Skip to main content
Beantwoord

KPN TV: diverse apps haperen en de klantenservice denkt niet mee

• December 31, 2025
  • 6 reacties
  • 100 keer bekeken

yamaha33
Helper
Forum|alt.badge.img

Al jaren een prima glasvezel aansluiting, directe 10mtr utp modem-tv stb. En toch werkten de apps als Netflix en NPOplus niet goed, bleven hangen of haperen.

Na vier keer een andere settopbox toegestuurd gekregen lijkt me dat het probleem wel duidelijk was. mijn moeder is inmiddels 87, en TV is haar ‘huisvriend’, ze kan niet zonder en hij staat de hele dag aan. Maar het probleem bleef. Zelf maar een apple-tv voor haar gekocht zodat ze toch probleemloos netflix en npo-plus kan kijken. 

Na het vele contact met KPN verwacht je een beetje meedenken. Maar moet bij anderen zien dat er ineens een tv+ box is die eindelijk wel de apps aankan. Dus zelf maar aangevraagd om de oude arris te vervangen. Het zou het probleem oplossen van de tv op andere ingang zetten, dat soms te ingewikkeld kan zijn voor haar, de “smart-tv” kan soms tegenwerken..
Maar helaas weer wordt er niet meegedacht. De Comfort AB die ze gebruikt werkt dan weer niet op de tv+, geen bluetooth waarschijnlijk? De witte heeft veel te kleine knoppen voor de meeste mensen en zeker voor ouderen. KPN weet toch dat ze de Comfort heeft en gebruikt, waarom dan niet meteen mee gestuurd?

Alles weet kpn van je maar een beetje meer hulp voor de oudjes zou niet misstaan, vraag t AI anders eens, “Hey google, wie kijkt er nog tv?"

Beste antwoord door Marlon92

Je kunt hem hier bestellen:

Comfort+ voor TV+ afstandsbediening

Hij is niet gratis. Dus KPN gaat die zomaar niet meesturen. Ik denk ook niet dat KPN bijhoud wie er zo'n afstandsbediening bestelt.

En dit heeft niets met AI te maken.

6 reacties

• Antwoord
  • December 31, 2025

Je kunt hem hier bestellen:

Comfort+ voor TV+ afstandsbediening

Hij is niet gratis. Dus KPN gaat die zomaar niet meesturen. Ik denk ook niet dat KPN bijhoud wie er zo'n afstandsbediening bestelt.

En dit heeft niets met AI te maken.

yamaha33
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • December 31, 2025

Dat was nu juist mijn punt, ik heb voor m’n moeder heel vaak met de klantenservice moeten bellen om uiteindelijk het probleem NIET opgelost te kijgen. Alles wordt bijgehouden van klanten qua retail ook bij KPN, alleen zinvol gebruik maken van de informatie zou pas echt klantvriendelijk zijn. 

Hij is inderdaad niet gratis, en de oude Comfort+ was ook al niet gratis. En de eigen oplossing met een AppleTV was ook niet voor niks, los van alle tijd die er in gaat zitten.  

Mijn andere punt is dat tv kijken via KPN vooral iets voor de ouderen onder ons is, streamen hebben de meeste mensen geen STB voor nodig, mobiel of tablet met smart tv volstaat voor mensen die er mee opgroeien.  Zorg dan ook dat de digibeten en/of ouderen geholpen worden. Het prbleem is ook wel bekend want bij de omschrijving van de Comfort+ voor TV+ staat het ook, alleen jammer dat je het allemaal zelf moet uitzoeken.

Een afstandsbediening die gemak, comfort en overzicht geeft. En ook nog eens eenvoudig te gebruiken. Met de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening krijg je ’t allemaal.

Of je nu jong of oud bent. Comfort+ voor TV+ is er voor iedereen die van simpel houdt. Voor wie een afstandsbediening wil die doet wat ‘ie moet doen. Zonder poespas.

Je vindt precies genoeg knoppen om tv te kijken zoals jij dat wil. De gids lezen, radio luisteren of gewoon tv-kijken: met 1 druk op de knop regel je het. Zap makkelijk naar een andere zender en weer terug. Of pas het volume aan naar jouw wens. Met de grote knoppen doe je ’t allemaal zonder moeite. En wissel je wel eens per ongeluk van bron? Hoeft niet meer. Want deze knop is nu zo gemaakt dat je ‘m extra lang moet indrukken voordat de bron verandert. Geen zwart of sneeuw beeld meer dus. Handig!

Heb je een knop nodig, maar staat ‘ie niet op de afstandsbediening? Met de Meer opties knop kies je zelf een instelling. Bijvoorbeeld Netflix openen. Terugkijken. Of 5 minuten vooruit spoelen. Jij beslist.

Verder:
  •   De knoppen zijn extra groot, met duidelijk contrast voor betere leesbaarheid;

• December 31, 2025

Dat was nu juist mijn punt, ik heb voor m’n moeder heel vaak met de klantenservice moeten bellen om uiteindelijk het probleem NIET opgelost te kijgen. Alles wordt bijgehouden van klanten qua retail ook bij KPN, alleen zinvol gebruik maken van de informatie zou pas echt klantvriendelijk zijn. 

Jij kunt gewoon zelf nadenken en de afstandsbediening bestellen voor je moeder. Daar is helemaal geen AI voor nodig. AI kost enorm veel energie. Is slecht voor het milieu en levert en deze situatie helemaal niets op voor KPN. 

Verder... met alle respect: KPN is een internet provider. Het is niet het doel van KPN om voor oudere mensen te zorgen. Dat is niet de taak van KPN. Oudere mensen ondersteunen kost enorm veel geld. En levert voor KPN niets op. Daarom zet KPN zich daar niet of maar in beperkte mate voor in. Dat geldt niet alleen voor KPN, maar ook voor andere internet providers/bedrijven.

Bedrijven zouden enorm veel kunnen doen voor ouderen en mensen met een beperking. Maar het gebeurt niet. Want daar is niks aan te verdienen voor hun. Het klinkt hard. Maar dat is gewoon de realiteit denk ik.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 5, 2026

Hi Yamaha, allereerst fijn om te zien dat Marlon meedenkt hier. Dank hiervoor. 

Niet het antwoord dat je wilt horen, maar wij zien inderdaad niet zo snel wie welke randapparatuur bij ons heeft besteld en welke afstandsbediening iemand gebruikt tijdens het aanpassen van het abonnement. Ik sluit mij dan ook aan bij het advies van Marlon, bestel de afstandsbediening makkelijk op onze website. 

yamaha33
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 5, 2026

Dankje Alex, het was me duidelijk dat ik de AB kan bestellen, en dat is voor mij ook niet veel zoekwerk, maar voor m’n moeder niet te doen.

Dat de oude Comfort+ (waar staat de plus voor?) niet meer werkt bij TV+ was ook even zoeken. Die info zou wel bij de uitleg op de site mogen komen (want extra kosten)

Ik ga wel even naar de winkel met t oude mens, want ze kan nu niks meer met de oude Comfort+ die ze eerder gekocht heeft, kijken wat de aardige dames&heren daar kunnen betekenen, moet toch ook de oude ontvangers inleveren.

Het was van mijn kant eerder een opmerking dan een vraag. Veel bedrijven gaan AI inzetten om hun service te verbeteren, en in ons geval is er veel contact geweest over de TV STB en de problemen met streamen netflix/npo+, die onopgelost bleven. Hierdoor zou ik bij uitrol TV+ box een proactieve instelling verwachten. Maar dat is nog een brug te ver zo blijkt. 

Ik verhuis zelf binnenkort van glas naar dsl locatie, benieuwd of dat gaat wennen, maar dat is voor een ander topic

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 12, 2026

Sorry voor mijn late reactie. Dit benoemen we wél op onze website bij dat specifiek product, Comfort+ afstandsbediening voor Interactieve TV onderaan bij omschrijving. Alleen niet tijdens het bestelproces naar TV+ box, omdat we dit niet bijhouden. Zou je mij een privébericht willen sturen met de gegevens van je moeder? Met haar toestemming uiteraard. Ik vind dit wel een mooi leermoment en wil kijken hoe dit is gegaan. Laat het me hier weten als je dit hebt gedaan. 

Ik verhuis zelf binnenkort van glas naar dsl locatie, benieuwd of dat gaat wennen, maar dat is voor een ander topic

Ook dit horen we graag, maak dan even een nieuw topic aan hier.