Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.210.2

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • November 11, 2025
  • 105 reacties
  • 3378 keer bekeken
Toon eerste bericht

105 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 28, 2025

Ik vraag me af wanneer "sorteer jouw favoriete apps" het eindelijk weer eens doet, deed het in het begin perfect, maar is al maanden knudde.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • November 28, 2025

Hoi ​@RuudDelft .  Wat vervelend! ‘Knudde’ is een breed begrip ;-)   
Misschien kun je deze tip eens uitproberen en laten weten of dit het probleem bij jou oplost:

Menu → Instellingen → Apparaat → Apss → KPN TV+ → Gegevens wissen 
Houdt er rekening mee dat je daarna mogelijk bepaalde instellingen opnieuw moet instellen. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik vraag me af wanneer "sorteer jouw favoriete apps" het eindelijk weer eens doet, deed het in het begin perfect, maar is al maanden knudde.

Hier geen problemen ermee.

Piet.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 29, 2025

Misschien kun je deze tip eens uitproberen en laten weten of dit het probleem bij jou oplost:

Houdt er rekening mee dat je daarna mogelijk bepaalde instellingen opnieuw moet instellen. 

Goedemorgen ​@Erwin van KPN, sorry beetje laat maar hele goede tip, nu werkt het weer, dank je. 😃

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 29, 2025

Dit bedoel  ik  met dit en dan nog iets ik zet keer op keer uitgelicht programma of series zo als van Netflix of prime zet ik  uit maar keer op keer staat het uit zichzelf weer aan nu 4 x gebeurd doe daar ook alsjeblieft iets aan ! 

Vanmorgen stond dit weer uitzicht zelf weer aan ik zet het keer op keer uit en 1 of 2 dagen later staat het weer aan zwaar irritant aan het worden ! Doe hier spoedig wat aan !

voor mensen die het gebruiken is het prima

maar voor mijn niet ik gebruik dat allemaal niet of moet je niet de optie aanbieden dat je het kan uitzetten 

los het alsjeblieft op word. Nu echt zwaar irritant! 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat je hier last van hebt is inmiddels bij ons echt duidelijk! ​@Peterpiwi

Dank voor de terugkoppeling ​@RuudDelft 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • November 29, 2025

Dat je hier last van hebt is inmiddels bij ons echt duidelijk! ​@Peterpiwi

Dank voor de terugkoppeling ​@RuudDelft 

Ja sorry hoor  ​@Jeroen van KPN 

ja ik vind het irritant ! Ik snap ook dat niet meteen opgelost is maar wat ik niet snap als ding goed werken dan er weer mee gaan klooien gaan  als iets goed werkt dan is het goed

vorige jaar deze tijd hadden we ook veel van deze kleine problemen ! Wel grappig dat ongeveer jaar later eigenlijk beetje het zelfde speel tv gids en kleine andere dingen ! 
ik ben gewoon van mening als het werkt echt goed werk blijf er van af en sleutel er niet aan !

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 29, 2025

Een herstart tijdens het kijken is niet de bedoeling inderdaad ​@Applmac! Heb je dat alleen bij het bekijken van opnames en daarin doorspoelen, of merk je het ook op andere momenten? Bijvoorbeeld live tv kijken. En als het alleen daar is, zit er ook nog een verschil bij de zender waarvan de opname is?

Vanavond binnen 2 minuten een herstart gehad tijdens reclames doorspoelen van een opname (Gillis aflevering 3). 

Misschien gerelateerd hieraan (instabiliteit van de software) merkten we bij onze dochter (ander adres) dat daar de box soms ook herstartte en dan Netflix app opstartte en de videoland app. Dit gebeurt bij ons ook 1x per 2 weken. Ook dan wordt de box herstart of moet je hem zelf herstarten om verder te kunnen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • November 30, 2025

Het herstarten gebeurt dus vanzelf en is geen software update? 1 keer ind e 2 weken lijkt niet veel maar hoort niet te gebeuren. Dankjewel voor het melden hier Applmac.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Sinds de update kan ik geen serie opnames meer annuleren. nu blijven alle series waar geen afleveringen meer beschikbaar zijn zichtbaar. Hebben meer mensen hier last van? Ik vind het vrij hinderlijk want het maakt de geplande opnames er niet echt overzichtelijker door. 

Wij merken dit ook en hier gaat naar gekeken worden. 

Op zich werkt bijna alles hier weer perfect. Maar het overzicht van de opnames is nog nooit zo'n rommeltje geweest. Bijvoorbeeld Return to Paradise is plotseling in twee mappen gekomen. Eentje met vijf en eentje met twee afleveringen. In plaats van een mapje met zeven.

Om over Air Crash Investigation maar niet te spreken… 16, inmiddels 17 seizoenen in een map maar ook nog eens twaalf seizoenen in andere mappen… Zie foto's:
[Afbeeldingen weggehaald voor de overzichtelijkheid] 

We hebben je abonnementsnummer doorgeven zodat er even wat dieper ingedoken kan worden :) 

Dit bedoel  ik  met dit en dan nog iets ik zet keer op keer uitgelicht programma of series zo als van Netflix of prime zet ik  uit maar keer op keer staat het uit zichzelf weer aan nu 4 x gebeurd doe daar ook alsjeblieft iets aan ! 

[Afbeelding verwijderd]

We hebben dit doorgegeven, maar een concreet antwoord waarom dit gebeurd heb ik nog niet. Dat hou je nog tegoed van ons.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 2, 2025

Sinds de update kan ik geen serie opnames meer annuleren. nu blijven alle series waar geen afleveringen meer beschikbaar zijn zichtbaar. Hebben meer mensen hier last van? Ik vind het vrij hinderlijk want het maakt de geplande opnames er niet echt overzichtelijker door. 

Wij merken dit ook en hier gaat naar gekeken worden. 

Op zich werkt bijna alles hier weer perfect. Maar het overzicht van de opnames is nog nooit zo'n rommeltje geweest. Bijvoorbeeld Return to Paradise is plotseling in twee mappen gekomen. Eentje met vijf en eentje met twee afleveringen. In plaats van een mapje met zeven.

Om over Air Crash Investigation maar niet te spreken… 16, inmiddels 17 seizoenen in een map maar ook nog eens twaalf seizoenen in andere mappen… Zie foto's:
[Afbeeldingen weggehaald voor de overzichtelijkheid] 

We hebben je abonnementsnummer doorgeven zodat er even wat dieper ingedoken kan worden :) 

[Afbeelding verwijderd]

We hebben dit doorgegeven, maar een concreet antwoord waarom dit gebeurd heb ik nog niet. Dat hou je nog tegoed van ons.

Dat is goed dankjewel!

• Topper
  • December 2, 2025

eswin. kpn tv box type DIW7022 na de laaste launcher update versie 1.210.2 werd niet beter op alleen maar slechter werking van tv box. beeld traag na zappen zwart beeld.2 video modus multicast hielp ook niet meer om gezet naar unicast werkt wel maar geluid af en toe niet synchron.kan zijn aan de bron of live uit zending zijn. ik heb satteliet astra2 engelse tv zenders nog nooit betrapt zij doen wel eens in de nacht test beeld uizendding of geluid en beeld synchroon is. in nederland nog nooit zien gebeuren.na op namen  unicast gebruiken en niet voor  live tv. is niet anders.  epg  aanwijzing was weg  na tv box op starten epg aanwijzing tijd programma weer terug.er word te veel gedacht verbeteren aan soudbox. waardoor aandacht live tv zich voor doen.ik weet nog  niet of tv box nog stand houd.na lange tijd zijn er genoeg klachten aan over gehouden en probleem nog  niet op gelost.vraag is wat gaat kpn hier aan doen?graag uw reactie.m.v.g.eswin

Admin: bericht verplaatst naar juiste topic

• Topper
  • December 2, 2025

eswin. kpn tv box type DWI7022. tussen nu 2dec en 9dec 2025 komt er nieuw launcher update afwachten hoe dat zal gaan. of ze de nieuwe versie  launcher  5a 6dagen op de test bank hebben getest en stabiel is en minder bugs zich voor doen. tegen wordig wordt niet meer getest. dat betreur ik.ga aan mijn neef dit probleem voor leggen is ICT. graag reactie m.v.g.            eswin. 

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 4, 2025

Welke instellingen moet je dan opnieuw instellen?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Je wordt bijvoorbeeld gevraagd of je erotiek wilt verbergen en of je afstandsbediening nog goed is afgestemd op je tv. Wat je weer opnieuw moet instellen is je startscherm (als je instellingen had gewijzigd) en je dient eventueel weer opnieuw je favoriete apps te selecteren. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 6, 2025

[Afbeelding verwijderd]

Beste ​@Arjan van KPN  weet u al iets meer over mijn probleempje met de tv ontvanger? 

vriendelijk groet Peter 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 6, 2025

Ja, ​@Peterpiwi, we hebben hier meer duidelijkheid over. Bepaalde tegelrijen worden vanuit ons periodiek aangepast met de expliciete bedoeling om dingen bij de klant onder de aandacht te brengen. Andere rijen zijn juist tijdafhankelijk, en worden op bepaalde momenten van de dag wel en op andere momenten niet getoond. Op het moment dat een rij even onzichtbaar is -- omdat wij hem zelf verborgen hebben, of omdat we er een aanpassing in hebben gedaan -- en daarna weer door ons zichtbaar gemaakt wordt, gaat dat ook over je eigen instellingen heen. En zal een rij ook bij jou weer zichtbaar worden.

Dit gaat dan vooral om rijen zoals Uitgelicht, Films op tv etc. maar kan ook gebeuren met een rij van een specifieke streamingsdienst.

Op het moment is dat niet iets dat we kunnen voorkomen. Mocht daarin wat veranderen dan laten we het weten. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 7, 2025

Ik weet niet, of dit hier thuis hoort, maar na het herstarten van een gepauzeerd programma komt het geluid altijd terug met een irritante knal.

Het maakt niet uit of ik het geluid via de audioinstallatie (glasvezel), of via de tv (hdmi) afspeel.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 7, 2025

Was dit issue er al vóór deze update ​@BasT? Of pas ná de update? 

Als dit niet gelinkt lijkt te zijn aan de update, wil ik je uitnodigen om hier een nieuw topic voor aan te maken, zodat we samen met jou kunnen zoeken naar oorzaak en oplossing!

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 7, 2025

@Maja van KPN Is gebeurd.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik zag het ​@BasT, dank daarvoor. De Community en het moderatieteam zal zo spoedig mogelijk reageren. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 8, 2025

Ja, ​@Peterpiwi, we hebben hier meer duidelijkheid over. Bepaalde tegelrijen worden vanuit ons periodiek aangepast met de expliciete bedoeling om dingen bij de klant onder de aandacht te brengen. Andere rijen zijn juist tijdafhankelijk, en worden op bepaalde momenten van de dag wel en op andere momenten niet getoond. Op het moment dat een rij even onzichtbaar is -- omdat wij hem zelf verborgen hebben, of omdat we er een aanpassing in hebben gedaan -- en daarna weer door ons zichtbaar gemaakt wordt, gaat dat ook over je eigen instellingen heen. En zal een rij ook bij jou weer zichtbaar worden.

Dit gaat dan vooral om rijen zoals Uitgelicht, Films op tv etc. maar kan ook gebeuren met een rij van een specifieke streamingsdienst.

Op het moment is dat niet iets dat we kunnen voorkomen. Mocht daarin wat veranderen dan laten we het weten. 

Ah dankjewel voor u uitleg ! Fijne avond 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • December 10, 2025

Ik zie toch nog een probleem in de gids bij het scrollen naar beneden.

Zodra je bij de radiozenders komt gaat de programma informatie erboven niet (altijd) meer mee. 

Zie hieronder: TV538 is de laatste TV zender (programma informatie: Mark Labrand) en je ziet dat de programma informatie erboven niet meer mee gaat bij de radiozenders. 

Als ik blijf scrollen naar beneden door de radiozenders (niet te zien hierboven) dan pakt hij heel af en toe de programma informatie mee van een radiozender waar ik voorbij ga. De ene keer is het 'Cream' en dan daarna een Stingray themazender.

Meermaals complete herstart van de TV+ box lost het probleem niet op.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat is zeker niet zoals het hoort natuurlijk. Dank voor het doorgeven ​@Sebas14. Duidelijk ook met het bijgevoegde filmpje 👍🏻

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Zou je nog eens naar je privéberichten willen kijken ​@Peterpiwi? We kunnen je hulp nog goed gebruiken. Kijk maar even of je daarbij wilt helpen.