Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.212.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • December 9, 2025
  • 73 reacties
  • 3788 keer bekeken
Toon eerste bericht

73 reacties

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 24, 2025

Beste kpn

heeft niks met deze update te maken maar wil het even kwijt ! Fijne feestdagen en goede 2026 gewenst iedereen !

1 kleine  ding krijg met regelmaat te ze zien een momentje geduld we zetten nieuwe dingen voor je klaar maar er is dan nooit een update geweest ! Dat gebeurt als je box aan zet vaak in de ochtend maar ook met regelmaat in de avond 

zou dat beter geregeld kunnen worden of uit vind beetje onzin als er toch niks veranderd is dan een tip  alleen 

veder tot heden  eigenlijk prima kleine probleempje waar ik tegen aanloop is bij kpn bekend een word naar gekeken top 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • December 24, 2025

1 kleine  ding krijg met regelmaat te ze zien een momentje geduld we zetten nieuwe dingen voor je klaar maar er is dan nooit een update geweest ! Dat gebeurt als je box aan zet vaak in de ochtend maar ook met regelmaat in de avond 

Het scherm met 'Moment geduld....' komt bij mij de laatste tijd ook wat meer voor. Het is heel lang weggeweest.

1x bij het doorspoelen bij een opname vanavond bij NPO1extra, dat hij vastslaat en dan het scherm weergeeft en 1x bij het verlaten van een app naar een TV zender.

Met een goede herstart van de box lost dit het wel even een tijd op. Niet heel schokkend, maar geef hem ook maar wel even door net zoals ​@Peterpiwi 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 24, 2025

Het scherm met 'Moment geduld....' komt bij mij de laatste tijd ook wat meer voor. Het is heel lang weggeweest.

1x bij het doorspoelen bij een opname vanavond bij NPO1extra, dat hij vastslaat en dan het scherm weergeeft en 1x bij het verlaten van een app naar een TV zender.

Met een goede herstart van de box lost dit het wel even een tijd op. Niet heel schokkend, maar geef hem ook maar wel even door net zoals ​@Peterpiwi 

Inderdaad als je even goed opnieuw laat opstarten en zo dan is weer korte periode weg maar komt altijd naar aantal dagen weer terug ! Geen grote spoed inderdaad dit probleem maar keer na kijken kan nooit kwaad lijk me 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 25, 2025

Dit komt bij mij ook vaak voor, Meestal na het verwijderen van een opname.

Jasper van KPN
Moderator

Goed dat jullie het aangegeven dat het de laatste tijd weer vaker voorkomt, het hoort natuurlijk niet te gebeuren als er dan niets veranderd. Die nemen we weer mee naar de ontwikkelaars!

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 25, 2025

Goed dat jullie het aangegeven dat het de laatste tijd weer vaker voorkomt, het hoort natuurlijk niet te gebeuren als er dan niets veranderd. Die nemen we weer mee naar de ontwikkelaars!

Top dankjewel! Fijne kerst. 🎅🏻 

Zenpa
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 25, 2025

Bij pauzeren tijdens een gestreamd programma schakelt de launcher na ca. 15 seconde naar een live programma. Soms schakelt dan ook de tv+ box uit. 

Erg irritant

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 29, 2025

Updates zijn ervoor om een product te verbeteren. Helaas is dit zeker na de laatste update, niet het geval. Met iedere keer onzinnige ‘promotie’ toevoegingen aan de source code toevoegen worden er essentiële ‘verprutst’. Zoals, het groene KPN ‘Klaarzet scherm’, programma info veranderd niet in gids bij scrollen. Dat komt iedere avond een paar keer voor. Jullie testen de software toch ook vóór de eerste (selectie)publieke release?  Ik kan me niet voorstellen dat dit niet opgevallen is.
Nu ik toch bezig ben; nog steeds verschillende programma info in gids, bij het selecteren van het programma wijzigt de info in de info van de volgende week/aflevering(indien aanwezig). Een half jaar geleden ook gemeld en erkend door mod.
Ook het irritante 2x op OK drukken bij bv afspelen uit de opnamelijst. Je selecteert een programma. Dan krijg je de opties Afspelen als default en Verwijderen. Je zou dus 1x op OK moeten drukken om af te spelen. 99 van de 100 keer moet de nog een keer op OK drukken.
En nee, resetten, opnieuw opstarten, spanning eraf, helpt niet bij beide boxen.

Jasper van KPN
Moderator

Het wordt zeker getest ​@Max-H, maar soms kunnen daarbij dingen gemist worden. Wat je beschrijft herken ik zo niet, heb je mogelijk een screenshot van dat groene klaarzet scherm? Kan je uitleggen wat je precies bedoelt met de programma info die niet veranderd bij het scrollen, is dat horizontaal, verticaal, is dat als je terug gaat naar de gids na een programma gekeken te hebben of iets anders? We kunnen alles doorgeven aan de ontwikkelaars, als we weten wat er precies voorkomt. Hoe meer je in detail kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen nemen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

---

Wat je beschrijft herken ik zo niet, heb je mogelijk een screenshot van dat groene klaarzet scherm? 

---

Maar, dat is toch al bekend bij jullie? Zie: 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

We hebben op dit forum een mooi topic, ooit aangemaakt door wijlen wjb: Feature requests voor TV+ box.

Is het misschien een idee ​@Jasper van KPN dat we een soortgelijk topic aanmaken, genoemd ‘Gemelde bugs van TV+ box’? Dan kunnen in elk geval de bugs en tekortkomingen die ik eerder in verschillende topics gemeld heb, daar verzameld worden. Dat is goed voor ieders overzicht.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 29, 2025

Dat is iets wat we actief hebben gehad in het beginperiode van de TV+ Box, en dat is niet iets waar we op dit moment van plan zijn mee verder te gaan. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 30, 2025

Het wordt zeker getest ​@Max-H, maar soms kunnen daarbij dingen gemist worden. Wat je beschrijft herken ik zo niet, heb je mogelijk een screenshot van dat groene klaarzet scherm? Kan je uitleggen wat je precies bedoelt met de programma info die niet veranderd bij het scrollen, is dat horizontaal, verticaal, is dat als je terug gaat naar de gids na een programma gekeken te hebben of iets anders? We kunnen alles doorgeven aan de ontwikkelaars, als we weten wat er precies voorkomt. Hoe meer je in detail kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen nemen.

Het groene KPN scherm is door Katana321 beantwoord.

Het niet wijzigen van de info in de gids was verticaal maar is gisteravond niet meer voorgekomen. Mocht het weer voorkomen, dan meld ik het.

Wanneer de in je opnamelijst een serieopname hebt, en deze met de ‘menubalk’ selecteert, zie je links boven een paar regels informatie hierover. Echter, dit is de informatie van de volgende aflevering. Selecteer je vervolgens de aflevering door op OK te drukken, dan krijg je wel de juiste informatie te zien.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank je voor de toelichting Max! Dan zullen we dit terugkoppelen aan de ontwikkelaars.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

---

Wanneer de in je opnamelijst een serieopname hebt, en deze met de ‘menubalk’ selecteert, zie je links boven een paar regels informatie hierover. Echter, dit is de informatie van de volgende aflevering. 

---

@Max-H Is dat ook zo als je de weergave op ‘Raster-weergave’ zet?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 30, 2025

---

Wanneer de in je opnamelijst een serieopname hebt, en deze met de ‘menubalk’ selecteert, zie je links boven een paar regels informatie hierover. Echter, dit is de informatie van de volgende aflevering. 

---

@Max-H Is dat ook zo als je de weergave op ‘Raster-weergave’ zet?

Nee, dan is er sowieso geen info te zien.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 4, 2026

Sinds deze update hebben we last van met dat terug kijken het beeld donkerder is en geluid zachter.

me ouders ervaren hetzelfde dit is alleen op de tv+ ontvanger en niet op de app op te iPad

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • January 4, 2026

Sinds deze update hebben we last van met dat terug kijken het beeld donkerder is en geluid zachter.

me ouders ervaren hetzelfde dit is alleen op de tv+ ontvanger en niet op de app op te iPad

Hier niks last van wat u om schrijft maar kan per box ook verschillen natuurlijk ! 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 4, 2026

Hier niks last van wat u om schrijft maar kan per box ook verschillen natuurlijk ! 

Ik heb het op alle 4 de boxen die ik heb en me ouders op beide die ze hebben.

het is begonnen echt na deze update me vader noteert altijd de update omdat hij in verleden meer problemen heeft gehad.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • January 4, 2026

Ik heb het op alle 4 de boxen die ik heb en me ouders op beide die ze hebben.

het is begonnen echt na deze update me vader noteert altijd de update omdat hij in verleden meer problemen heeft gehad.

Oké lastig inderdaad goed dat je het meld !  Hoop dat snel opgelost word voor u 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed om te weten, dank voor het melden! Als je dus wisselt tussen live TV kijken en terugkijken is het geluid merkbaar zachter en het beeld donkerder? Ook bij verschillende programma's? 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 4, 2026

Goed om te weten, dank voor het melden! Als je dus wisselt tussen live TV kijken en terugkijken is het geluid merkbaar zachter en het beeld donkerder? Ook bij verschillende programma's? 

Bij alles wat je terugkijkt is het donkerder en geluid zachter 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Check, dan neem ik het mee in de feedback naar de ontwikkelaars. Kijken of zij dit kunnen reproduceren en oplossen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

Het is in elk geval niet hoe het hoort te zijn. Ik heb het zojuist getest. Het journaal ‘live’ gekeken en het journaal via ‘Terugkijken’ gekeken. Bij beide waren hier het beeld én het geluid exact hetzelfde. En ik heb dus versie 1.212.3

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 4, 2026

Het is in elk geval niet hoe het hoort te zijn. Ik heb het zojuist getest. Het journaal ‘live’ gekeken en het journaal via ‘Terugkijken’ gekeken. Bij beide waren hier het beeld én het geluid exact hetzelfde. En ik heb dus versie 1.212.3

Jou bericht is beetje 2 ledig eerst zeg he hoort niet hoe het hoort te zijn. En daarna zeg je dat alles hetzelfde was.

maar heb je LIVE gekeken multicast of zoals jij zegt live unicast want dan is het geluid idd gelijk.

als ik me tv op Unicast zet en dan normaal of terug kijk is het allebei zelfde.