Skip to main content

Wij ervaren sinds woensdag problemen met het geluid dat niet synchroon loopt. Maandag de tv+ in gebruik genomen. Maandag en dinsdag geen problemen ervaren. De instellingen. De tips en instellingen hierboven nagekeken en staat allemaal nagenoeg hetzelfde. Behalve de beeldinstelling. Hierboven staat 2160p-50 Hz. Echter zie ik dat niet terug in de beeldinstelling van de sagecom tv+ ontvanger? Zou het alleen daaraan kunnen liggen?

Admin: afgesplitst voor de vindbaarheid en troubleshoot.

@yvogor 

Gezien de verrassende waardes zou je haast denken dat je een tv voor de Amerikaanse markt hebt. Er staan alleen waardes rondom de 30 Hz. En niet 50 Hz of in de buurt daarvan. 

De Sagemcom geeft alleen waardes die de aangesloten tv aankan. 

Als ik hem op de Full HD tv aansluit staan de instellingen boven 1080p 50 Hz er ook niet bij.

Overigens is dat niet van invloed op het lipsync probleem. Zit alleen in de live streams van sommige zenders. Even 5 seconden op pauze en het is al weg.

Andere opties zijn unicast video mode of geluid uitvoer op pcm stereo zetten als je geen surround systeem gebruikt. 


Wij ervaren sinds woensdag problemen met het geluid dat niet synchroon loopt. Maandag de tv+ in gebruik genomen. Maandag en dinsdag geen problemen ervaren. De instellingen. De tips en instellingen hierboven nagekeken en staat allemaal nagenoeg hetzelfde. Behalve de beeldinstelling. Hierboven staat 2160p-50 Hz. Echter zie ik dat niet terug in de beeldinstelling van de sagecom tv+ ontvanger? Zou het alleen daaraan kunnen liggen?

 

@yvogor 

Ik had exact dezelfde rare resoluties als jij hebt in je screenshot. Na 4u stopte ik de HDMI kabel van de TV+ box in de HDMI 1 van mijn TV (had hem in 3) en spontaan kwam de 4k2k - 50Hz resolutie , tevens gekozen als automatisch.

Ik heb een Philips Android, wat heb jij ? en in welke hdmi heb je hem zitten?

Probeer hem eens in de HDMI 1.

 


@HE1 

Dank je wel voor je reactie. Dit is de oplossing voor de gekke schermresolutie waardes!

Ik ga vandaag in de gaten houden of het lipsync probleem hiermee misschien ook opgelost is.


@HE1

Dank je wel voor je reactie. Dit is de oplossing voor de gekke schermresolutie waardes!

Ik ga vandaag in de gaten houden of het lipsync probleem hiermee misschien ook opgelost is.

Dat is mooi om te horen!

 

Ik zou graag zien dat KPN dit ergens post als een bekende workaround in het geval als de 4k2k-50Hz resolutie niet verschijnt bij een 4K Tv.

 

Had jij dan ook een Philips?


@HE1

Dank je wel voor je reactie. Dit is de oplossing voor de gekke schermresolutie waardes!

Ik ga vandaag in de gaten houden of het lipsync probleem hiermee misschien ook opgelost is.

Dat is mooi om te horen!

 

Ik zou graag zien dat KPN dit ergens post als een bekende workaround in het geval als de 4k2k-50Hz resolutie niet verschijnt bij een 4K Tv.

 

Had jij dan ook een Philips?

Helemaal met je eens @HE1. Nee ik heb geen Philips, maar een Sony. Dus jouw workaround is werkbaar voor meerdere merken.


Helemaal met je eens @HE1. Nee ik heb geen Philips, maar een Sony. Dus jouw workaround is werkbaar voor meerdere merken.

👍🏻


Hoi @yvogor en bedankt voor je bericht :)
Mooi om te zien dat je er samen met de community uit bent gekomen! Voor de meelezers heb ik het antwoord van @HE1 gemarkeerd als beste antwoord. 


Ik ervaar ook dit synchroon lopen met beeld en geluid.

diverse beeldinstellingen geprobeerd echter blijft dit probleem.

wat wel opvalt niet bij al de zenders.


Hier het zelfde probleem. Sinds enkele dagen de nieuwe KPN TV+ ontvanger in gebruik en veel problemen met synchroom lolen van beeld en geluid.

Box zit aangesloten met HDMI op Samsunf TV.

Wie o wie weet wat de oplossing zou kunnen zijn?


Wie o wie weet wat de oplossing zou kunnen zijn?

Niet helemaal iets wat je zelf kan doen @BendW . Op ESPN pauzeer ik vaak even 5 seconden. Dan gaat de box naar de unicast stream van het online platform en daar loopt het wel in sync.

Op zenders waar soms het Dolby geluid (alleen live beschikbaar momenteel) out of sync gaat is even naar een andere zender momenteel de enige oplossing. Om het live Dolby geluid te houden.

Het is bekend bij het ontwikkelteam en heeft de nodige aandacht.


Dank @PeterG!

Tot die tijd dus even behelpen, fijn dat het in iedergeval de aandacht heeft.


technisch gezien zal dit met de cec en hdmi arc te maken hebben. hdmi1 is bedoeld voor de tv boxen bij bijna elke tv.

wij hebben met alleen de samsung tv problemen. dit lijkt ook een oplossing voor ons .wat wel blijft is het volumeniveau die veel lager ligt als de apps onder android.. 

jebben jullie dit probleem ook nog?


Niet voor LG Stef smart tv’s meestal is dat HDMI2


Hier het zelfde probleem. Sinds enkele dagen de nieuwe KPN TV+ ontvanger in gebruik en veel problemen met synchroom lolen van beeld en geluid.

Box zit aangesloten met HDMI op Samsunf TV.

Wie o wie weet wat de oplossing zou kunnen zijn?

Hier ook hetzelde probleem sinds we nieuwe TV ontvangers  van KPN hebben geïnstalleerd, zelfde manier aangesloten op onze Samsung  als de oude kastjes. Hoe heb jij dit opgelost? 


Hoi @Karinve . Eerder in dit topic schreef ik onderstaande. Geldt (helaas) nog steeds.

Wie o wie weet wat de oplossing zou kunnen zijn?

Niet helemaal iets wat je zelf kan doen @BendW . Op ESPN pauzeer ik vaak even 5 seconden. Dan gaat de box naar de unicast stream van het online platform en daar loopt het wel in sync.

Op zenders waar soms het Dolby geluid (alleen live beschikbaar momenteel) out of sync gaat is even naar een andere zender momenteel de enige oplossing. Om het live Dolby geluid te houden.

Het is bekend bij het ontwikkelteam en heeft de nodige aandacht.

 


Hoi @Karinve . Eerder in dit topic schreef ik onderstaande. Geldt (helaas) nog steeds.

Wie o wie weet wat de oplossing zou kunnen zijn?

Niet helemaal iets wat je zelf kan doen @BendW . Op ESPN pauzeer ik vaak even 5 seconden. Dan gaat de box naar de unicast stream van het online platform en daar loopt het wel in sync.

Op zenders waar soms het Dolby geluid (alleen live beschikbaar momenteel) out of sync gaat is even naar een andere zender momenteel de enige oplossing. Om het live Dolby geluid te houden.

Het is bekend bij het ontwikkelteam en heeft de nodige aandacht.

 

@PeterG dank je voor je snelle reactie! Soms is het een beetje van weer war van verschillende toppics. Maar ik heb net behulp van dit toppic gelezen de HDMI ARC op box van Samsung te gebruiken en waarachtig heeft dit ons synchroon probleem opgelost! Hopelijk heeft KPN voor jou een lange termijn oplossing voor het probleem . Gr Karin 


Hoi @Karinve . Eerder in dit topic schreef ik onderstaande. Geldt (helaas) nog steeds.

Wie o wie weet wat de oplossing zou kunnen zijn?

Niet helemaal iets wat je zelf kan doen @BendW . Op ESPN pauzeer ik vaak even 5 seconden. Dan gaat de box naar de unicast stream van het online platform en daar loopt het wel in sync.

Op zenders waar soms het Dolby geluid (alleen live beschikbaar momenteel) out of sync gaat is even naar een andere zender momenteel de enige oplossing. Om het live Dolby geluid te houden.

Het is bekend bij het ontwikkelteam en heeft de nodige aandacht.

 

@PeterG dank je voor je snelle reactie! Soms is het een beetje van weer war van verschillende toppics. Maar ik heb net behulp van dit toppic gelezen de HDMI ARC op box van Samsung te gebruiken en waarachtig heeft dit ons synchroon probleem opgelost! Hopelijk heeft KPN voor jou een lange termijn oplossing voor het probleem . Gr Karin 

@PeterG oeps te vroeg gejuicht… verschilt per zender RTL4 daar loopt het geluid ver achter dan de TV🙄😬. Héél irritant 


Ik heb er gek genoeg ook alleen op rtl 4 en de espn zenders last van. 

Dan even 5 seconden pauzeren. Lig je wat achter en heb je geen surround maar is het wel spat synchroon. @Karinve 

 


hallo.

wat ook wel kan helpen is alles van de stroom afhalen en na 10sec weer inschakelen.

 

ik heb ook een tv+ box en een samsung tv. en heb toevallig geen synchroom probleem. 

 


hallo.

wat ook wel kan helpen is alles van de stroom afhalen en na 10sec weer inschakelen.

 

ik heb ook een tv+ box en een samsung tv. en heb toevallig geen synchroom probleem. 

 

Goede tip @Steffen14, baat het niet dan schaadt het niet in dit geval!


Hier ook sinds kort TV+ kast en ook problemen met audio. Soms is er even 2 seconden geen geluid en dan gaat ie verder. Daarnaast loopt hij regelmatig niet synchroon. Dit wisselt per zender. 
De tv is een LG C7. En de resolutie is normaal in 4K2K - 50 hz. Dus dat is het probleem niet. 
Heb in het TV kastje de Dolby Vision instelling aangepast naar HDR en dat lijkt iets beter te gaan. 
meerdere HDMI ingangen geprobeerd, maar dat helpt niets. 
Mochten er nog tips zijn dan hoor ik het graag. 
 


Wat ik doe bij storend sync is even een paar seconden op pauze. 

Hij gaat dan naar een andere stream. Die heeft alleen geen Dolby geluid maar is wel spat sync. 

Hopelijk wordt het spoedig voor de Dolby streams opgelost. 


Dank voor de tip. Ik zal het eens proberen als hij weer scheef loopt!


Leuk dat m’n audioquest optische kabel niet eens in het 4K kastje last omdat er niet genoeg ruimte is tussen de aansluiting ervan en de lower kabel 🤣


Voor optisch is helemaal geen 'dure' kabel nodig. Het is geen koper waarbij het wel verschil kan maken. 


Reageer