Dat is niet lekker kijken natuurlijk. Verschijnsel mij wel bekend. Niet persoonlijk.
Wat is het merk en type van de tv? Het ziet er naar uit dat het signaal niet goed verwerkt wordt.
Hi Peter, wij hebben een Samsung QLED 4K 75Q77C (2023).
Daarmee zou ik dit niet verwachten.
Zelf heb ik de video uitvoer (schermresolutie) van de + box 'vast' ingesteld op 4k2k-50hz. Kunnen de tv en ontvanger daar geen onenigheid over hebben. Want wel altijd is aan te raden eerst de tv aan op de juiste ingang, daarna pas de box.
Doe voor de zekerheid een herstart van de box. Op de afstandsbediening de aan/uit knop voor TV+ 6 seconden indrukken en dan voor Opnieuw opstarten kiezen.
Hopelijk is de tv geen import…
Bij Bol.com staat 'buitenlands model’. Dus niet gemaakt voor de Nederlandse markt.
De 75Q74C is wel gemaakt voor de BeNeLux.
Er zal een discrepantie zijn met de beeldfrequentie. Bij de genoemde apps is de beeldfrequentie vrijwel altijd 60 hz. Nederlandse televsie is 50 hz.
Klein ideetje: stel de beeld uitvoer (TV+) eens in op 4k2k 60 hz. Niet geschoten...
Dankjewel Peter voor je antwoord. Ik ga dit morgen gelijk testen. In ieder geval heel erg bedankt voor je tijd en moeite. Ik laat weten of het gelukt is.
Heeft het geholpen., @Marcel Koop ?
Goedenavond Peter/Erwin,
Ik heb de KPN TV+ Box opnieuw opgestart door op de afstandsbediening de aan/uit knop voor TV+ 6 seconden in te drukken en dan voor "opnieuw opstarten kiezen". In eerste instantie leek het hier mee opgelost te zijn. Maar na een tijdje kwam het flitsen terug. Ook heb ik geprobeerd de beeld uitvoer (TV+) in te stellen op 4k2k 59.94hz (niet exact 60hz) deze stond ook niet in het rijtje. Ik heb met de verbouwing van ons huis zelf de coax kabel getrokken en deze vervangen met een UTP kabel en aangesloten op een CAT6 UTP wandcontactdoos. In de meterkast heb ik ook een Netgear GS108 netwerk switch geplaats omdat ik te kort aan poorten had. Misschien vraag ik nu teveel aan data? Ik probeer heel erg een techneut te zijn maar nu loop ik helemaal vast. Catastrofe Misschien kunnen jullie iets met deze extra informatie wat het probleem misschien kan oplossen?
Ik hoor het heel graag.
Tja, ik denk dat het de tv is. “buitenlands model” vind ik al een zeer zorgelijke melding bij Bol.
Als ik jouw was zou ik proberen om bij de verkoper deze te verwisselen voor een Benelux model.
Hij heeft kennelijk toch moeite met de beeldfrequentie voor tv uitzendingen.
Diverse apps als Netflix, Youtube, HBO en ook Bluray disc zullen geen probleem zijn. Die hebben een andere beeldfrequentie.
Bij mij houdt ie de 60 hz optie overigens wel vast. Jammer dat dat ook de oplossing niet is.
Hi Peter,
Ik heb mijn tv gekocht bij Hello TV in Groningen. Als ik de TV opzoek bij bol.com dan zie ik ook dat het om een buitenlands model gaat. Er staat dan verder wel het volgende bij:
Zender instellingen
Een buitenlands model televisie is mogelijk niet specifiek gevalideerd voor de Benelux. Dit kan betekenen dat de installatie op het kabelnetwerk handmatige instellingen vereist. Als je echter een losse TV-ontvanger gebruikt, zoals een Ziggo Mediabox of een KPN TV+ box, maakt het geen verschil of je een Nederlands of buitenlands model hebt.
Je zou dan zeggen dat het geen probleem zou moeten zijn.
Persoonlijk denk ik ook niet dat het feit dat het een "buitenlands" model is de oorzaak zal zijn.
Ik neem aan dat je ook al eens een andere HDMI poort hebt geprobeerd.
Heb je kennissen in de buurt met een TV abonnement bij KPN?
Zo ja, kan je dan eens hun TV ontvanger gebruiken om te kijken of het daar ook mee optreedt.
En heb je misschien nog andere hardware (zoals een playstation, mediaplayer, blueray speler) aangesloten? En zo ja, is dat storings vrij. Zo nee, heb je optie om daar mee te testen?
Het mooiste zou zijn, wat @wjb suggereert.