Skip to main content

Wij ervaren sinds woensdag problemen met het geluid dat niet synchroon loopt. Maandag de tv+ in gebruik genomen. Maandag en dinsdag geen problemen ervaren. De instellingen. De tips en instellingen hierboven nagekeken en staat allemaal nagenoeg hetzelfde. Behalve de beeldinstelling. Hierboven staat 2160p-50 Hz. Echter zie ik dat niet terug in de beeldinstelling van de sagecom tv+ ontvanger? Zou het alleen daaraan kunnen liggen?

Admin: afgesplitst voor de vindbaarheid en troubleshoot.

Voor optisch is helemaal geen 'dure' kabel nodig. Het is geen koper waarbij het wel verschil kan maken. 

Buiten de discussie om wat dure kabels ( paar tientjes is niet duur ) wel of niet doen gaat het er mij puur om dat mijn optische kabel FYSIEK NIET EENS IN DE FITTING PAST naast de power kabel. 


@yvogor

Gezien de verrassende waardes zou je haast denken dat je een tv voor de Amerikaanse markt hebt. Er staan alleen waardes rondom de 30 Hz. En niet 50 Hz of in de buurt daarvan. 

De Sagemcom geeft alleen waardes die de aangesloten tv aankan. 

Als ik hem op de Full HD tv aansluit staan de instellingen boven 1080p 50 Hz er ook niet bij.

Overigens is dat niet van invloed op het lipsync probleem. Zit alleen in de live streams van sommige zenders. Even 5 seconden op pauze en het is al weg.

Andere opties zijn unicast video mode of geluid uitvoer op pcm stereo zetten als je geen surround systeem gebruikt. 

Ik had deze waarden ook op mijn Sony 4K tv en het bleek in de HDR optie te zitten. Zet je HDR uit dan gaan de instellingen weer tot 4K 50-60hz. Niet alle HDMI poorten ondersteunen HDMI 2.0 wat nodig is voor HDR 


Dan koop je een optische kabel met kleiner plugje. 

Enkele tientjes voor één optische kabel???

Mijne was 9,99 a 1,5 meter. Die past inderdaad maar net 🤔

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_hama-205131-optische-kabel-1-5m-1695339.html .


Hallo, ik zit net twee maanden bij kpn. Ik heb geen zin in technisch geneuzel. Kpn: los het op! Glasvezel zou het  helemaal zijn, maar bij Ziggo had ik dit soort problemen niet.


@Klippo tot vorige oktober had ik dit probleem ook niet. Had toen een 4k ontvanger + glasvezel( ook van kpn) en dat werkte prima. Toen abonnement opgezegd en de kpn tv+ pakket genomen. Vanaf dat moment alleen maar ellende. Ik wil ook geen workarounds. KPN moet dit probleem oplossen met  Kpn tv+ ontvangers nu oplossen. 


Reageer