Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Box werkt sinds paar weken niet goed

• February 24, 2025
  • 6 reacties
  • 92 keer bekeken

Dag,

Sinds een paar dagen werkt de KPN TV + Box niet goed. 
Ik heb een JBL 9.1 Soundbar, de BOX is met de HDMI kabel gekoppeld aan de soundbar en de soundbar out gaat via HDMI naar de TV.

Bij opstarten van de box heb ik soms of beide geen geluid en geen beeld, of soms wel geluid maar ook geen beeld. We hebben de boxen nu ongeveer 3 weken in gebruik en de eerste weken werkte alles prima. Nu heb ik sinds het weekend af en aan problemen, soms werkt het wel, soms zet ik later op de dag de tv weer aan en werkt het weer niet. 

Mijn gevoel zegt dat het ergens in de HDMI aansluiting zit of dat er iets van een update is geweest die de problemen veroorzaakt. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Beste antwoord door Schobert

Probleem uiteindelijk toch opgelost door alles opnieuw af te koppelen en aan te sluiten. Nu een HDMI van Box naar TV en van TV via andere poort naar de out van de JBL. Vervolgens op TV de audio op HDMI gezet. Nu werkt alles wel goed zonder problemen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 24, 2025

Je hebt het eigenlijk niet goed aangesloten. Er moet een hdmi kabel van de tv box naar de tv en vanaf de tv naar de soundbar. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 27, 2025

Hi ​@Schobert, goed dat je hier even aan de bel trekt omdat je problemen ervaart!

Ik zie dat Joep je een tip heeft gegeven over het aansluiten, heb je inmiddels geprobeerd of het beter gaat als de soundbar gekoppeld is aan de TV+ box in plaats van aan je tv?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 27, 2025

Uiteindelijk niets aan de setup veranderd, anders dan een andere HDMI/ARC poort te gebruiken in de TV.
Maar dit had ik bij eerdere verstoringen ook al wel geprobeerd, toen geen resultaat.

Nadat het probleem de laatste dagen even niet meer voor lijkt te komen laat ik alles even voor wat het is.
Mochten de problemen weer terug komen, dan ga ik verder zoeken naar de oplossing.

Overigens had ik afgelopen weekend uiteindelijk wel beeld, maar leken alle kleuren inverted. 
Dus in plaats van KPN groen/wit/zwart waren alle kleuren oranje/roze e.d.

Voor nu blijf ik even van alles af, en wacht af zo lang het goed blijft werken.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 1, 2025

Hmm, dat van de inverted kleuren vind ik erg merkwaardig en kan ik ook niet echt verklaren ​@Schobert 🤔

Ik hoop met je mee dat het gewoon goed blijft vanaf nu, en anders mag je het hier weer melden zodat we er verder mee aan de slag kunnen gaan!

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • March 25, 2025

Probleem uiteindelijk toch opgelost door alles opnieuw af te koppelen en aan te sluiten. Nu een HDMI van Box naar TV en van TV via andere poort naar de out van de JBL. Vervolgens op TV de audio op HDMI gezet. Nu werkt alles wel goed zonder problemen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 26, 2025

Ah kijk aan, wat goed dat het weer in orde is nadat je alles opnieuw hebt aangesloten ​@Schobert! Bedankt dat je het nog even laat weten 😊