Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.234.2 / 1.234.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • July 28, 2026
  • 54 reacties
  • 1753 keer bekeken
Toon eerste bericht

54 reacties

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 30, 2026

Bij mijn kriig tijdens het vooruit spoelen vaak zwarte te zien tijdens vooruit spoelen in die kleine vakje

Oh. Maar dát zei je niet, ​@Peterpiwi . Niet erg duidelijk althans. 

Hier ook regelmatig zwart beeldje bij spoelen. Maar reclameblokken hebben per zender vaak vaste lengte, dus maak ik dan de tijdsprong. 

Nee klop omschrijving was onduidelijk haha ! 

ja best vervelend hoop dat daar ook oplossing voor komt vast wel maar jammer dat nu er nog niet bij zit  

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 4, 2026

Bij 'Entertainment' geeft Netflix hetzelfde probleem als bij de zoekfunctie. Netflix is niet op de normale manier af te sluiten. Het lukt alleen bij de keuze 'Ondersteuning'.

Len B
Helper
  • Helper
  • August 5, 2026

Ter info !

Na het kijken van een opname en deze is gewist uit ,,Opgeslagen’’ en je gaat dan naar het menu ,,Start’’ staat het programma nog steeds vermeld onder de kop ,,Verder kijken’’.

Bij het toch aanklikken van het programma krijg je de foutmelding ;

Pas na de DIW7022 te hebben uit en aan te hebben gezet wordt de lijst ,,Verder Kijken’’ bijgewerkt.

PS.   -  Dit deed en doet zich ook nog steeds voor in ,,Opgeslagen’’ bij de ,,Lijstweergave’’ vs ,,Rasterweergave’’ ! 

Len B
Helper
  • Helper
  • August 5, 2026

@Peterpiwi , heb je al eens gedacht om de voor- en achteruitspoelknoppen helemaal niet meer te gebruiken ?

Ik gebruik alleen maar de nummer toetsen en de 10 sec. voor- en achteruitspoelknop , zie 👇,

Voorbeeld ;

Druk b.v. snel 3 x op de 7 en voordat de balk verdwijnt op de 10 sec. knop , of je nu voor of achteruit wil spoelen , net als bij de spoelknoppen kom je zelden op het goede punt uit waar je wil stoppen en gebruik je de 10 sec, om snel bij het goede punt te komen waar vandaan .je verder wil kijken.

Ik zeg er eerlijk bij , het is wel een leer/gewenningsproces i.v.m. de verschillende reclamelengtes.

Ik vind dit persoonlijk een stuk makkelijker en rustiger dan al die mini beelden die voor je neus voorbij vliegen.

Misschien heb je er wat aan.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 5, 2026

@Peterpiwi , heb je al eens gedacht om de voor- en achteruitspoelknoppen helemaal niet meer te gebruiken ?

Ik gebruik alleen maar de nummer toetsen en de 10 sec. voor- en achteruitspoelknop , zie 👇,

Voorbeeld ;

Druk b.v. snel 3 x op de 7 en voordat de balk verdwijnt op de 10 sec. knop , of je nu voor of achteruit wil spoelen , net als bij de spoelknoppen kom je zelden op het goede punt uit waar je wil stoppen en gebruik je de 10 sec, om snel bij het goede punt te komen waar vandaan .je verder wil kijken.

Ik zeg er eerlijk bij , het is wel een leer/gewenningsproces i.v.m. de verschillende reclamelengtes.

Ik vind dit persoonlijk een stuk makkelijker en rustiger dan al die mini beelden die voor je neus voorbij vliegen.

Misschien heb je er wat aan.

Dankjewel 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • August 6, 2026

Nieuwe manier om een radiokanaal te kiezen

Let op: het voorwerk zit in deze update, maar de tegel wordt daadwerkelijk geactiveerd door ons nadat de update volledig is uitgerold

Als je op de radiotegel klikt krijg je een rasteroverzicht van alle radiozenders, herkenbaar aan hun logo.  Je kunt hier met de pijltoetsen navigeren en een zender openen met de OK-knop.

De radiotegel is inmiddels zichtbaar.
Als je naar het rasteroverzicht gaat, zijn veel radiologo's onscherp. Ik tel er snel al rond de 35 stuks die onscherp zijn.

Kan daar ook even naar gekeken worden?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Nemen we mee ​@Sebas14!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2026

Ik kan niet zeggen dat ik op dit moment radio logo's in tegels onscherp vind... (18:53).

De eerste 60 bekeken en dat ziet er oké uit. Wel op dit moment op 26" HDready. 

Wel lekker zo'n overzicht van 30 in één keer😃.

Maar ik mis een favorieten selectie. Zie voorbeeld eerder dit topic

Len B
Helper
  • Helper
  • August 6, 2026

Nieuw voor de 1.234.3 of een foutje in/bij Opgeslagen?

Alleen bij film opnames !

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Len B, ik zie hier zo op het eerste gezicht geen gekke dingen. Het kan zijn dat er tijdelijk iets niet goed is ingeladen. Wil je de TV+ Box eens volledig herstarten en daarna kijken of het bij de filmopnames weer goed wordt weergegeven?🙂

Len B
Helper
  • Helper
  • August 7, 2026

Hoi ​@Len B, ik zie hier zo op het eerste gezicht geen gekke dingen. Het kan zijn dat er tijdelijk iets niet goed is ingeladen. Wil je de TV+ Box eens volledig herstarten en daarna kijken of het bij de filmopnames weer goed wordt weergegeven?🙂

Ik zie wel een verschil ;

De omschrijving wordt alleen vermeld bij serie-opname’s , NIET bij een single=opname zoals b.v. 192TV uitzendingen en films !

P.S. -  Ook na de box te hebben gereset én van de stroom te hebben afgehaald.

Links is een oude foto die ik nog had , rechts is van vandaag.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • August 7, 2026

Ik kan niet zeggen dat ik op dit moment radio logo's in tegels onscherp vind... (18:53).

De eerste 60 bekeken en dat ziet er oké uit. Wel op dit moment op 26" HDready. 

Hier met een 55 inch TV zie ik bij veel logo's’ waarin ook tekst zit onduidelijkheden.
Screenshot 1920x1080 (upload zal hem wel iets comprimeren)

Je ziet voornamelijk dat de logo's waar kleinere tekst in zit, dat die minder goed te lezen zijn.​​​​​

Maar ik mis een favorieten selectie. Zie voorbeeld eerder dit topic

En een tegelrij 'Radio' + Recent beluisterd' op het startscherm zou helemaal mooi zijn 😊

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 7, 2026

Ik zie wel een verschil ;

De omschrijving wordt alleen vermeld bij serie-opname’s , NIET bij een single=opname zoals b.v. 192TV uitzendingen en films !

P.S. -  Ook na de box te hebben gereset én van de stroom te hebben afgehaald.

Links is een oude foto die ik nog had , rechts is van vandaag.

Ik denk dat je gelijk hebt, ​@Len B. Ik heb dit lopen testen op een Soundbox die deze launcherversie nog niet had, twee losse opnames ingepland, en daar zat netjes een omschrijving bij. Daarna de Soundbox handmatig geüpdatete, en nu zijn de beschrijvingen van die losse opnames verdwenen. Gaan we doorzetten! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ter info !

Na het kijken van een opname en deze is gewist uit ,,Opgeslagen’’ en je gaat dan naar het menu ,,Start’’ staat het programma nog steeds vermeld onder de kop ,,Verder kijken’’.

Bij het toch aanklikken van het programma krijg je de foutmelding ;

Pas na de DIW7022 te hebben uit en aan te hebben gezet wordt de lijst ,,Verder Kijken’’ bijgewerkt.

PS.   -  Dit deed en doet zich ook nog steeds voor in ,,Opgeslagen’’ bij de ,,Lijstweergave’’ vs ,,Rasterweergave’’ ! 

Deze herken ik ook. Echter bij mij wordt de rij bijgewerkt als je een ander programma kiest om verder te kijken. Als je daarna weer terugkeert is de verwijderde opname verdwenen. Bij jou ook? 

Maar ik neem het wel even mee dat het wat stappen vereist om de rij bij te werken. Dat kan misschien beter. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Ik zag dat de update erop staat bij ons.

Alles werkt goed tot nu toe.

Radiodeel gebruiken wij niet.

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 7, 2026

Ik loop nu tegen het volgende probleem aan DIW 7022. Bij een programma die ik aan het terugkijken ben en niet afkijk slaat hij niks op in verder kijken. Is dit iets nieuws?. Opnames die ik bekijk worden wel weergegeven in verder kijken als ik hem niet afgekeken heb. Hier zie je dan de nieuwe opties verwijder rij of verwijder opname. Ga ik naar de gids desbetreffende programma weer kijken daar wordt wel vermeld verder kijken of begin opnieuw. Voor de laatste launcher altijd gewerkt nu niet meer.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat is wel bijzonder ​@Ha-ns W, goed dat je het aangeeft. Maak je ook gebruik van de KPN TV+ app voor mobiele telefoons? Zie je daar wel dan het niet afgekeken programma? 

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 8, 2026

Dat is wel bijzonder ​@Ha-ns W, goed dat je het aangeeft. Maak je ook gebruik van de KPN TV+ app voor mobiele telefoons? Zie je daar wel dan het niet afgekeken programma? 

Nee ook niet toevallig gecheckt. De opnames wel die worden wel netjes weergegeven die niet afgekeken zijn bij Verder kijken met nieuwe opties voor verwijderen. Terugkijken dus niet die niet zijn afgekeken. Is er misschien iets aan de hand met de cloud server?. Heb de box ook al opnieuw opgestart zonder resultaat. Voor de rest werkt alles prima met de nieuwe launcher. 

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 8, 2026

Ik loop nu tegen het volgende probleem aan DIW 7022. Bij een programma die ik aan het terugkijken ben en niet afkijk slaat hij niks op in verder kijken. Is dit iets nieuws?. Opnames die ik bekijk worden wel weergegeven in verder kijken als ik hem niet afgekeken heb. Hier zie je dan de nieuwe opties verwijder rij of verwijder opname. Ga ik naar de gids desbetreffende programma weer kijken daar wordt wel vermeld verder kijken of begin opnieuw. Voor de laatste launcher altijd gewerkt nu niet meer.

Zijn er meerdere mensen met bovenstaand probleem zodat we het een en ander kunnen kortsluiten.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • August 8, 2026

Bij een programma die ik aan het terugkijken ben en niet afkijk slaat hij niks op in verder kijken. Is dit iets nieuws?. Opnames die ik bekijk worden wel weergegeven in verder kijken als ik hem niet afgekeken heb. Voor de laatste launcher altijd gewerkt nu niet meer.

Zijn er meerdere mensen met bovenstaand probleem zodat we het een en ander kunnen kortsluiten.

Het klopt inderdaad wat je zegt. Een programma die je terugkijkt via de TV Gids en niet afkijkt, zou bij 'Verder kijken' zichtbaar moeten komen op het startscherm. Dat is nu niet het geval. Wel opnames.

Bij deze update werd dit vorig jaar mei weer geactiveerd:

Als je een programma uit de gids Terugkijkt, en dit niet afmaakt, dan zal dit programma in de Verder Kijken rij terechtkomen. Je hoeft dan niet weer in de gids op zoek naar waar het programma ook al weer stond.

Hetzelfde geldt voor je opnames die je deels bekijkt, en films uit de Films-categorie. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • August 8, 2026

Klop, was mij ook opgevallen. Normaal heb ik altijd wel 4-5 tegels met verder kijken. Laatste dagen niks. Heb geen zin meer om issues te melden. Met iedere update komen er weer nieuwe bugs bij. 
Zo ook weer sinds 2 updates het groene 'momentje' scherm bij verwijderen van een teruggekeken programma. Handelingen; je bekijkt een opname uit de opgenomen programma. Na afloop programma terug met de Esc/terug knop. Dan  2 sec op OK, de 'verwijder optie' komt in beeld. Selecteer verwijderen en OK. Het groene scherm komt dan standaard in beeld. Momentje, we zetten nieuwe dingen voor je klaar…. pfffff

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 8, 2026

@Jeroen van KPN Probleem is nu algemeen bekend scheelt weer een hoop gedoe qua uitzoeken waar het probleem zit. Zie reacties van ​@Sebas14 ​@Max-H  hartelijk dank voor jullie terugkoppeling. Snap ​@Max-H dat je er een beetje klaar mee bent qua melden net wat je zegt er komen nieuwe dingen bij maar er komen weer bugs terug. Wat mij verbaast er wordt toch getest?. Hier heb ik wel sterk mij twijfels over hoelang wordt er getest hoeveel mensen etc. Deze ervaring heb ik met Ziggo de Next Mini bijna nooit gehad bij Kpn is het scheer en inslag. Tuurlijk je kunt over alles muggenziften maar een stabiele box zou fijn zijn. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het issue is duidelijk. Hiermee mag het tv-team dan weer aan de gang gaan. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • August 8, 2026

Precies! Na 2 jaar, en ik mis wat dat betreft nog steeds Ziggo.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 10, 2026

Gisteren teruggekomen van een (fantastische) vakantie in Berlijn. De tv+ box in de huiskamer had tijdens die vakantie deze update gekregen. (De tv+ box in de slaapkamer had deze update al eerder gekregen omdat die in de pilot zit.)

Wat mij gisteravond meteen opviel: Bij het zappen duurt het ineens véél langer voordat er beeld is: maar liefst 7 seconden. Omdat de tv+ box in de slaapkamer al vóór onze vakantie deze update had en toen dit vervelende verschijnsel niet had (maar nu dus wel), heb ik zojuist de Experiabox (v10) een herstart gegeven. Dit was niet de oplossing. Nog steeds duurt het 7 seconden voordat er beeld is bij het zappen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? En vooral: wat is de oplossing?

Wat ik zelf al gedaan heb: de tv+ box opnieuw opgestart en ook de Experiabox opnieuw opgestart.