Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ en een actieve VPN in de UK werkt niet

• March 27, 2025
  • 12 reacties
  • 102 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Dit is voor mij een teleurstelling, want ik ben vaak in UK= BUITEN EU.. Ik had gedacht, dat ik dan wel zou kunnen kijken omdat een VPN, ingesteld op Nederland wel zou voldoen. Maar omdat er controle op emailadres plaatsvindt gaat dit NIET door!!??? (Een VPN geeft je een ander mailadres en ip-adres).. 

Beste antwoord door wjb

Als je thuis een VPN server hebt staan dan zou je met die VPN server een verbinding op kunnen zetten.

Dat werkt sowieso.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

wjb
Wijsgeer
  • March 27, 2025

Hoezo geeft die VPN je een ander mailadres?

Je moet gewoon jouw KPN ID gebruiken om in te loggen.

Op wat voor een apparaat wil televisie kijken?

• March 27, 2025

KPN blokkeert alle bekende VPN diensten. Dat heeft niets met je emailadres te maken. En een VPN veranderd niet je emailadres. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2025

Ik wil in UK KPN interactieve tv kunnen zien, gewoon op mijn Samsung Phone.. Maar dat kan niet door EU afspraken..  En dat KPN sowieso alle VPN's blokkeert heb ik dus aan den lijve ondervonden..

Het duurde even eer ik doorhad, dat ik (thuis) mijn VPN ook inactieve moet zetten..

En voor gebruik in UK is dus geen oplossing, of weet een van jullie een oplossing??

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 27, 2025

Als je thuis een VPN server hebt staan dan zou je met die VPN server een verbinding op kunnen zetten.

Dat werkt sowieso.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • March 27, 2025

Iets wat misschien werkt qua TV kijken is een VPN opgezet vanaf je thuisnetwerk modem (in NL).

Maar dat weet ik niet zeker, misschien kan iemand van KPN dit bevestigen of ontkrachten?

(@wjb was me net voor zag ik …)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2025

Maar: Hoe maak je van je eigen thuisnetwerk een VPN? En dan nog: Als KPN iets slims in haar software heeft gestopt - dat meteen herkent: er wordt ingelogged via een VPN - NIET toestaan - ???

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 28, 2025

Maar: Hoe maak je van je eigen thuisnetwerk een VPN?

Een VPN server kan je installeren op een apparaat in thuis LAN of in bepaalde routers met VPN servers  (niet clients) ondersteuning.

En dan nog: Als KPN iets slims in haar software heeft gestopt - dat meteen herkent: er wordt ingelogged via een VPN - NIET toestaan - ???

Een VPN server plus DNS cache server in thuis netwerk is onmogelijk te detecteren, tenzij je hebt een DNS leak. Deze kan je controleren https://www.dnsleaktest.com

wjb
Wijsgeer
  • March 28, 2025

En dan nog: Als KPN iets slims in haar software heeft gestopt - dat meteen herkent: er wordt ingelogged via een VPN - NIET toestaan - ???

Ik gebruik het al sinds jaar en dag om buiten Europa via KPN televisie te kunnen kijken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2025

Ik zou niet weten hoe, is het te ingewikkeld om het op dit forum uit te leggen? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 28, 2025

Ik zou niet weten hoe, is het te ingewikkeld om het op dit forum uit te leggen? 

Nee, maar niemand kan weten war voor apparaten je thuis hebt. Een kan je wel uitsluiten, op KPN modem kan je geen VPN server installeren.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 28, 2025

Kun je met Windows (11) ook een VPN-server instellen ​@wjb  en ​@TDN .

Ik zie bij Windows dat die iets met VPN kan doen, ik ben een leek op VPN-gebied dus ik leer graag bij.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 28, 2025

Kun je met Windows (11) ook een VPN-server instellen ​@wjb  en ​@TDN .

Ik zie bij Windows dat die iets met VPN kan doen, ik ben een leek op VPN-gebied dus ik leer graag bij.

Ja, met Windows Server kan je zonder 3rd party program een VPN server eenvoudig instellen. Maar voor meeste andere gevallen kan je OpenVPN of WireGuard Server installeren, OpenVPN is beetje langzamer dus is WireGuard mijn voorkeur. Installatie is niet simpel maar ook niet te ingewikkeld, van https://www.wireguard.com/install/ de windows installer downloaden en installeren. Maak een C:\Users\Public\Documents\wg_server.conf

#Server Config
[Interface]
PrivateKey = #Replace with server private key#
ListenPort = 51820
Address = 192.168.2.201/24

[Peer]
#Client 1
PublicKey = #Replace with client public key#
PresharedKey = #Replace with pre-shared key#
AllowedIPs = 192.168.2.202/32

en start de server

"C:\Program Files\WireGuard\wireguard.exe" /installtunnelservice "C:\Users\Public\Documents\wg_server.conf"

Je kan ook veel makkelijker WS4W gebruiken om de complexe stappen te instellen