Skip to main content

Hallo

Sinds 9 september ben ik overgestapt naar KPN voor internet en tv, maar mijn TV+ box functioneert niet zoals verwacht. Tijdens het bekijken van YouTube-video's via de YouTube-applicatie start de TV+ box regelmatig vanzelf opnieuw op. Dit gebeurt ook wel eens wanneer we een show kijken in een andere app. Bij gebruik van de terugknop om uit een app te gaan, worden er soms willekeurig apps geopend, waarna de box vastloopt en opnieuw opstart. Dit is behoorlijk vervelend.

Ik had gehoopt dat firmware-updates dit probleem zouden oplossen, maar na enkele updates is er geen verbetering. De firmwareversie van mijn TV+ box is:

KPN TV+ firmware: 0.30.6

KPN TV+ launcher: 1.167.2

Is dit een bekend probleem, en is er een mogelijke oplossing?

Alvast bedankt voor de hulp.

Hoi @Inconfundible welkom op de KPN Community. Dat is ook knap vervelend natuurlijk. Ik heb het zelf ook enkele keren gehad. Ik weet bijna zeker dat dit op de radar van de ontwikkelaars staat maar ik koppel dit terug als feedback! Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!

Is hier al meer over bekend? Bij mij doet hij dit ook non stop, telkens bij starten van YouTube. Frisse start heeft geen effect. 

Nee nog niks bekend. Toevallig zat ik vanmiddag filmpjes op Youtube te bekijken en ging de tv+ box herstarten. Heel irritant. De box krijgt regelmatig updates maar dit probleem wordt niet opgelost.

Hier precies het zelfde probleem, elke keer als YouTube word gestart start die klote box opnieuw op , waarom wordt dit probleem niet opgelost. denk dat het tijd wordt om stappen te ondernemen want het is geen goed werkend product.

Jammer dat dit dan nog steeds speelt mensen. Ik wil dit wat gedetailleerder doorzetten. Weet dat we niet stilstaan en de TV+ Box blijven ontwikkelen. Ik heb nog wat vragen voor jullie:

• Wat voor een firmware draaien jullie op de KPN TV+ Box?
  • Hoe is deze aangesloten met het modem van KPN? Met een kabel, via Wifi of op een andere manier?
  • Welk modem van KPN hebben jullie gebruik?
  • Werkt tv kijken wel goed en ervaar jullie eventueel ook soortgelijke problemen met andere apps?   

Ik heb een box 12, bekabeld aangesloten. Firmware 0.32.12  launcher 1.179.1

tv kijken werkt wel goed. Met apps verder gaat het goed, enkel bij YouTube dat hij opnieuw opstart. En bij Paté Thuis dat hij soms geen geluid geeft bij films. 

Gebeurd dat dan met enige regelmaat of slechts af en toe Mandy?

Eigenlijk altijd als we YouTube starten. 
de eerste keer valt hij uit. En daarna gaat het goed, en valt hij soms tussen door uit. Maar dat is niet altijd. 

het probleem met Pathé thuis is ook bij enkele films, niet bij allemaal (nu toevallig met Wicked en tijd terug bij Mario) 

Dank je voor de toelichting Mandy. Ik heb bevestiging gekregen dat dit probleem wordt herkend en dat het in onderzoek is nu. Het staat dus op de radar. Bedankt voor de toelichting!

Super! Hopelijk kunnen ze er iets mee 

• Firmware 0.33.10 / Launcher 1.179.1
  • Bekabeld aangesloten
  • Experia box v10
  • De tv en apps werken goed; het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Wanneer ik de terugknop gebruik tijdens het gebruik van een applicatie, start de box niet opnieuw op.

Bedankt voor de terugkoppeling ​@Inconfundible, dat is enorm waardevol. Ik geef het door.

Gisteren ondervond ik opnieuw problemen met mijn tv-box. Bij het opstarten bleef het apparaat hangen op het logo van KPN. De eerste keer hoorde ik wel geluid van de zender die ik als laatste had bekeken, maar het beeld bleef bevroren. Na een herstart bleef de box weer hangen op het logo, ditmaal zonder geluid. Uiteindelijk moest ik de stekker uit het stopcontact halen en de box opnieuw opstarten. Pas toen werkte de tv-box weer naar behoren. Ik heb het gevoel dat mijn tv-box niet goed functioneert.

Dan lijkt het erop dat de software even bleef hangen ​@Inconfundible, uiteraard niet de bedoeling en wenselijk maar helaas kan dat soms voorkomen door de aard van de techniek. Het geeft niet automatisch aan of de ontvanger defect is. Mochten de problemen aanhouden dan zou ik even contact zoeken met de klantenservice.Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!

Hallo,

Ik heb nog altijd hetzelfde probleem als hierboven precies staat beschreven. Het is al een tijdje en ik hoopte, net als Mandy dat door de updates dit probleem verholpen zal worden.

Vooral met de youtube app komt het bijna dagelijks, ‘s avonds, voor dat deze opnieuw opstart.

Bij Netflix en Prime vrijwel nooit. Er is toch denk ik iets fout in de connectie met Youtube. 
Het gebeurt bij meerdere tvontvangers, dus een wissel zal het probleem niet oplossen.

Hopelijk dat kpn snel het euvel kan vinden en update. 

​@Hugocox  zie dit topic: 

https://community.kpn.com/product-updates/tv-box-update-naar-firmware-versie-0-34-14-635232 

Reageer