Skip to main content
Vraag

KPN TV+ Box werkt niet goed op multicast

  • 10 September 2024
  • 10 reacties
  • 95 keer bekeken

Hallo,

als ik de tv+ box op multicast best beeld instel dan blijft het beeld stil staan als naar een andere zender ga,bij Unicast is dit niet het geval? Hoe kan dit

Gebruikt u een switch in uw netwerk? Ondersteund deze IGMP Snooping? Of gebruikt u een draadloze verbindingset? Powerline's? DVS? Devolo's? Of heeft u hem via WiFi verbonden met een WiFi netwerk wat geen Multicast to Unicast ondersteund?


Hoi,

ik gebruikt de tv Box via wifi


Hoi,

ik gebruikt de tv Box via wifi

En... welk WiFi? Waardoor word dat uitgezonden? 


Ik heb er een een eigen router voor gebruikt en snelheid in de woonkamer is 300 MB 

ook heb ik de box een keer bedraad aangesloten en nog steeds stilstaand beeld als ik naar ander zender ga, dus unicast het beste met een prima beeld, maar toch wel vreemd


Een tv ontvanger werkt meestal niet goed achter een 2de router. Mogelijk ondersteund de 2de router geen multicast to unicast. En wellicht heeft die ook geen IGMP Proxy Server.

ook heb ik de box een keer bedraad aangesloten ...

Rechtstreeks op het modem van KPN? 


Ik heb er een een eigen router voor gebruikt en snelheid in de woonkamer is 300 MB 

ook heb ik de box een keer bedraad aangesloten en nog steeds stilstaand beeld als ik naar ander zender ga, dus unicast het beste met een prima beeld, maar toch wel vreemd

@Hans bezuijen, welke merk en type router is het? En ondersteund deze IGMP Snooping?


 


Beste @Hans bezuijen,

Ik heb even gekeken bij Asus, en ik krijg het volgende bericht te zien:

Opmerking: de router ondersteunt de ingeschakelde multicast-routing (IGMP Proxy) niet.

De router ondersteund dus geen “Multicast-routing”.

Dus ik ben bang dat het niet werkt als je de TV+ Box op “Multicast” zet, dan zou je het probleem houden.

Zou je Multicast willen dat kun je het beste de ontvanger op de modem van KPN aansluiten.


Ok, Dennis ik wil je bedanken voor deze info, maar moet wel zeggen dat unicast ook wel een heel goed beeld geeft maar wilde graag zien of er een verschil is tussen beide.

hans.


Ok, Dennis ik wil je bedanken voor deze info, maar moet wel zeggen dat unicast ook wel een heel goed beeld geeft maar wilde graag zien of er een verschil is tussen beide.

hans.

Beste @Hans bezuijen,

Je kunt met deze info er alles over lezen:

En deze:

👍🏼👍🏼


Reageer