Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.203.0

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 23, 2025
  • 44 reacties
  • 1668 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

KPN TV+ Box & Soundbox: Update september#2 2025

KPN TV+ launcher versie 1.203.0

Met deze update maken we het gebruik van je tv-ervaring nóg makkelijker en duidelijker. We hebben kleine bugs opgelost en verbeteringen toegevoegd die jou tijd besparen en zorgen voor meer overzicht. Hieronder lees je wat er nieuw is en hoe jij daar voordeel van hebt.

Wat zit er in?

Opnamelijst blijft staan 

Als een opname wordt bijgewerkt, springt de lijst niet meer automatisch naar boven.
✅ Handig voor jou: je hoeft niet steeds opnieuw te scrollen en houdt meteen overzicht over waar je was.

Serie opnemen is overal hetzelfde

Je kiest altijd eerst ‘opnemen’ en daarna of je 1 aflevering of de hele serie wilt opnemen. Geen serie? Dan start de opname direct, zonder extra stappen.
✅ Handig voor jou: minder verwarring en altijd dezelfde werkwijze.

Viaplay bestellen is duidelijker

Je ziet nu 2 soorten pakketten:

• Viaplay Basis 
  • Viaplay TV+ 

✅ Handig voor jou: je weet meteen welk pakket het beste past en je hoeft minder stappen te doorlopen.

Bugfix apps sorteren 

Na het verwijderen van een app uit de favorietenlijst werkte de bewegende cursor soms niet goed. Je moest eerder twee keer op de OK-knop drukken om de cursor weer te kunnen gebruiken. 
✅ Handig voor jou: met deze update werkt de cursor weer direct en soepel nadat je een app uit favorieten hebt verwijderd. Je hoeft dus nog maar één keer op OK te drukken om verder te gaan.

Verder

Verder hebben we achter de schermen een aantal technische verbeteringen doorgevoerd. 

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 23 en 25 september
  • Uitrol: 30 september en 02 oktober

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

​​

Nuttig om te weten: versienummers

Goed om te weten
We werken continu aan verbeteringen. Soms voeren we tussentijdse updates door aan de launcher. Alleen de wijzigingen die voor jou als klant merkbaar en relevant zijn, voegen we toe aan dit overzicht. Technische verbeteringen "onder de kap" nemen we hier dus niet op. Zodra er iets verandert dat voor jou belangrijk is, vullen we dit topic zo snel mogelijk aan.

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

44 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 23, 2025

Heb hem al binnen

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

Viaplay makkelijker annuleren en dan F1 TV bestellen zou nog mooier zijn ;-)…..

JanD
Superuser
  • September 23, 2025

Update automatisch succesvol geïnstalleerd.

Thommus_01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 23, 2025

Update automatisch, alles werkt goed.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

Ja! Het sorteren van de apps werkt nu weer! Hartelijk dank, ​@Shyrin van KPN.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 23, 2025

Heuj, wat goed! Fijn dat je dit laat weten, want dan kunnen we dat ook weer terugkoppelen! 😄

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

F1 TV Pro moet je zelf regelen.

Je hebt wel een creditcard nodig.

Zie ook hier en klik op maandelijks (dan zie je meerdere mogelijkheden)

Ik heb de 2de optie “”Officiële live F1-stream””  (ik kon het begin 2024 nog op jaarbasis doen en betaal daardoor iets minder, dat kan volgens mij helaas niet meer)

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 23, 2025

Ik denk dat ​@RJW59 dit heel goed weet ​@joop2011, vandaar de (dikke) knipoog gok ik zo... 😉😅

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

F1 TV Pro moet je zelf regelen.

Je hebt wel een creditcard nodig.

Zie ook hier en klik op maandelijks (dan zie je meerdere mogelijkheden)

Ik heb de 2de optie “”Officiële live F1-stream””  (ik kon het begin 2024 nog op jaarbasis doen en betaal daardoor iets minder, dat kan volgens mij helaas niet meer)

Sjongejonge Joop. Bedankt hoor maar zoals ​@Shyrin van KPN ook al zegt…’Het is maar een geintje’… ;-) ;-) ;-) ;-)

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

Heuj, wat goed! Fijn dat je dit laat weten, want dan kunnen we dat ook weer terugkoppelen! 😄

Helaas...te vroeg gejuicht...verplaatsen lukt nu wel, maar na opslaan blijft een app niet staan, maar keert terug naar oorspronkelijke positie.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 23, 2025

Op het sorteren van apps wachten wij ook al een tijdje, dus vanavond testen ​@Erik van KPN en ik het zelf ook even uit, ​@Ratonesque

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

Verplaatsen kan, blijft echter niet op de plek staan na ‘opslaan’. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 23, 2025

Het vreemde is dat het bij mij wel goed gaat en ik zit ook op deze versie. Je hebt natuurlijk twee opties om te sorteren, namelijk via de longpress op een app of je gaat naar ‘Sorteer favoriete apps’ aan het einde van de rij apps. Welke optie pakken jullie? 

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

Beiden niet

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 23, 2025

Heb je ook al eens gekozen voor ‘Opnieuw opstarten’ door middel van de standby-knop wat langer ingedrukt te houden? 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

Het vreemde is dat het bij mij wel goed gaat en ik zit ook op deze versie. Je hebt natuurlijk twee opties om te sorteren, namelijk via de longpress op een app of je gaat naar ‘Sorteer favoriete apps’ aan het einde van de rij apps. Welke optie pakken jullie? 

Ik gebruik de longpress, ​@Arjan van KPN. En dan naar sorteren apps, OK, en vervolgens verschijnen de pijltjes. Dan met < of > verplaatsen, neerzetten en dan naar onderen, Opslaan. Op mijn ene (en nieuwste) +Box werkt het overigens wel.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 23, 2025

Hier werkt het verplaatsen ook prima op 4 boxen ​@Arjan van KPN 

Hier alles weer geüpdatet ook

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

O, op mijn andere ontvanger nu ook de update gedownload, en nu werkt het hier ook niet meer goed...een app kon ik wel verplaatsen (en blijft ook staan) een andere kan ik wel verplaatsen, maar die blijft dan weer niet staan...ook geprobeerd met de 'app-sorteer functie' die achteraan staat, ​@Arjan van KPN.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 23, 2025

Goed om te weten allemaal. Nemen we mee naar achteren! 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • September 25, 2025

Ik ben benieuwd,  wanneer 'Verderkijken' in het startmenu weer terugkomt. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 25, 2025

Ik moet je eerlijk bekennen ​@BasT dat ik daar nog geen concrete info over beschikbaar heb. Mocht daar meer overbekend worden dan zullen we dat middels een product update delen dus hou dat even in de gaten.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Wat zit er in?

Opnamelijst blijft staan 

Als een opname wordt bijgewerkt, springt de lijst niet meer automatisch naar boven.
✅ Handig voor jou: je hoeft niet steeds opnieuw te scrollen en houdt meteen overzicht over waar je was.

Wat bedoelen jullie hiermee? Bedoelen jullie dat niet meer de cursor op een andere plek kan staan als je een opname stopt waarmee er het risico was dat je de verkeerde opname verwijdert. (Het probleem dat ik gemeld heb in dit topic)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 25, 2025

Wanneer is apps sorteren gerepareerd? Dat werkt hier al 2 jaar niet. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 25, 2025

Wat bedoelen jullie hiermee? Bedoelen jullie dat niet meer de cursor op een andere plek kan staan als je een opname stopt waarmee er het risico was dat je de verkeerde opname verwijdert. (Het probleem dat ik gemeld heb in dit topic)

Dit is inderdaad opgelost!

Goede vraag, durf ik niet te zeggen. Staat op de backlog.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 25, 2025

al heel wat updates geleden Peter zou het gefixed zijn.

Ik moet er even op terug komen op de tv+ box werkt het niet meer van de week nog wel