Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ box toevoegen aan Google Home groep

• March 14, 2025
  • 2 reacties
  • 134 keer bekeken

Ik zie de tv+ box wel in Google home, maar kan hem niet toevoegen aan een groep. Klopt dat?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@TheoSim! Goede vraag. Ik heb op Google zelf rondgesnuffeld en kwam dit artikel tegen. 

Je kunt elke combinatie van Google Nest- of Home-speakers en -schermen, Google-streamingapparaten en Google Pixel Tablets in groepen onderbrengen om synchroon media af te spelen in het hele huis.

Je kunt vooraf ingestelde speakergroepen maken die je vaak gebruikt of de minispeler gebruiken om speakers toe te voegen, te verwijderen of te verplaatsen als je media afspeelt.

Compatibele apparaten

• Google Home
  • Google Nest Mini (2e generatie)
  • Google Home Mini (1e generatie)
  • Google Home Max
  • Google Nest Audio
  • Google Nest Hub-schermen
  • Google Nest Wifi-punt
  • Google Pixel Tablet (alleen in de Hub-modus)
  • Google TV Streamer (4K)
  • Chromecast met Google TV
  • Chromecast
  • Chromecast Ultra
  • Chromecast Audio
  • Speakers en tv's die werken met Google Cast

Onze tv-ontvanger is geen speaker of TV, dus ik gok dat het hem daarin zit. Dan zal dat inderdaad niet lukken!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 16, 2025

Hi ​@TheoSim! Goede vraag. Ik heb op Google zelf rondgesnuffeld en kwam dit artikel tegen. 

Je kunt elke combinatie van Google Nest- of Home-speakers en -schermen, Google-streamingapparaten en Google Pixel Tablets in groepen onderbrengen om synchroon media af te spelen in het hele huis.

Je kunt vooraf ingestelde speakergroepen maken die je vaak gebruikt of de minispeler gebruiken om speakers toe te voegen, te verwijderen of te verplaatsen als je media afspeelt.

Compatibele apparaten

• Google Home
  • Google Nest Mini (2e generatie)
  • Google Home Mini (1e generatie)
  • Google Home Max
  • Google Nest Audio
  • Google Nest Hub-schermen
  • Google Nest Wifi-punt
  • Google Pixel Tablet (alleen in de Hub-modus)
  • Google TV Streamer (4K)
  • Chromecast met Google TV
  • Chromecast
  • Chromecast Ultra
  • Chromecast Audio
  • Speakers en tv's die werken met Google Cast

Onze tv-ontvanger is geen speaker of TV, dus ik gok dat het hem daarin zit. Dan zal dat inderdaad niet lukken!

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

Bedankt voor de info Sanne.

Aangezien de tv box chromecast heeft ingebouwd, en je er ook audio naartoe kunt streamen, dacht ik dat je hem ook aan een speakergroep zou kunnen toevoegen. Ik heb het ook nog aan Gemini gevraagd. Dit was (een gedeelte van) het antwoord:

Het is inderdaad frustrerend als je een apparaat met ingebouwde Chromecast niet aan een speakergroep kunt toevoegen. Dit komt vaak door een aantal factoren:
Verschillen in fabrikantimplementatie:
 * Apparaten met "Chromecast ingebouwd" zijn afhankelijk van hoe de fabrikant de technologie heeft geïmplementeerd. Dit betekent dat, hoewel ze de basisfunctionaliteit van Chromecast hebben, de integratie met functies zoals speakergroepen kan variëren.