Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.203.0

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 23, 2025
  • 44 reacties
  • 1668 keer bekeken
Toon eerste bericht

44 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Wat bedoelen jullie hiermee? Bedoelen jullie dat niet meer de cursor op een andere plek kan staan als je een opname stopt waarmee er het risico was dat je de verkeerde opname verwijdert. (Het probleem dat ik gemeld heb in dit topic)

Dit is inderdaad opgelost!

Heel fijn. Ik ga het vanavond even testen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Ik zie nu dat ik op het startscherm ineens de rij Verder Kijken heb. Is dat gekoppeld aan deze update of staat het er los van?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 25, 2025

Dat staat er los van ​@Katana321! Ik ben benieuwd hoe het testen gaat/is gegaan. Lekker weer om voor de buis te zitten zo met de kou. 🥶

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Dat staat er los van ​@Katana321! Ik ben benieuwd hoe het testen gaat/is gegaan. Lekker weer om voor de buis te zitten zo met de kou. 🥶

Ik heb het getest. Inderdaad komt de cursor nu netjes op de opname te staan als je die opname verlaat (en niet op een opname erboven). Ook als er een andere opname gestart is. 

Maar, als er nu een (andere) opname is gestart, zie ik 'm op bovenstaand moment niet bovenaan in de lijst terug. Tja, dan verschuift de opnamelijst ook niet…  Maar of dat nou de bedoeling is?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 26, 2025

Ik heb dit inderdaad kunnen reproduceren, ​@Katana321. Ik krijg de nieuwe opname dan wel te zien als ik even de opnamelijst verlaat en weer terugkom. We vragen na of dit een gepland gevolg is van de aanpassing, of iets anders.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik ben benieuwd,  wanneer 'Verderkijken' in het startmenu weer terugkomt. 

@BasT goed nieuws: de ‘Verder Kijken’ lane is weer aangezet voor iedereen. Gebruik 'm vooral en deel je ervaringen op de community😄. Tip: je kunt 'm zelf hoger zetten als je dat zou willen. Hij staat nu nog vrij laag in het menu.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • September 26, 2025

@Marcia van KPN Ik merkte het gisteren al.
Geweldig en we gaan testen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 26, 2025

Scherp ​@Katana321 .😀

Had het nog niet gezien maar bleek hier bijna helemaal onderaan te staan. Nu helemaal naar boven; hoger kan ‘ie niet.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 26, 2025

Ik ben benieuwd,  wanneer 'Verderkijken' in het startmenu weer terugkomt. 

Die werd in 1.187.3 al aangekondigd, maar ons geduld wordt wel op de proef gesteld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 26, 2025

Vandaag is 'verder kijken' weer toegevoegd aan de TV+ ontvangers ​@BasT en ​@Applmac .

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

​Goed nieuws: de ‘Verder Kijken’ lane is weer aangezet voor iedereen. Gebruik 'm vooral en deel je ervaringen op de community😄. Tip: je kunt 'm zelf hoger zetten als je dat zou willen. Hij staat nu nog vrij laag in het menu.

@Marcia van KPN Mijn eerste ervaring: Als ik een opname vanuit de ‘Verder Kijken'-rij verder kijk,  wil ik die na afloop meteen kunnen verwijderen. Ik druk op de ‘Terug’-knop van de AB en kom dan weer op het startscherm. Als ik dan naar de ‘Verder Kijken'-rij ga, kan ik die opname alleen uit die rij verwijderen. Maar ik kan daar dus niet de opname zelf verwijderen.

Verzoek: maak het mogelijk om in de ‘Verder Kijken’-rij ook de opname zelf te verwijderen. Dus als je de OK-knop ingedrukt houdt graag 2 opties:

• ’Uit deze rij verwijderen (je verwijdert niet de opname zelf)’
  • ‘De opname verwijderen'

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 27, 2025

Dank voor je uitgebreide feedback ​@Katana321 nemen we mee! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 28, 2025

Toch wel leuk allemaal. Maar visueel beperkten worden vergeten.

Mogelijkheid vergrote gids, beeldvullend. 

Flink verbeterde stembesturing. Zoals naar opgeslagen en daar manoeuvreren. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 30, 2025

Wat ik nu ga beschrijven heeft zijn intrede gedaan bij de vorige update maar ik noem hem hier toch maar.

Nog steeds moet ik minimaal wekelijks door de gids om te checken of er een 'nieuw oud seizoen' is van Aircrash Investigation. Soms twijfel ik bij een aflevering of ik dat seizoen wel heb ingesteld.  Mind you, NG zendt momenteel vrij "hoge" seizoenen uit.

Als ik twijfel dan drukte ik altijd even OK. Dan kon ik het seizoen in kwestie annuleren als in dat al had geprogrammeerd voor opname. Dan wist ik dus dat het goed zat. Back en klaar.

Als ik nu op OK druk, krijg ik altijd 'Opnemen' of 'Herinnering instellen'.       Kies ik 'Opnemen' dan verschijnt de keuze om het seizoen te annuleren, of op te nemen. 

Enfin, ik ga met de back-toets terug want ik weet genoeg en ineens staat er dat de uitzending wordt opgenomen. 

Naar ik aanneem geldt dat ook voor andere series en op andere zenders. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 2, 2025

Even dat ik het duidelijk heb, ​@Tonne2025. Het probleem is dat je niet altijd een opname-icoon ziet op een aflevering.

En als dat zo is, je dan een extra klik nodig hebt vergeleken met voorheen tot je die keuze voor annuleren krijgt waarmee je checkt of de opname wel of niet gepland is. 

Klopt dat?

Toch wel leuk allemaal. Maar visueel beperkten worden vergeten.

Mogelijkheid vergrote gids, beeldvullend. 

Flink verbeterde stembesturing. Zoals naar opgeslagen en daar manoeuvreren. 

Toegankelijkheid, waar dit soort dingen allemaal onder vallen is een aandachtspunt van het team. Ook in het kader van nieuwe (Europese) wet- en regelgeving hierover. Wat er precies aan zit te komen aan mogelijkheden, aanpassingen etc. en wanneer op dit moment nog niet specifiek te benoemen. Houd de product updates in de gaten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 2, 2025

Niet helemaal ​@Erik van KPN ,

Als ik in de gids een aflevering zie staan van, in dit geval, Aircrash Investigation, zonder het 'rode spiraaltje' dan wil ik soms controleren of dat seizoen wel gepland is.

Voorheen drukte ik op OK als ik op die aflevering stond. Dan kreeg ik meteen de optie om op te nemen of het seizoen te annuleren voor opname. Een keuze dus.

Nu zie ik na het drukken op OK ook het 'Opnemen' knopje staan maar geen optie om te annuleren. Geen keuze dus. Dat geeft mij het idee dat het seizoen nog niet gepland is voor opname. Druk ik op dat moment op het 'Opnemen' knopje dan zie ik wel de optie om het seizoen (eigenlijk staat er 'serie'*) te kunnen annuleren.

Dan weet ik dus dat ik het seizoen wel heb gepland voor opname. Op zich prima maar als ik niets doe en met de 'back' toets terugga, komt ineens de melding dat het programma wordt opgenomen.       De exacte tekst ben ik even kwijt maar het is wel verwarrend. 

Of die aflevering ook echt extra wordt opgenomen weet ik niet. Volgens mij niet.

• Serie wekt de indruk dat alle, dus ook oudere, seizoenen worden opgenomen. Dat komt uiteraard uit het Engels waar, in plaats van 'Season x' vaak 'Serie(s) x' wordt gebruikt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 2, 2025

Duidelijk, ​@Tonne2025!

Sinds de afgelopen update is het zo dat serie opnemen het huidige seizoen, en alle daarna volgenden (met een hoger seizoensnummer) opneemt. Oudere seizoenen, met een lager nummer, gaan in de basis niet automatisch mee. Wat je nog zou kunnen doen is alle geplande serie opnames annuleren. Dan het laagste genummerde seizoen in de gids opzoeken en van daaruit een nieuwe serie opname plannen. Dat zou dan alle hoger genummerde seizoenen dan ook mee moeten pakken.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 3, 2025

Dank je ​@Erik van KPN ,

Het is mij bekend en ik ben er blij mee! Helaas zendt NG momenteel vrij late seizoenen uit.    Dat betekent dat, wanneer ik de bestaande seizoensopnamen zou annuleren, dat ik de eerdere seizoenen niet 'meekrijg'. Dat zou toch een mooie feature zijn als dat wel kon. Bijvoorbeeld als keuzeoptie bij het plannen van een opname.

Nu wordt het opletten en hopen op een zo laag mogelijk seizoen. Liefst seizoen 1.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 3, 2025

Ik heb dit inderdaad kunnen reproduceren, ​@Katana321. Ik krijg de nieuwe opname dan wel te zien als ik even de opnamelijst verlaat en weer terugkom. We vragen na of dit een gepland gevolg is van de aanpassing, of iets anders.

Niet een gepland gevolg in ieder geval. Ze gaan dit nakijken. In de tussentijd is de lijst even verlaten en weer terugkeren dan de beste optie.