Skip to main content
Vraag

KPN TV+ Box springt terug naar live zodra je klaar bent met Terugkijken

• May 4, 2026
  • 13 reacties
  • 140 keer bekeken

Iedere keer bij het terugkijken gaat hij terug naar "live”, moet dan vervolgens weer terug bladeren om een ander programma te kijken op die “terug kijk” dag.

Is sinds Android tv op de nieuwe decoders, voorheen was dit niet zo.

Gereset e.d. al gedaan

13 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 4, 2026

Precies. De gids gaat steeds terug naar nu, ergo vandaag. Tikje irritant als je meerdere programma's van bijvoorbeeld gisteren wilt 'terugkijken'. 

De gids in de smart-tv app blijft wel staan... 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

Maakt het nog uit of je het terugkijken afsluit met de ↩️“terug” knop of de “gids” knop?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 4, 2026

Nee, dat maakt niet uit, in beide gevallen terug naar vandaag..

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

Klinkt als een bug, ik zou ook verwachten dat de terug knop je terugbrengt waar je gebleven was in de gids.

Zoals wel gebeurt in de mobiele TV+ app (met het <- pijltje) en de klassieke iTV ontvangers (met de “terug” knop op de ab.)

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Richie58, ik kan me voorstellen dat het fijn is als je op hetzelfde punt terugkomt na het terugkijken. Dat gaan we meenemen zodat de ontwikkelaars dat kunnen bekijken!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 7, 2026

Dank je Jasper,

Het vorige kastje wat ik had, weet het type niet meer, had het in het begin ook niet maar is later toegevoegd, misschien kunnen jullie het wel vinden in het oude kastje en het vandaar uit implementeren.

Jasper van KPN
Moderator

De oude tv-ontvangers en de TV+ Box hebben een ander besturingssysteem, waardoor het niet zo makkelijk is als je het schetst. Ze gaan het zoals gezegd bekijken, daar zetten we bij dat het in het verleden wel kon.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2026

De app blijft in de gids wel op de datum van terugkijken, ​@Jasper van KPN . Dus dat implementeren in de Launcher?

• Helper
  • May 7, 2026

We hebben al sinds een paar dagen problemen met begin gemist.

We hebben 2 Arris vip 5202 tv ontvangers en deze zijn aangesloten met een ethernet kabel op het glasvezelnetwerk.

Als we nu bijvoorbeeld het Journaal willen kijken als deze al is begonnen, en we willen begin gemist gebruiken via het groene bolletje dan begint het Journaal vanaf het begin maar naar een paar seconden springt het automatisch weer naar de live uitzending van het Journaal.

Dit is al een paar dagen het geval, waar ligt dit aan, want er is bij ons niks veranderd.

Bij sommige forum leden was dit ook het geval maar deze zeiden dat het probleem bij hun was opgelost, maar hier werkt het nog steeds niet.

Heb de ontvangers ook al naar een fabrieksinstelling terug gezet, en van het stroom afgehaald en modem gereset, maar het probleem blijft zich voor doen met begin gemist.

Hopelijk weet kpn waar dit aan ligt en dit opgelost kan worden.

We hebben het modem experiabox 10a

Vriendelijke groeten,

Gertjan Brummer

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2026

Hoi ​@Twente , Gert Jan

Ik denk dat we dat bij het topic moeten houden. Dit topic is een ander probleem. 

Het is niet handig om één onderwerp op meerdere plekken te hebben. Is voor jezelf ook niet overzichtelijk. 

Jasper van KPN
Moderator

De launcher en de app zijn ook verschillende dingen wat dat betreft. Beiden werken ze op Android, maar verder verschilt het behoorlijk. Dus dat is ook wat lastiger dan copy paste 😉

@Twente je kunt dit inderdaad het beste verder in je eigen topic bespreken zoals Peter al zegt. Dit topic is een hele andere situatie, en daardoor niet handig om jouw vraag hier te zetten. Het is voor jou ook wel zo overzichtelijk als het hele gesprek op 1 plek staat.

• Helper
  • May 8, 2026

De launcher en de app zijn ook verschillende dingen wat dat betreft. Beiden werken ze op Android, maar verder verschilt het behoorlijk. Dus dat is ook wat lastiger dan copy paste 😉

@Twente je kunt dit inderdaad het beste verder in je eigen topic bespreken zoals Peter al zegt. Dit topic is een hele andere situatie, en daardoor niet handig om jouw vraag hier te zetten. Het is voor jou ook wel zo overzichtelijk als het hele gesprek op 1 plek staat.

Ik heb niet gezegd dat dit in de topic moest zetten, dit heeft een kpn medewerker geschreven en mij een link van gestuurd dat dit in de topic aan moest geven.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2026

We houden het bij je eigen topic, ​@Twente . Deze hier gaat ook niet eens over de Arris VIP5202. En het is ook een ander issue. Raar advies van de klantenservice. 

Je eigen topic is de beste plek.