar staan, je installeert deze en je kijkt daarna wat het doet. Maar dat kan ook anders uiteraard...

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het opnamelogo of een programma wel of niet is geprogrammeerd blijft een issue in de EPG.

Je moet regelmatig horizontaal scrollen om te zien of het programma is gepland terwijl er ruimte zat is om het logo zichtbaar te maken.

Verplaatst dat teken/logo waar nu het programma en tijden vermeld staan , het wel of niet terug kijken staat daar ook ! 

Dit is stukken duidelijker dan dat zenuwachtige heen en weer schieten van de hele EPG iedere keer.

Hier hebben we destijds een ticket voor aangemaakt, maar het is nog niet zeker of dit opgelost kan worden. 

@Ha-ns W Als je vaker tegen problemen aanloopt, wil ik je aanraden om een eigen topic te openen. Dan kunnen we daar wat beter onderzoek met je doen. Mogelijk ligt het aan een update, maar dat kunnen we ook goed vanuit een eigen topic meenemen richting het tv-team. 

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 26, 2026

Hallo ​@Arjan van KPN  gisteren en eergisteren nauwelijks problemen gehad omtrent vooruitspoelen cq doorspoelen zowel terugkijken en opnames vanuit de cloud. Mocht dit probleem hardnekkig een altijd dagen terugkomen dan zal ik een eigen topic aanmaken ​@Arjan van KPN  in ieder geval bedankt voor je terugkoppeling.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 26, 2026

Hallo ​@Arjan van KPN  gisteren en eergisteren nauwelijks problemen gehad omtrent vooruitspoelen cq doorspoelen zowel terugkijken en opnames vanuit de cloud. Mocht dit probleem hardnekkig een altijd dagen terugkomen dan zal ik een eigen topic aanmaken ​@Arjan van KPN  in ieder geval bedankt voor je terugkoppeling.

Opnames, terugkijken, etc. is altijd vanuit de cloud.😊

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 26, 2026

Opnames, terugkijken, etc. is altijd vanuit de cloud.😊

Is mij bekend ​@joop2011 😁

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 27, 2026

Ok dank. Ik zocht eigenlijk naar een soort van trigger moment om te kunnen kijken wat voor verschil een update heeft gemaakt.  Zo’n moment zou kunnen zijn, de update zie je klaar staan, je installeert deze en je kijkt daarna wat het doet. Maar dat kan ook anders uiteraard...

Op die fiets, ​@neutral. Dat zou je kunnen forceren door de TV+ Box 's nachts helemaal uit te zetten (stroomloos of ecostand). Dan kan de update niet automatisch gebeuren. Dan ga je dus of de pop-up krijgen ergens overdag, of je kunt dan zelf kijken of de update beschikbaar (als je vanuit een Product Update hier weet er een update aan zit te komen). 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 27, 2026

Op die fiets, ​@neutral. Dat zou je kunnen forceren door de TV+ Box 's nachts helemaal uit te zetten (stroomloos of ecostand). Dan kan de update niet automatisch gebeuren. Dan ga je dus of de pop-up krijgen ergens overdag, of je kunt dan zelf kijken of de update beschikbaar (als je vanuit een Product Update hier weet er een update aan zit te komen). 

Ok, dank, de box wordt al stroomloos gemaakt in de nacht(al wissel ik dat nog wel eens af).

Ik ga het in de gaten houden en kijken of volgende update meldingen in beeld komen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

We zien je bevindingen graag tegemoet ​@neutral!