Skip to main content
update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.217.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • February 23, 2026
  • 112 reacties
  • 5228 keer bekeken
Toon eerste bericht

112 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor het delen van jullie ervaringen beiden. Kan me voor je vrouw goed voorstellen dat dit niet prettig kijken is ​@Jocola, dank voor het melden!

• Topper
  • March 8, 2026

Wij wachten af of er een  verbeterde versie komt.

Ik snap echt niet waar jullie mee bezig zijn,dit te gek voor woorden.

We zijn in overweging om de KPN af te zeggen en naar een andere provider over te gaan Z.

Nu zal dat voor de KPN worst zijn,als er iemand zijn abonnement opzegt.

Nogx we wachten het nog even af.

Gr van een zeer teleurgestelde klant

Admin: reactie onder juiste Product Update geplaatst

• Nieuwkomer
  • March 8, 2026

Wat een verschrikkelijke update, wie verzint het nu om van groot beeld een klein thumbnail te maken tijdens doorspoelen.. daarbij zie je ook niet meer hoe snel je doorspoelt en vlekkeloos doorspoelen werkt ook niet.. (hapert en stottert aan alle kanten..) 

Soms zou het beter zijn om mensen eerst te laten testen / vragen waar men op zit te wachten..

er zijn namelijk genoeg punten om eerst op te lossen, en daar kan beter eerst in geïnvesteerd worden..

Admin: bericht onder juiste Product Update geplaatst

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 8, 2026

Ik heb de update nu sind 6 maart. En mijn mening over het spoelen is deels nu heel positief. 

Op opnames van BBC NL gebruik ik vaak eerst de blauwe knop om vervolgens nog een stukje te spoelen met >.

Op loslaten stopt het. Maar dan kun je met 10 seconden terug heel nauwkeurig het startpunt klaar zetten om met OK of play weer te hervatten. 

Dus de tussenstap die ontstaan is door het niet direct hervatten na loslaten blijkt heel praktisch! ​@Katana321 .

Verder blijft een nadeel dat het plaatje op tv's van 32" te klein is. Daar zijn veel klachten over. Deze maat is nog meer in gebruik dan ik dacht. Heb er 2 maar die draaien met de app m.b.v. streaming apparaatjes. 

Woonkamer 43" met DIW7022. 

Gelukkig komt de aanduiding ×2, ×4, ×8 enzovoort weer terug. 

Want

>> voor ×2, >>> voor ×4, >>>> voor ×8, >>>>> voor ×16, >>>>> voor ×32 en volgens mij ook 5 pijltjes voor ×64 is niet erg duidelijk. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 9, 2026

Persoonlijk vind ik het doorspoelen zoals bij Netflix prettiger. Je ziet dan ook wat voor en na je huidige beeld is. Je weet dan of je iets terug of iets door moet spoelen.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 9, 2026

En wat was er mis met het oude doorspoelen dat werkte gewoon prima

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 9, 2026

@PeterG schreef hierboven

Op loslaten stopt het. Maar dan kun je met 10 seconden terug heel nauwkeurig het startpunt klaar zetten om met OK of play weer te hervatten. 

Waarom zou dit niet met volledig beeld kunnen? Waarom zou dat niet gewoon handmatig kunnen als dat een keer nodig is? Dat je, als je een keer heel precies een startpunt klaar wilt zetten, het beeld zélf pauzeert en dan naar het precieze punt kunt gaan? (En dan lekker met volledig beeld.)

@Arjan van KPN, je schreef eerder

De toegevoegde waarde van deze thumbnails is dat zo efficiënter wordt omgegaan met netwerkverkeer, waardoor de weergave sneller en stabieler wordt.

Dat snap ik niet. Waarom kan kijken met meerdere frames per seconde wel, maar heeft spoelen ineens thumbnails nodig? En KPN ziet het niet als deel van de belangrijkste basis van de dienst, dus hoeveel van het netwerkverkeer wordt nou helemaal gebruikt voor spoelen? Ook in volledig scherm vraagt (vooruit)spoelen over langere tijd gezien denk ik minder bandbreedte dan wanneer de kijker niks overslaat, maar in ieder geval niet méér?

En daarboven:

Daarbij kan het soms voorkomen dat na een uitrol nog niet alles direct optimaal werkt.

Ik weet dat jullie dat niet voelen, maar dat vind ik een verkeerde voorstelling van wat er nu (wéér) gebeurd is. En vooral een verkeerde manier van werken. Het geeft sommige gebruikers bovendien het gevoel dat zij iets fout doen, terwijl het gewoonweg een bijzonder slechte update is. 😪

Trouwens:

Sommigen gebruiken ook de pijltjes op de grijze ring om door te spoelen en het klopt dat er nu een handeling aan toegevoegd is om weer af te spelen.

Dat is de enige optie voor gebruikers van de Comfort+.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 9, 2026

Er is in mijn ogen maar 1 hele belangrijke upgrade die KPN eigenlijk eerst zou moeten doen.

Upgrade naar Android TV versie 14

En daarna weer verder gaan met de reguliere updates.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 9, 2026

Er is in mijn ogen maar 1 hele belangrijke upgrade die KPN eigenlijk eerst zou moeten doen.

Upgrade naar Android TV versie 14

En daarna weer verder gaan met de reguliere updates.

Houd de update sectie goed in de gaten ;)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 9, 2026

@MennoG78 wel jammer dat je geen mail meer krijgt als er een update is.😉

Maar je ziet hem nu ook in de topic KPN TV (als het voor tv is)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2026

Aanvullend op mijn laatste bericht.

Het zou prettig zijn als het plaatje op één plek blijft. Bijvoorbeeld in het midden. Voor de focus wel prettig. 

Dit naar aanleiding van de opmerking over Netflix. Daar blijft de focus ook in het midden. 

• Topper
  • March 9, 2026

KPN ga naar android versie 14 indien dat mogelijk is.

Of anders z.s.m de thumbnail vergroot word liefst weer full screen,is voor de slechter ziende miscchien ook weer fijn.

Ik hoop dat we binnenkort weer kunnen genieten van een mooi product,op deze manier worden er veel klachten gedeponeerd die in veel gevallen volkomen terecht zijn.