Skip to main content
Update

KPN TV+ Box: Update naar firmware versie 0.37.6

Categorie:TV+ Box
  • December 2, 2025
  • 70 reacties
  • 2740 keer bekeken
Toon eerste bericht

70 reacties

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Dat is wel gek! Gelukkig is de update snel verlopen.

• Topper
  • December 5, 2025

eswin. kpn tv box DIW 7022 mijn afstandbediening (AB) probleem door gebruik zapp knop zie pijl knop AB iets langer in drukt dan verschijnt op tv. ja verlaat terug kijken.of. nee ga verder met kijken. hebben jullie ook zelfde probleem? laat mij graag weten a.u.b.gr.eswin.

eswin 5/12/25.kpn+tv box DIW7022. videomodus geconfugireed naar multicast en geactiveerd en NIET op nieuw op gestart vandaag. ik ben zapper en getest op de pijn bank gezet kwam er goed vanaf.mogelijk zit in de interface launcher versie 1.210.2 wil niet te vroeg oordeel uit brengen wacht komde 5-dagen af.  vermoedelijk niet aan de tv browser of app van in vloed heeft of endroid (configuratie bestanden)  of de firmware (drager) versie 0.36.4. datum 9/12/25  en 12/12/25 nieuw firmware  versie 0.37.06  uit gerold.als ik goed heb.af wachten.kunnen weer op beginnen voor af aan . goed bezich. heeft iemand nog idee graag uw reactie. met vriendelijk groetjes eswin. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 5, 2025

Hi ​@eswin

We denken graag met je mee! Zou je uit kunnen leggen waar je op dit moment precies tegenaan loopt? Wat werkt er nu niet goed? 

• Topper
  • December 5, 2025

Hi ​@eswin

We denken graag met je mee! Zou je uit kunnen leggen waar je op dit moment precies tegenaan loopt? Wat werkt er nu niet goed? 

HA Maja. het probleem was zwart beeld en geen geluid. je gaat trucjes uit halen om weer  tv box aan de praat te krijgen dat is tot nu toe weer gelukt als niet volgens procedure ging. voor mij sport ja leuk he.kan zijn in de tv browser zit. in mij vorige mail uit gelegd. graag uw reactie..m.v.g. eswin.     

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Heb je deze problemen met zwart beeld en geen geluid als je gewoon live tv aan het kijken bent? In multicast modus? Ik denk dat het het beste is dat je een eigen topic opent hiervoor. Want je vraag heeft, als ik het goed begrijp, geen betrekking op deze nieuwe firmwareversie. En als tip wil ik dan meegeven om bijvoorbeeld chatgpt te gebruiken om je berichten wat meer structuur te geven. Het is nu best een opgave om je berichten goed te begrijpen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 5, 2025

Update is geïnstalleerd zie ik. Nog geen problemen, 

• Deelnemer
  • December 5, 2025

Sinds de update zit er geen ondertiteling meer op Discovery. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 5, 2025

Sinds de update zit er geen ondertiteling meer op Discovery. 

Even getest bij mij ook niet op Discovery ​@Erwin van KPN 

Erwin van KPN
Moderator

@Erwin1966  ik krijg de indruk dat er helemaal geen ondertiteling op discovery zit momenteel. Ik probeer het hier via url.  

Zijn er anderen die dit kunnen bevestigen?

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb even met onze storings mensen gepraat. Het lijkt alleen om het programma Aussie gold hunters te gaan. Er is nu wel weer ondertiteling.  Is dat ook jullie beleving?

(Voor het programma gold hunters heb ik een melding naar onze itv mensen gedaan ).

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 5, 2025

Ja nu wel weer ondertiteling bij Discovery

• Deelnemer
  • December 6, 2025

Ja bij mij doet hij het ook weer

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 6, 2025

Fijn om te lezen en dank ook voor jullie terugkoppeling ​@Wil_I_am en ​@Erwin1966 💪🏻

Garak
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 7, 2025

Dit is leuk. Ik heb deze update afgelopen week ook gekregen en ben nu wat aan het spelen met de Flirc en een oudere KPN afstandsbediening die ik nog had liggen. Werkt hier goed. 

• Nieuwkomer
  • December 8, 2025

De Samsung One Remote is al 1½ jaar bruikbaar op de DIW7022 ​@Corleone_MB !

Werkt middels HDMI CEC. Samsung ondersteunt alleen p+ en p- niet met externe apparatuur.

De One Remote geeft géén infrarood signalen. 

Als je op de Samsung bij "instellen universele afstandsbediening" het merk kpn instelt komen die signalen wel uit de IR-hub onderaan het scherm. 

En dan zou je dat flirc ding kunnen gebruiken. 

Maar dat is wel veel omslachtiger dan via HDMI CEC hoor.

Bedankt voor je reactie nog! Ik gebruik de remote idd al met HDMI CEC, het werkt idd maar vind het toch wel echt storend dat P+ en P- niet werken en had gehoopt dat dat hiermee verholpen kon worden... En ook jammer dat je het KPN logo niet meer ziet bij de HDMI poort zoals wel bij het oude KPN kastje….

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 8, 2025

Je kunt met de Samsung afstandsbediening de naam 'HDMI 1' wijzigen naar een zelf gekozen naam. Ik heb KPN TV ingetypt. 

Helaas is het Samsung zelf die zappen op extra apparaten niet ondersteund. De kpn box ondersteunt het wel. Op mijn oudere Sony en Philips werkt het namelijk wel. 

@Corleone_MB 

• Nieuwkomer
  • December 12, 2025

Sinds de update werken niet alle knoppen meer van mijn huidige Flirc configuratie met mijn Harmony afstandsbediening. Waar is de volledige HID-codetabel dan te vinden?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 12, 2025

Hmm, jammer dat het niet helemaal niet goed meer gaat met de knoppen @RB050. We hebben hiervoor geen tabel beschikbaar op het moment, en zijn aan het onderzoeken hoe we klanten hierbij kunnen helpen. Je zou kunnen kijken of het helpt als de configuratie opnieuw doorloopt? 🤞🏼

• Nieuwkomer
  • December 12, 2025

In de eerste alinea van de update omschrijving staat dat jullie nu een volledige HID-codetabel hebben, dan moet die toch ook beschikbaar zijn voor klanten die hun Flirc willen configureren?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 12, 2025

Ik word net door ​@Erik van KPN getipt over dit topic ​@RB050

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 12, 2025

Iets anders, Zojuist viel mij op dat het geluid van een, net gekozen, zender "langzaam" aanzwelt.        Dan knalt er niet ineens een, al dan niet ongewenst, geluid de huiskamer in.

Dat vind ik persoonlijk heerlijk. Misschien was het altijd al zo en merk ik het nu pas.

Erwin van KPN
Moderator

Iets anders, Zojuist viel mij op dat het geluid van een, net gekozen, zender "langzaam" aanzwelt.        Dan knalt er niet ineens een, al dan niet ongewenst, geluid de huiskamer in.

Dat vind ik persoonlijk heerlijk. Misschien was het altijd al zo en merk ik het nu pas.

interessant.   Mochten er anderen zijn die dit is opgevallen, laat het weten.  Ik lees er zo snel niks over terug in de release notes, maar wie weet is het een bewuste implementatie. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 13, 2025

Dat zou best kunnen ​@Erwin van KPN,

Toen mijn vrouw later op de avond thuiskwam heb ik haar ook gevraagd. Volgens haar was het ook nieuw. Wel heel plezierig. 

Jasper van KPN
Moderator

Dan zou je inderdaad zeggen dat het veranderd is, en jullie genieten er lekker van dus 🙂

• Topper
  • December 13, 2025

Slechte release. Sinds deze update bevriest het scherm vaker dan daarvoor, toen eigenlijk nooit. Van zender wisselen is dan het devies. Geluid trilt/repeteert een aantal seconden bij wisselen van zender waarna het weer verstaanbaar wordt. Vooral na een aantal uren intensief streamen, veelvuldig het Hoofdmenu gebruiken, wisselen van streamingdiensten, dan trekt de Box het niet meer, hapert, of slaat vast. Voeding loskoppelen en weer aansluiten is dan de enige manier om verder te kunnen. Kortom, de Box trekt het gewoon niet, gebrek aan werkgeheugen ( terwijl dat nu juist beter zou moeten zijn in deze release) en/of de cache loopt te snel vol. Niet lullig bedoelt, maar Ziggo heeft met haar box het interactieve (TV-) gebruik toch een stuk beter voormekaar dan KPN.  April kan ik overstappen, als het dan niet beter is ben ik weg.