Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.210.2

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • November 11, 2025
  • 105 reacties
  • 3378 keer bekeken
Toon eerste bericht

105 reacties

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • November 20, 2025

Normaal zou 1 powercycle ook voldoende moeten zijn. Maar gelukkig is het met 3 toch nog gelukt om ze weer aan de praat te krijgen. :)

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 22, 2025

Op zich werkt bijna alles hier weer perfect. Maar het overzicht van de opnames is nog nooit zo'n rommeltje geweest. Bijvoorbeeld Return to Paradise is plotseling in twee mappen gekomen. Eentje met vijf en eentje met twee afleveringen. In plaats van een mapje met zeven.

Om over Air Crash Investigation maar niet te spreken… 16, inmiddels 17 seizoenen in een map maar ook nog eens twaalf seizoenen in andere mappen… Zie foto's:

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Betere weergave van opnames 

Problemen met de weergave van opnames zijn opgelost: 

• Je opnamelijst ververst meteen na verwijderen of annuleren van opnames

Nou..., als ik hier een aflevering van een serie verwijderd heb, blijft die aflevering nog steeds zichtbaar. Pas als ik op Pijl Terug klik, wordt de opnamelijst ververst. Dat gaat dus anders dan wat hierboven staat genoemd als verbetering.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • November 22, 2025

Goed om te weten ​@Katana321. Nemen we mee naar de ontwikkelaars. Dank voor het melden! 🙂

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Goed om te weten ​@Katana321. Nemen we mee naar de ontwikkelaars. Dank voor het melden! 🙂

Heel fijn!

Aanvulling: ik zag net dat het ook gebeurt bij een losse opname. Sterker nog: na verwijderen was ie niet alleen zichtbaar in de lijst, maar kon ik 'm zelfs nog afspelen...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • November 22, 2025

Spookopnames lijken me helemaal niet de bedoeling. 👻 Ook dank voor het doorgeven hiervan! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Nou..., als ik hier een aflevering van een serie verwijderd heb, blijft die aflevering nog steeds zichtbaar. Pas als ik op Pijl Terug klik, wordt de opnamelijst ververst. Dat gaat dus anders dan wat hierboven staat genoemd als verbetering.

@Sanne van KPN Nog een belangrijke aanvulling nadat ik dit verschijnsel in dit weekend extra in de gaten heb gehouden:

Het doet zich alléén voor als je de laatste aflevering van een serie hebt verwijderd. Staan er nog andere afleveringen in de lijst dan doet het verschijnsel zich niet voor.

(En zoals hierboven al aangegeven: bij een losse opname (dus niet in een serie) gebeurt het ook.)

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een goede toevoeging inderdaad, fijn dat je die deelt. Daarmee kunnen de ontwikkelaars er gerichter naar zoeken. We voegen het er aan toe!

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 24, 2025

Op zich werkt bijna alles hier weer perfect. Maar het overzicht van de opnames is nog nooit zo'n rommeltje geweest. 

Nog geen reactie gezien op mijn opmerking. Ligt dit aan mij of is dit nog in onderzoek?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 24, 2025

Hoi ​@Tonne2025 zou je dan exact kunnen toelichten in welk opzicht het overzicht van de opnames een rommeltje zijn? Dan koppelen we dat als dit samenhangt met deze update terug als feedback.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 24, 2025

Hoi ​@Remco van KPN ,

Als je even naar boven scrolled zie je een uitleg met drie foto's  van het scherm.

Dat is zo komen te staan na de update. Er zijn ook seizoenen van Aircrash Investigation die nu in de "hoofdmap" staan zowel als als losse seizoenen. Overigens ben ik niet zeker of ze ook daadwerkelijk dubbele tijd in beslag nemen. Volgens mij niet want ik zat al rond de ruim 200 uren voor deze "Janboel".

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 24, 2025

Excuses ​@Tonne2025 ik miste hem volledig, het is weer maandag 😅 . Ik dat dit terugkoppelen, ik doe dit even bij het tv-team omdat dit mij meer een platform issue lijkt dan een software issue met de Soundbox.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 24, 2025

Staat tv gids verbetering er in gebracht nog hier loop het nog harder vast dan voor de update. Als ik de tv gids wil verlaten via de gids knop dat spring het beeld totaal op zwart ! Ik vind het totaal ruk  ik vind de tv gids echt niet verbeterd! 

ja ik start me tv ontvanger op nieuw op resetten  doe ik ook zo als aan gegeven  maar dat werk niet zit echt in de update ! 

Al in de eerdere update maar werd er gewoon niet naar geluisterd nu is het nog erger ! Dus hoop dat jullie nu wel luisteren! 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 24, 2025

@Tonne2025, aanvullende vraag nog even: plan jij opnames alleen op de TV+/Soundbox in, of ook op mobiel of via tv.kpn.com?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 24, 2025

@Remco van KPN , 

Kan gebeuren.. :)  Voor de duidelijkheid, al zal het verder niks uitmaken, het gaat hier om de 'gewone TV+ box. Maar ook ik denk dat het meer een back-end issue is. En dan met name ouder(re) en nieuwe opnames (?). 

In eerste instantie, na een vorige launcher update, had ik een map met daarin de seizoenen van ACI maar er stonden drie seizoenen buiten. Dat zou komen omdat NG de seizoenen "in het wilde weg" door elkaar uitzendt. Maar dit is toch wel de extra overtreffende trap.. 

Het is niet zo dat het nu onbruikbaar is maar overzichtelijk is anders… 

Oeps, nog een extra vraag over het hoofd gezien. 

Nee, ik plan alles via de box in omdat het anders niet per se goed wordt opgenomen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 24, 2025

Dank voor de toelichting van ​@Tonne2025! Ik geef het door.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 24, 2025

Nog een probleem gevonden in de tv gids als je soms naar beneden wil schrollen loop de tv gids regelmatig vast zit er geen beweging in kan niks meer dan ! Moet ik de tv ontvanger echt van de stroom halen 

tv ontvangers beide zijn op de hoofd internet modem gekoppeld bekabeld en tv ontvanger al meerde keren geresset hoe het beschreven staat door jullie ! 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 25, 2025

Heb jij, sinds je deze update hebt, de Box al een keer herstart, ​@Peterpiwi? Deze update specifiek brengt verbeteringen in de gids. Dus dan is het wel gek dat dit bij jou niet zo lijkt te zijn. We zien dat, bij gekke dingen na een update, het vaak helpt de Box even een keer te herstarten. Dit kan door hem even stroomloos te maken. Of door de KPN knop rechtsboven ingedrukt te houden totdat je de optie voor Herstarten krijgt. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 25, 2025

Herstart na elk update altijd via knop rechtsboven en daar naast helle reset gedaan help niet 

beide tv ontvangers zijn op de hoofd mode aangesloten! Op me fritzbox 7590 AX die zelfs herstart help ook niet 

maar als ik het zo hoor zou het wel weer af gedaan worden en niet serieus worden genomen ! Zo als mijn eerdere melding bij vorige update was dit er al kleine deel maar werd niet serieus genomen nu weer niet wat word altijd meteen gezegd herstart anders even of al gedaan nou dat is eerste wat ik doe naar een update 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Zo is het niet bedoeld ​@Peterpiwi. Het is puur om uit te sluiten of je de herstart al specifiek sinds de laatste update hebt gedaan. Zoals Erik aangeeft brengt de update namelijk juist verbeteringen voor de gids met zich mee. En we checken het liever zodat we het zeker weten, dan dat we aannames doen.

Met andere woorden, herstarten heb je al gedaan. Maar je beschrijft dat de gids soms blijft hangen. Speelt dit sinds deze update of al langer: sinds wanneer ervaar je dit? Hoe vaak gebeurt dit? Alle details zijn welkom, probeer ook vooral nog even uit of er dingen opvallen: maakt het verschil welk deel van de dag je de gids bekijkt en op welke zender?

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 26, 2025

Maak niet uit op welke moment van de dag ik de gids gebruik het loopt vast of je zit te scrollen zeg maar rond 19,00  dan spring die in 1 x terug naar 02.00 in de nacht zonder dat ik iets doe en dat gebeurt keer op keer eigenlijk is het dagelijkse probleem en dit speelt na deze update niet eerder ! En heb alles geprobeerd wat er geadviseerd word en alle bekabeling nagelopen niks raars en beide tv ontvangers zijn op de fritzbox 7590 AX verbonden bekabeld 

Dat ik zwart beeld krijg als ik dd tv gids uit wil via de gids knop dat speel eigenlijk al vanaf 2 eerder update 

en dan nog iets ik zet keer op keer uitgelicht programma of series zo als van Netflix of prime uit maar keer op keer staat het uit zichzelf weer aan nu 4 x gebeurd doe daar ook alsjeblieft iets aan !   

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 26, 2025

Mensen hebben hier meer mensen last van meld het alsjeblieft! 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 27, 2025

Dit bedoel  ik  met dit en dan nog iets ik zet keer op keer uitgelicht programma of series zo als van Netflix of prime zet ik  uit maar keer op keer staat het uit zichzelf weer aan nu 4 x gebeurd doe daar ook alsjeblieft iets aan ! 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik heb een aantal onnodige quotes verwijderd i.v.m. de leesbaarheid van het topic.
Dank voor de heldere informatie en extra toelichting: we geven dit door aan het TV team.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 27, 2025

Dankjewel!!