Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.210.2

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • November 11, 2025
  • 105 reacties
  • 3374 keer bekeken
Toon eerste bericht

105 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 13, 2025

Hier update gekregen. Ik zit al een versie verder 😀: 1.210.2 

Thommus_01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

Hier update gekregen. Ik zit al een versie verder 😀: 1.210.2 

Heb die update ook.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 13, 2025

Klopt, we zijn vannacht een versie omhoog gegaan, namelijk van 1.120.1 naar 1.120.2!
Het zijn geen zichtbare wijzigingen, maar een fix en wijziging onder de motorkap.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 13, 2025

Het zou fijn zijn, dat je net zoals bij het wii-modem, de soft- of firmware handmatig kan installeren wanneer die beschikbaar is.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 13, 2025

Dat staat in het startbericht ​@BasT 

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Dit kun je na 20 november doen, die het nu al hebben zijn een geseleteerde selectie die willekeurig gekozen wordt en als daar klachten van komen dan wordt het nog even uitgesteld

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 13, 2025

@huistijger Ik bedoel, vanaf het moment dat hij beschikbaar is en niet hoeven te wachten op de uitrol.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 13, 2025

Handmatig updaten vóór het einde van de officiële uitroldatum is inderdaad niet mogelijk; daarna wel.

Deze updates worden altijd in batches uitgerold om de stabiliteit van het netwerk en de systemen te garanderen.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

Net ff handmatig update 1.210.2 geïnstalleerd. Nog geen problemen tegengekomen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 14, 2025

Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar dit stukje begrijp ik niet.

Slimmer startscherm

Op het startscherm zie je live tv rechtsboven alleen nog maar als je in de eerste rij "Nu op tv" zit:

Nu zien we bij het aanzetten als eerste rij de zenders.

Gaat dat veranderen?

En blijft het wel zo, dat als je hem aanzet en op een zenderknop (cijfer) drukt, dat hij meteen naar die zender gaat?

Die eerste rij met zenders die je ziet, die heet ‘Nu op tv’ ​@joop2011. En als je de live preview aan hebt staan, dan zie je rechtsboven live beeld als je door die rij heengaat. Het was dan zo dat die live preview gewoon bleef spelen als je vervolgens naar beneden ging naar andere rijen. Dat is met deze update niet meer zo.

Er verandert verder niets aan die eerste rij, en hoe je met de cijferknoppen naar een zender gaat. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

Wellicht dat dit al bekend is, maar waarom is er nog geen mogelijkheid om profielen in te stellen op de tv ontvanger? Zodat ik zelf voor de kids de zenders en leeftijdgrens kan kiezen? Dat dit er nog steeds niet is is wel bijzonder

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Je zou dan een speciale zenderlijst voor de kinderen willen hebben gekoppeld aan een profiel? Om te coorkomen dat iemand van profiel kan veranderen wil je dat dan beveiligd hebben met een pincode? ​@Raj.Ban 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

Klopt! En niet alleen voor mijn kinderen, maar ook voor mijzelf. Dan kan ik zappen in de zenders die ik wil zien. Toevoegen van een pincode per profiel zou een mooie toevoeging zijn inderdaad. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De wens staat op de radar van het TV-team ​@Raj.Ban. Zie punt 88 van de Feature requests KPN TV+ Box en dan ook de notities van mijn collega bij punt 88. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

De wens staat op de radar van het TV-team ​@Raj.Ban. Zie punt 88 van de Feature requests KPN TV+ Box en dan ook de notities van mijn collega bij punt 88. 

Dat is van een jaar geleden en staat nog op de “als” lijst. Is inmiddels al wat meer bekend?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Als daar meer over bekend wordt, zal dat gedeeld worden. Hou daarvoor dat topic en de Product updates voor de TV+ Box en Soundbox ook in de gaten. Ter aanvulling: deze lijst wordt door ons continu bijgewerkt. De punten zijn actueel en worden geüpdatet zodra er nieuwe informatie beschikbaar is.

• November 19, 2025

Hier is de update intussen ook binnen, maar sinds deze update blijft de bovenste menubalk permanent in beeld staan en verdwijnt niet meer (die met start links en het tandwieltje rechts). even afgezien dat dit heel irritant is, is dit ook slecht voor mijn OLED’s ivm inbranden…

Is hier een oplossing voor?? (2x DIW7022 icm LG OLED’s)

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 19, 2025

Videoland heeft wel een probleem merk ik.

Ben je wat aan het kijken, sluit ineens de app, ga ik terug naar het KPN menu en kan ik hem daarna niet meer opnieuw opstarten . Pas na een reset kan ik Videoland weer in.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat is niet handig nee ​@MarZ_e. Dat speelt dus sinds de update, lees ik. Als je jouw TV+ Boxen herstart, en het nog eens probeert, hoe gaat het dan?

@mregeling Ervaar je dit sinds de update? Werken andere apps wel goed? En de reset die je noemt: kan je vertellen hoe je die precies doet?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

Sinds de update kan ik geen serie opnames meer annuleren. nu blijven alle series waar geen afleveringen meer beschikbaar zijn zichtbaar. Hebben meer mensen hier last van? Ik vind het vrij hinderlijk want het maakt de geplande opnames er niet echt overzichtelijker door. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 20, 2025

Vreemd ​@Bolle68! Heb je ontvanger al eens gereset of herstart? Voorheen werkte het wel goed? Ik zal jouw feedback terugkoppelen!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

Uiteraard heb ik al meerdere keren gereset. Het probleem is ook op meerdere boxen geconstateerd. Overigens gaat het wissen wel als je er meerdere tegelijk selecteert. Een voor een werkt alleen niet meer. Krijg ook geen fout melding. 

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 20, 2025

Tijdens bekijken van opnamen en daarin verder spoelen, soms spontane herstart van KPN TV+ box. De afgelopen week al 2x voorgekomen.

Dit is ons bij de vorige versie niet opgevallen.

Jasper van KPN
Moderator

Een herstart tijdens het kijken is niet de bedoeling inderdaad ​@Applmac! Heb je dat alleen bij het bekijken van opnames en daarin doorspoelen, of merk je het ook op andere momenten? Bijvoorbeeld live tv kijken. En als het alleen daar is, zit er ook nog een verschil bij de zender waarvan de opname is?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • November 20, 2025

Nog even terugkomend op het idee om een prime time-knop toe te voegen aan de TVgids: Dat idee gaat voorlopig geen vervolg krijgen helaas. We willen ook voorkomen dat het te druk wordt qua knoppen of functies om het zo simpel mogelijk te houden. Wel zou het zo moeten zijn dat met deze launcherversie de TVgids stukken sneller zou moeten zijn geworden. Ik ben benieuwd of jullie dat ook zo ervaren. 

Ik vind het jammer dat mislukte opnames niet meer in het overzicht staan, hoe kom je er dan achter of een opname dan mislukt is ?  Wat is hier het voordeel van ?  Ik zie het meer als een nadeel. 

Als in het verleden de gids veranderde, dan werd de ingeplande opname ook automatisch herpland. Dus de opname vond dan alsnog plaats (op een ander moment), echter kwam er dan nog wel een foutmelding tevoorschijn in de opnamelijst van het oorspronkelijke inplanmoment. Die foutmelding is nu weggehaald, zodat het geen verwarring meer oplevert. 

Het was dus eigenlijk overbodige informatie, want de opname is er wel gewoon. 

Op de vraag over ‘begin gemist’ : we kijken ‘bekabeld’ ; het gebeurde bijv. gisteren als we vanuit de gids het late journaal willen terugkijken. Het is dan al afgelopen; dan blijft de cursor onderaan in beeld ergens midden in de aflevering staan. Vanaf daar kunnen we dan kijken. Met het nodige kunst en vliegwerk lukt het uiteindelijk om het toch voor elkaar te krijgen. (vraag me niet hoe; mijn man heeft de afstandsbediening 😬)

dit gaat nu enkele weken zo …

Is het mogelijk dat je hier een filmpje van maakt? Van het hele scherm? Dan hebben we een betere indruk wat er precies gebeurd en welke stappen je uitvoert om een programma terug te kijken. Je kunt dat uploaden naar een Youtube-account (en linkje hier delen) en ik stuur je ook sowieso nog even een persoonlijk bericht hoe je het op een andere manier met ons kan delen. 

• November 20, 2025

@Alexandra van KPN, 1 powercycle niet… maar na de derde keer, deze keer met een uur zonder adapter ingeplugt (ipv 5min), opnieuw opgestart en beide decoders doen het weer zoals verwacht. Waarschijnlijk dus niet te linken aan de update.

wel raar dat er meerdere powercycles nodig waren om die dingen weer goed te krijgen…