Skip to main content

Hi,

Ik heb een nieuwe tv box ontvangen. Ik krijg deze echter niet opgestart. 

Ik krijg de melding: Te veel mislukte pogingen.

Ik heb de servicedesk 2x gebeld (2,5 uur verder) en het advies was om alles te resetten. Natuurlijk had ik dat al geprobeerd. Nadat we het meerdere malen hebben gereset (op advies van kpn) krijgen we de melding.

Initieel kregen we de foutcode: kbx-sota-e101

Je hebt er niks aan, maar: fijn zo’n foutcode waarvoor de website het ook niet weet. 😎

(En zeg, webontwikkelaar, die streepjes in een code vervangen door spaties, dat kan toch wel automatisch?)


Hallo @UtrechtRijnvliet 

Volgens betekende die error code dat jouw TV ontvanger niet over de correcte certificaten beschikt. Dat was een productie fout en dat had al lang hersteld moeten zijn voor de ontvangers die aan klanten verzonden worden. Heb je nog steeds deze foutmelding? Of heb je ondertussen een andere? Zie je ook een foutcode dan?


Hi @Jeroen-bart Engelen,

Ik ben een dag verder en krijg weer dezelfde foutcode. Eerder gegeven adviezen werken niet.

@Kpn graag verveem ik spoedig een reactie. Na meerdere uren bellen met jullie, waarbij ik meerdere mensen heb gesproken zonder oplossing, ontvang ik graag zsm een nieuwe tv-box.

Volgens de forum is dit een bekend probleem, behalve bij jullie call center.


Hoi @UtrechtRijnvliet. Welkom op het KPN forum! Wat vervelend dat je deze foutcode te zien krijgt op jouw nieuwe ontvanger. Vaak verhelpt de onderstaande stappen dit probleem. Ik begrijp uit jouw berichten hierboven dat je een aantal stappen al hebt doorlopen, maar wil je het onderstaande toch nog eens proberen? Als dit het probleem niet verhelpt hoor ik dat graag van je!


Check of jouw netwerkverbinding goed is: verbind de tv-ontvanger met een ethernetkabel rechtstreeks op het modem (geen switch oid ertussen) en probeer de volgende stappen:

  1. Maak de TV+ box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw op
     
  2. Maak de Experiabox spanningsloos
    Start de Experiabox opnieuw op
    Maak de TV+ Box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw

 


Hi,

Ik heb een nieuwe tv box ontvangen. Ik krijg deze echter niet opgestart. 

Ik krijg de melding: Te veel mislukte pogingen.

Ik heb de servicedesk 2x gebeld (2,5 uur verder) en het advies was om alles te resetten. Natuurlijk had ik dat al geprobeerd. Nadat we het meerdere malen hebben gereset (op advies van kpn) krijgen we de melding.

Initieel kregen we de foutcode: kbx-sota-e101

 

Wat je ook kan doen, is hem volledig terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Achterop de Sagemcom DIW7022 (KN tv+ box) zit een klein gaatje.

Met een dunne naald of spelt kan je daar inprikken.

(ik denk wel dat hij aan moet staan)

Daarna kan je alles opnieuw ingeven, zorg er wel voor dat je de juiste gegevens bij de hand

hebt. 

 

P.S.

Misschien had je dit ook al gedaan.

Onder reset staat ook dit.

Ik ging er hierbij van uit dat je hem spanningsloos (volksmond stroom) had gemaakt.😉


@Vikash van KPN 

Natuurlijk heb ik dat al meerdere keren geprobeerd


@UtrechtRijnvliet 

Had je mijn tip ook al geprobeerd? 

 

P.S.

Ik werk niet bij KPN.😉


@Vikash van KPN

Natuurlijk heb ik dat al meerdere keren geprobeerd

Wat jammer dat het probleem nog niet is verholpen. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik voor je uitzoeken of ik deze ontvanger voor je kan omruilen voor een nieuwe. Laat je ook even het serienummer van jouw defecte ontvanger achter in het ‘Persoonlijke opmerkingen” veld?