Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.201.4

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 9, 2025
  • 142 reacties
  • 12115 keer bekeken
Toon eerste bericht

142 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 11, 2025

Ik moet zeggen het werkt perfect.
Ook zet hij nu de oudere opnames bij de nieuwe in een apart menu, zoals
Seizoen 1
Seizoen 2  enz.
't is veel overzichtelijker geworden.
Ik moet zeggen het was niet direct zo hij moest er blijkbaar even over nadenken, maar de volgende dag stond alles netjes bij elkaar.
Een hele goede verbetering, 'ben er erg content mee.

@PeterG schreef:

Volgens mij is er de keuze '1 aflevering' ook nog. Ik heb deze nieuwe launcher versie nog niet. 

Ja Peter die is er ook nog, maar standaard neemt hij series op tenzij je aanklikt 1 opname opnemen.

En nu wil ik koffie

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hee, mijn serieopname voor Newsnight (BBC 2) is plots weg....en ik kan hem ook niet meer opnieuw als serieopname instellen, ​@Alex van KPN...

Hmm, gaat het enkel om die opname; werkt de rest wel goed ​@Ratonesque? En wat gebeurt er als je 'm opnieuw probeert in te stellen, krijg je een foutmelding of is het iets anders? En ook even voor de dubbele check: als je je TV+ Box herstart, verhelpt dat het?

Goed om te horen ​@huistijger 😁

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 11, 2025

Nou, ik plan net The Newsreader in (ook BBC2), voor vanavond, en die kan ik gewoon als serieopname inplannen, maar Newsnight dus niet...terwijl je dat normaal alleen bij de jaarwisseling opnieuw moest invoeren, ​@Alexandra van KPN.

Na het annuleren van de opname wordt niet meer de mogelijkheid voor serieopname aangeboden...op allebei mijn Boxen. Die gaan 's nachts van de stroom, dus altijd een frisse start!

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 11, 2025

Ik ken dat programma Newsnight niet, welke zender heeft dat, kon het zo snel niet vinden, ik wilde het even testen. ​@Ratonesque 

Update: gevonden,
Die schijn je niet als serie op te kunnen nemen neem ik aan.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 11, 2025

Ik ken dat programma Newsnight niet, welke zender heeft dat, kon het zo snel niet vinden, ik wilde het even testen. ​@Ratonesque 

Staat in ze bericht toch BBC2

Newsnight kan ik hier ook niet herhalen

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 11, 2025

Staat in ze bericht toch BBC2

Newsnight kan ik hier ook niet herhalen

Had ik wel gelezen maar ik wist geen tijd dus zag ik er eerst over heen.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 11, 2025

Nee, maar tot aan de laatste update kon dat dus wel, ​@huistijger. Dat pakt voor veel programma's goed uit, maar hier dus niet🙂. Bedankt voor het nakijken, nou weet ik dat het niet alleen bij mij speelt.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank voor de check allen! Ik neem het signaal mee. We zullen het delen als we daar iets over horen.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Nee, maar tot aan de laatste update kon dat dus wel, ​@huistijger. Dat pakt voor veel programma's goed uit, maar hier dus niet🙂. Bedankt voor het nakijken, nou weet ik dat het niet alleen bij mij speelt.

Wellicht dat het wel lukt bij BBC News? Die neemt Newsnight over van BBC 2.

Piet.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 11, 2025

Wellicht dat het wel lukt bij BBC News? Die neemt Newsnight over van BBC 2.

Piet.

Goed idee! Heb het even gecheckt, maar helaas...ook hier geen mogelijkheid voor een serieopname, ​@Piet van der Vooren. Maar bedankt voor het meedenken!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 11, 2025

Newsnight ook niet herhaalbaar met VIP5202. Staat dus los van de update op de TV+ . ​@Ratonesque .

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 11, 2025

Newsnight ook niet herhaalbaar met VIP5202. Staat dus los van de update op de TV+ . ​@Ratonesque .

Oh, opvallend. Dank voor het nakijken, ​@PeterG. Nou trap ikzelf ook in de val om meteen de schuld aan een update te geven.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 11, 2025

Neemt hij nu ook alle afleveringen van BBC NL op? Deze zender kampt met ‘matige’ EPG data.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 11, 2025

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, ​@Applmac, maar als het goed is wel!

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 11, 2025

Opnames staan soms dubbel in de TV+ box

Bij verschillende series staan de opnames er soms dubbel in, of worden tweemaal weergegeven in het overzicht. 
Ik weet niet in welke versie van de launcher of firmware dit er in is geslopen, maar het is sinds een paar dagen.

Als ik in de browser versie kijk, dan worden ze niet dubbel getoond.

Het zou fijn zijn als dit wordt opgelost.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 11, 2025

@Applmac Heb jij die nieuwe 1.201.1 dan al? Die van mij draait (nog) op een versie die ik niet ken. Mogelijk heb ik eroverheen gelezen maar dat is 1.199.3. 

1.199.2 ken ik wel maar over de .3 versie heb ik niks gelezen dacht ik.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 12, 2025

@Tonne2025 Dat is een normale versie hoor: 

@Applmac Dat is inderdaad niet helemaal de bedoeling. Ik ga de feedback doorgeven.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 12, 2025

Ik heb al de 1.201.4 ​@Denise van KPN op de DIW7022

En geen dubbele opnames er bij​ staan in het overzicht @Applmac 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 12, 2025

Jij krijgt de nieuwste tussen 16 en 18 september ​@Tonne2025 

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 12, 2025

@Applmac Heb jij die nieuwe 1.201.1 dan al? Die van mij draait (nog) op een versie die ik niet ken. Mogelijk heb ik eroverheen gelezen maar dat is 1.199.3. 

Het gekke is dat ik nu zie dat ik launcher 1.199.4 heb (op beide boxen)??

Ik snap er niets van, want deze versie wordt niet genoemd bij de updates.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 12, 2025

Hier staan opnames ook soms dubbel ​@Applmac . Maar eigenlijk alleen van BBC NL. Ook gebeurt het soms dat een herhaalde aflevering weer wordt opgenomen ondanks dat ie er nog op staat. ​@Denise van KPN 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 12, 2025

@Denise van KPN Ik zie het. Dank je. Kennelijk toch over het hoofd gezien.  Er stond mij bij dat er een .1 was die al gauw werd vervangen door een .2 die eigenlijk niet (veel) meer was dan een geforceerde herstart. .3 dus gemist.. En nu zie ik ook nog een .4 hierboven...

• Nieuwkomer
  • September 16, 2025

Wat jammer je bij een serie opname niet de afleveringen kan opnemen die al zijn uitgezonden. Mij overkomt het best vaak dat ik aflevering 1 mis en dan de opname start vanaf de tweede aflevering.

Achter de schermen is de opname generiek zagen we op de tv+ dag. Je krijgt gewoon een pointer dat gekoppeld is aan je klantnummer.  Het zou mooi zijn dat je alsnog aflevering 1 zou kunnen bekijken via opnames. Mits deze natuurlijk al elders is opgenomen.

Terugkijken is maar tot een week geleden en vaak geen optie meer.

Is er een technische beperking dat reeds uitgezonden programma’s niet meer bij de opnames van een serie komen? Of speelt hier een licentiekwestie?

Ik zou blij zijn met de functionaliteit van opname van reeds uitgezonden programma’s bij series. Zou volgens mij ook een unique selling point zijn voor KPN.

Wat jij voorstelt zou inderdaad een fijne uitbreiding zijn van de mogelijkheden. Ik heb ook best vaak een of zelfs meerdere eerste afleveringen van een serie gemist.

Interessant wat je zegt over dat de opnames op de achtergrond generiek blijken te zijn. Het lijkt mij dat de opname limiet van maximaal 300 uur dan ook wel kan vervallen. Uiteindelijk wordt er per abonnementen dus niet meer data opgeslagen.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 16, 2025

Het gekke is dat ik nu zie dat ik launcher 1.199.4 heb (op beide boxen)??

Ik snap er niets van, want deze versie wordt niet genoemd bij de updates.

• Uitrol: 16 en 18 september alleen preselectie was eerder

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 16, 2025

Het staat niet in de startpost over deze updates maar ik las ergens dat de .x wijzigingen zo gering waren dat ze niet specifiek worden benoemd. Alleen de titel wordt aangepast.

Hoe zit dat trouwens met die preselectie? Is dat een willekeurige groep klanten? Of heeft men zich daar in een eerder stadium voor opgegeven? Naar ik aanneem het laatste.

Destijds, toen UPC nog bestond onder die naam, deed ik ook mee met zoiets om de bugs eruit te kunnen vissen voor de "grote uitrol".