Skip to main content

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.221.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • April 3, 2026
  • 126 reacties
  • 6686 keer bekeken
Toon eerste bericht

126 reacties

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 7, 2026

Krijg weer erg vaak momentje even geduld zetten nieuwe dingen voor je klaar terwijl er helemaal geen nieuwe dingen zijn ! Sinds deze update weer 4 x al vanaf vrijdag   Best vaak voor die paar dagen ! 

• April 8, 2026

Ik heb deze update nog niet maar die melding krijg ik ook regelmatig. Ook vaak eerst een soort van startscherm van Netflix en dan moet ik op de terug-knop drukken om vervolgens dan  bovengenoemde melding te krijven, terwijl wij dan al dagen niet naar Netflix gekeken hebben. Verder moet ik regelmatig een reset uitvoeren omdat de ontvanger ipv Dolby op stereo staat. M'n ontvanger is bekabeld aangesloten. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • April 8, 2026

Krijg weer erg vaak momentje even geduld zetten nieuwe dingen voor je klaar terwijl er helemaal geen nieuwe dingen zijn ! Sinds deze update weer 4 x al vanaf vrijdag   Best vaak voor die paar dagen ! 

Zien ik alleen als ik vanuit een APP vandaan komt zoals Disney, tivimate of andere dan is de KPNTV+ app helemaal afgesloten en als je dan KPN start krijg je altijd die melding

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • April 8, 2026

Diezelfde melding zie ik de laatste dagen ook. Wij kijken 's a avonds naar onze eigen spullen waardoor de screensaver (met de schilderijen) actief wordt. Als ik dan kies voor HDMI 1, waar de TV+ ontvanger op is aangesloten,  zie ik de screensaver en druk op de back toets. 

Vervolgens zie dan even die melding. Soms zie ik dat ik kennelijk geen internet had maar een "OK" lost dat op.

Ook loopt na een aantal dagen het geluid niet meer synchroon met het beeld. Het geluid loopt dan achter het beeld aan. Heel raar…

Nu hebben wij deze update nog niet dus volgende week kijk ik wel even weer.

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • April 8, 2026

Update is ook geïnstalleerd bij mij zie ik. 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 9, 2026

Ik echt bij live tv kijken en ook soms als je net opnames heb gestart! 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 9, 2026

Diezelfde melding zie ik de laatste dagen ook. Wij kijken 's a avonds naar onze eigen spullen waardoor de screensaver (met de schilderijen) actief wordt. Als ik dan kies voor HDMI 1, waar de TV+ ontvanger op is aangesloten,  zie ik de screensaver en druk op de back toets. 

Vervolgens zie dan even die melding. Soms zie ik dat ik kennelijk geen internet had maar een "OK" lost dat op.

Ook loopt na een aantal dagen het geluid niet meer synchroon met het beeld. Het geluid loopt dan achter het beeld aan. Heel raar…

Nu hebben wij deze update nog niet dus volgende week kijk ik wel even weer.

Geluid probleem is makkelijk oplossen even opnieuw opstarten met de rechter knop even in houden dan kiezen voor opnieuw opstarten dan is het vaak verholpen of even van stroom halen werk vaak ook wel

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 9, 2026

Komt de laatste dagen hier ook weer. Meestal als ik een app heb gebruikt en weer naar de Launcher ga.

DIW7022, 0.38.2; 1.219.1

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • April 9, 2026

….

Geluid probleem is makkelijk oplossen even opnieuw opstarten met de rechter knop even in houden dan kiezen voor opnieuw opstarten dan is het vaak verholpen of even van stroom halen werk vaak ook wel

Jazeker, beide methodes heb ik wel toegepast. Maar, voor zover ik mij herinner, was dit tot voor enkele weken geleden nooit een probleem.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • April 9, 2026

Sinds deze update heb ik wederom cec problemen. 

Zet ik de kon soundbox uit hoort mijn tv ook uit te gaan. Nu lijkt het een flipperkast. Zet ik hem uit gaat de box uit tv uit box weer aan en tv weer aan…

Dit is niet constant maar na 3 x opnieuw opstarten en elke keer komt het spontaan terug is het het melden wel waard.

Wel moet ik vermelden ik heb firmware 1.22.4 en launcher 1.1221.2

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • April 9, 2026

Sinds deze update heb ik wederom cec problemen. 

Zet ik de kon soundbox uit hoort mijn tv ook uit te gaan. Nu lijkt het een flipperkast. Zet ik hem uit gaat de box uit tv uit box weer aan en tv weer aan…

Dit is niet constant maar na 3 x opnieuw opstarten en elke keer komt het spontaan terug is het het melden wel waard.

Wel moet ik vermelden ik heb firmware 1.22.4 en launcher 1.1221.2

Aanvulling ik krijg de cec niet meer goed . Apapraten op elkaar afstemmen gaat niet meer.dit gebeurd wel vaker het lijkt dat de basis van de eerste software wordt gebruikt waar die fout inzit. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is inderdaad gek ​@steffen1, dank voor het melden! We nemen het mee. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 9, 2026

Hier hebben we gisteren deze update gekregen. Vanavond hebben we verschillende opnames gekeken. Helaas moet ik melden dat het probleem met de pauze/play-knop nog niet opgelost is.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dan is het goed dat je hier melding van maakt. Dan kan het tv-team verder zoeken naar een definitieve oplossing. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • April 10, 2026

Dat is inderdaad gek ​@steffen1, dank voor het melden! We nemen het mee. 

Ik heb het momenteel weer werkende.

Het lijkt alsof er geen vertraging zit in het signaal. Als de soundbox uitgaat duurt het even voordat de tv uitgaat. Dan is het signaal van inschakelenner nog en lijkt de soundbox er op te reageren. Als ik het makkelijk kan beredeneren:

Bouw een vertraging in inkomend cec signaal met opstart. 

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 10, 2026

Bij 'Entertainment' zie ik bij 'Films per aanbieder' alleen Pathé thuis, Plus pakket en Film. Netflix en HBO Max komen hier niet in voor.

Bij de zoekfunctie wordt ook niet allees getoond. Als ik zoek op 'From' komt deze serie niet naar voren voor HBO Max, terwijl dit een HBO Max serie is. Bij Prime Video wordt hij wel vermeld.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 10, 2026

Hi Bas, dit klopt inderdaad. We zijn dit nog aan het finetunen, dat zie je bijvoorbeeld ook met 'Speak no evil'. Staat wel op Netflix maar je ziet Prime in de resultaten. We zijn daar dus nog mee bezig, bedankt voor signaleren! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2026

Nou, ​@BasT . Hier wel. 

En na iets doorscrollen 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2026

Hè, nou krijg ik al die opties niet. En zie ik hetzelfde als ​@BasT . Raar zeg.

Oh wacht. Niet eerst keuze films maken maar naar beneden scrollen geeft wel al die diensten. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik heb deze update nog niet maar die melding krijg ik ook regelmatig. Ook vaak eerst een soort van startscherm van Netflix en dan moet ik op de terug-knop drukken om vervolgens dan  bovengenoemde melding te krijven, terwijl wij dan al dagen niet naar Netflix gekeken hebben. Verder moet ik regelmatig een reset uitvoeren omdat de ontvanger ipv Dolby op stereo staat. M'n ontvanger is bekabeld aangesloten. 

Hey ​@Henk2304. Heb je inmiddels de update binnen en gaat het nu beter? Gebruik je trouwens een Experia Box of misschien een ander modem? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2026

Vraag. Wanneer komt de kijklijst in de Launcher?

Zo alleen in de mobiele en smart-tv app heb je er nog niks aan. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 10, 2026

Hi Peter, goede vraag. Dit nemen we mee voor navraag. 

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 10, 2026

Vraag. Wanneer komt de kijklijst in de Launcher?

Zo alleen in de mobiele en smart-tv app heb je er nog niks aan. 

De programmainfo in de gids is ook nog steeds een stuk summierder dan die van de telefoonapp.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2026

Waarom kun je niet meer met 2× of 4× spoelen? Het begint met de < < en > > knoppen gelijk met 8×. Dat is voor een klein stukje terug, even iets gemist, te snel. Voor mij.

Ik wil minstens 4× terug. Voor vooruit en achteruit. 

Erwin van KPN
Moderator

Waarom kun je niet meer met 2× of 4× spoelen? Het begint met de < < en > > knoppen gelijk met 8×. Dat is voor een klein stukje terug, even iets gemist, te snel.

Ik wil minstens 4× terug. 

Oh,  ik kan het hier zelf niet testen maar als dat zo is, nemen we het uiteraard mee in de feedback, ​@PeterG