Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.206.0

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • October 14, 2025
  • 52 reacties
  • 1784 keer bekeken
Toon eerste bericht

52 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 17, 2025

De herstartmethode die Erik omschrijft is trouwens wel wat anders dan even de KPN-knop kort ingedrukt houden. Zo'n lange herstart verhelpt vaak kleine probleempjes. Gelukkig werkte dat ook voor jou :)

Deze herstart methode gebruik ik altijd tenzij ik de ontvanger gewoon in de stand-by zet, ook gebruik ik deze methode vaak bij YouTube, dit werkt ook niet altijd even soepel, maar dat staat hier waarschijnlijk los van.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ok, heel goed. Ik wilde het toch even gezegd hebben. Vooral voor eventuele meelezers. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • October 20, 2025

Update ontvangen is per selectie sorry voor late reactie!!

wat ik opmerk tot nu toe 

met zappen duurt het weer wat langer dat er beeld is

(restten al gedaan niet geholpen internet opnieuw opgestart niet geholpen tv ontvanger opnieuw opgestart niet geholpen) 

tv gids loop weer met regelmaat vast als je de gids weg klik met de gids knop word het scherm zwart poosje niet last van gehad nu ineens wel weer met deze update! meer mensen last van ? Alle bovenstaande stappen ook niet geholpen daar voor ! Tv ontvanger is bekabeld aangesloten met de hoofd modem  fritzbox die ik via kpn huur  internet verbinding is hier goed ! 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Niks te laat hoor, dankjewel voor de feedback ​@Peterpiwi!

Nog even voor de duidelijkheid. Je noemt het resetten en herstarten dat je al gedaan hebt: Wat heb je precies gereset? Hoe heb je internet opnieuw opgestart, en hoe heb je de tv-ontvanger opnieuw opgestart? Alle details zijn welkom.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • October 20, 2025

Niks te laat hoor, dankjewel voor de feedback ​@Peterpiwi!

Nog even voor de duidelijkheid. Je noemt het resetten en herstarten dat je al gedaan hebt: Wat heb je precies gereset? Hoe heb je internet opnieuw opgestart, en hoe heb je de tv-ontvanger opnieuw opgestart? Alle details zijn welkom.

Tv ontvanger opnieuw geïnstalleerd ! Even van stroom gehad en via de uit-knop tv ontvanger opnieuw opstarten alle 3 werk niet 

internet modem opnieuw opgestart via fritzbox app en nogmaals even 5 min van het stroom beide werkte niet alle instellingen voor tv staan goed  dubbel gecontroleerd ! Zelf door iemand die als monteur voor jullie werkt ! 

gebruik de fritzbox 7590 AX  als hoofd modem en versterker fritzrepeater 1200 AX boven daar is de tv ontvanger op aangesloten nooit problemen gehad met de tv gids en tv kijken gaat super nu ineens met deze update dat tv gids raar doe  

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Wat je beschrijft is wel vaak te zoeken in de verbinding van de ontvanger. Je fritzrepeater zit draadloos verbonden met je fritzbox denk ik? Als je die verbinding kan verbeteren is hier wellicht wat verbetering in te maken maar het zal altijd een zwakke schakel zijn. Als je wilt denken we natuurlijk graag even mee maar daarvoor kun je t beste even een nieuw topic aanmaken.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • October 20, 2025

Wat je beschrijft is wel vaak te zoeken in de verbinding van de ontvanger. Je fritzrepeater zit draadloos verbonden met je fritzbox denk ik? Als je die verbinding kan verbeteren is hier wellicht wat verbetering in te maken maar het zal altijd een zwakke schakel zijn. Als je wilt denken we natuurlijk graag even mee maar daarvoor kun je t beste even een nieuw topic aanmaken.

Kijk ik geloof jullie hoor dat is het niet maar raar dat ik eerder   Nooit last heb gehad daar van! Er zijn trouwens maar 2 dingen met de repeater in verbinding de tv ontvanger bekabeld en me telefoon en net snelheid getest repeater  bekabeld met de laptop hij  600 mbps van de 1 gigabit  dat is niet slecht voor een repeater dus ik vind het raar dat ik nu dit ondervind ! 

rest van de apparaten  zijn verbonden met de hoofd modem  door een switch er tussen van fritzbox nooit problemen daar mee. En benden in de woonkamer zijn de apparaten veder ook allemaal rechtstreeks verbonden door een kabel met de hoofd modem  dus ik vind raar dat ik nu boven met de tv ontvanger  de op de repeater aangesloten is dit met nu met tv gids ondervind ! 

zal morgen even topic starten als dat echt nodig is 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 20, 2025

Begrijp heel goed wat je zegt ​@Peterpiwi maar dit blijven soms lastige dingen. Helaas is het ook bij iets wat altijd goed heeft gefunctioneerd geen garantie dat dit altijd zo blijft. Een directe verklaring heb ik zo niet maar maak dan vooral een topic hiervoor aan zodat we samen met de Community mee kunnen denken!

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • October 21, 2025

Begrijp heel goed wat je zegt ​@Peterpiwi maar dit blijven soms lastige dingen. Helaas is het ook bij iets wat altijd goed heeft gefunctioneerd geen garantie dat dit altijd zo blijft. Een directe verklaring heb ik zo niet maar maak dan vooral een topic hiervoor aan zodat we samen met de Community mee kunnen denken!

Fout zit ook blijkbaar nooit bij jullie altijd bij de klant val me wel op ! Maar zal straks een topic aanmaken 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • October 21, 2025

We bedoelen zeker niet dat dit aan jou ligt en onderzoeken dit graag in een eigen topic. Dan kunnen we het daar oppakken en blijft het hier overzichtelijk en on-topic. 

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • October 23, 2025

Mag ik zeggen dat de update 10 stappen terug is ipv een vooruitgang?

Ik ben al niet te spreken over hoe de DIW7022 omgaat met tv kijken, youtube via de app in de box, film kijken via het pluspakket, en dan zeer traag of vastloopt, om vervolgens standaard 2 á 3 keer in de week te moeten resetten/herstarten, en op onze 2e identieke box waar we alleen tv op kijken probleemloos werkt (ligt aan geheugen bufferen en dumpen)

Nee dan doen jullie er nog een schep boven op, sinds de update naar 1.206.0 launcher is het feest compleet, eenmaal beeld en je opent de gids, dan lijkt er nog weinig aan de hand, kies je een andere zender vanuit de gids, dan kan je dus 6 seconden wachten (zwart beeld) voordat je beeld krijgt, dit gebeurd exact hetzelfde op onze 2e box, dus ligt niet aan de box zelf, dit werkte een paar dagen geleden voordat de update erop kwam gewoon probleemloos.

In huis is er niets aan de installatie veranderd, beide boxen zijn bedraad aangesloten op een Fritzbox, alles al opnieuw opgestart, helpt niets.

Dus ook deze info kunnen jullie meenemen om zsm de boel weer normaal werkend te krijgen, we zullen vast niet de enigste zijn met deze ergernis!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@DexterXL en dank voor het melden! Dat lijkt me op zijn zachtst gezegd inderdaad niet prettig TV kijken. Goed dat je dit meldt.

Ter controle, de reset van de TV+ Box voer je volgens deze stappen uit? Zo ja, zou je dan een eigen topic hiervoor aan willen maken?
Dan kunnen we het daar nauwkeuriger analyseren. Wie weet krijgen we het dan ook opgelost.

Je melding hier laat ik ook staan, zeker gezien het sinds de update gebeurt. Mocht blijken dat het daarmee te maken heeft dan nemen we dit mee in de feedback naar de ontwikkelaars. 🙂

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

Off-topic, ik zie dat Google gaat starten met het uitrollen van Gemini voor Android TV. Nederland zal volgend jaar wel eens aan de beurt zijn, maar gaat KPN dit ook ondersteunen in de KPN TV+ box? Of is dat geen keuze maar een feit?

Jasper van KPN
Moderator

Google is druk bezig met Gemini uitrollen inderdaad, ik lees het over meerdere producten. Op dit moment is er nog niets bekend wat dat voor de TV+ Box betekent. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • October 30, 2025

Mag ik zeggen dat de update 10 stappen terug is ipv een vooruitgang?

Ik ben al niet te spreken over hoe de DIW7022 omgaat met tv kijken, youtube via de app in de box, film kijken via het pluspakket, en dan zeer traag of vastloopt, om vervolgens standaard 2 á 3 keer in de week te moeten resetten/herstarten, en op onze 2e identieke box waar we alleen tv op kijken probleemloos werkt (ligt aan geheugen bufferen en dumpen)

Nee dan doen jullie er nog een schep boven op, sinds de update naar 1.206.0 launcher is het feest compleet, eenmaal beeld en je opent de gids, dan lijkt er nog weinig aan de hand, kies je een andere zender vanuit de gids, dan kan je dus 6 seconden wachten (zwart beeld) voordat je beeld krijgt, dit gebeurd exact hetzelfde op onze 2e box, dus ligt niet aan de box zelf, dit werkte een paar dagen geleden voordat de update erop kwam gewoon probleemloos.

In huis is er niets aan de installatie veranderd, beide boxen zijn bedraad aangesloten op een Fritzbox, alles al opnieuw opgestart, helpt niets.

Dus ook deze info kunnen jullie meenemen om zsm de boel weer normaal werkend te krijgen, we zullen vast niet de enigste zijn met deze ergernis!

Herken de problemen ook ! Maar als je iets meld dan word het vaak afgedaan dat het aan je eigen installatie ligt !

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Herken de problemen ook ! Maar als je iets meld dan word het vaak afgedaan dat het aan je eigen installatie ligt !

Niet fijn dat je hier ook tegenaan loopt. 

Ter controle, de reset van de TV+ Box voer je volgens deze stappen uit? 

Heb je deze stap ook al geprobeerd? Mocht dat niet helpen, wil je dan een eigen topic hiervoor aanmaken?
Als je daarin ook gelijk aangeeft wat je al geprobeerd hebt en hoe je TV+ Box/Soundbox aangesloten is op je modem dan kunnen we het daar verder met je oppakken. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • October 30, 2025

Niet fijn dat je hier ook tegenaan loopt. 

Ter controle, de reset van de TV+ Box voer je volgens deze stappen uit? 

Heb je deze stap ook al geprobeerd? Mocht dat niet helpen, wil je dan een eigen topic hiervoor aanmaken?
Als je daarin ook gelijk aangeeft wat je al geprobeerd hebt en hoe je TV+ Box/Soundbox aangesloten is op je modem dan kunnen we het daar verder met je oppakken. 

Ja resten hoe jullie het aangeven kan je hier bijna 3 x per week doen  voor deze update geen echte problemen hier mee 

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 5, 2025

Het sorteren van de favoriete apps werkt niet. Je kunt ze wel verplaatsen, maar zodra je op opslaan drukt, schieten ze weer terug.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 6, 2025

De gids loopt op, zoals het lijkt, willekeurige momenten vast.

Bij opnames:

Wanneer ik de laatste opname verwijder krijg ik de melding: "We zetten nieuwe dingen voor je klaar ...." en springt dan uit het opnamemenu. 

Jasper van KPN
Moderator

Het sorteren van de favoriete apps werkt niet. Je kunt ze wel verplaatsen, maar zodra je op opslaan drukt, schieten ze weer terug.

Dat klinkt niet handig inderdaad, die geven we door zodat dat bekeken kan worden.

De gids loopt op willekeurige momenten vast.

Wanneer ik de laatste opname verwijder krijg ik de melding: "We zetten nieuwe dingen voor je klaar ...." en springt dan uit het opnamemenu. 

Dat is een rare melding als je iets verwijdert. Gebeurt dat bij elke opname die je probeert te verwijderen, of alleen bij de meest recente?

En het vastlopen van de gids, hoe gaat dat precies? Ben je bijvoorbeeld door de gids aan het scrollen, heb je de gids gewoon open staan of iets anders? Als die is vastgelopen, komt die dan uit zichzelf weer los, of moet je daarvoor zelf iets doen?

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 6, 2025

@Jasper van KPN De gids:
Het gebeurt tijdens het scrollen, horizontaal en verticaal.
Ineens staat de gids dan vast en kom alleen verder door de gids af te sluiten.

Het opname menu:
Het gebeurt als ik de allerlaatste opname verwijder, er staan dan geen opnames meer in.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 6, 2025

Ook gebeurt dit regelmatig.

Het verkeerde programma bij de keuze.

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb het ook geprobeerd op mijn TV+ Box, ik merkte het daarbij niet. Ik merkte wel dat de gids af en toe moest laden, maar dat was maximaal 1-2 tellen. Maar dat zegt natuurlijk niet alles, want jij merkt het duidelijk wel. We gaan die punten meenemen naar de ontwikkelaars zodat zij het kunnen bekijken.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 8, 2025

Waarom is er geen 'kijklijst' zoals in de app voor tv en voor telefoon?

Dat is vooral handig, als je films uit het pluspakket later wilt bekijken.

Je zoekt je anders wezenloos om een bepaalde film terug te vinden.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is inderdaad een stuk makkelijker verder kijken ​@BasT. Die wens is ook al aan ons doorgegeven in ons TV+ Box feature requests topic (punt 49) en daar staat het volgende bij: 

49. Lijst met favoriete films/series uit on demand kunnen beheren.
Dit staat op de planning bij het tv team om in het eerste kwartaal van 2024 aan te werken.
Latere update: Eerste kwartaal is niet gelukt, staat nog wel op de planning. Dit is onder de paraplu van punt 88, profielen, geschoven. Waarbij we dan hopelijk, als profielen ingevoerd kunnen worden, ook per profiel een kijklijst mogelijk kunnen maken.

Gaan we dus nog mee bezig! 🙂