Skip to main content

Al een jaar ervaar ik (en vele andere) nog steeds problemen met het geluid dat het niet synchroon loopt. Het geluid loopt achter. Het is niet heel veel, maar het is er. Het valt mij op dat wanneer ik HDR aanpas naar sdr een stuk beter is en dat ik soms zelfs twijfel, loopt het wel of niet achter.

Ik weet niet of het mogelijk is. Maar waarom geen mogelijkheid tot het versnellen van geluid. Vertragen heb je niks aan wanneer je al achter loopt. Andere optie is het beeld kunnen vertragen. Maar dan hoor je de buren nog eerder juichen. En dat wil je liever niet. Maar als dat de oplossing is…

Trouwens bij een andere provider had ik geen problemen. Dus aan mijn tv ligt het niet. Tenzij het een communicatie kan zijn tussen de box en een merk tv. Zelf heb ik een LG c2 evo. O en het geluid gaat via een soundbar htx 8500. Of ik nu passthrough kies, arc aan / uit etc. Het maakt niet uit.

 

Zet , beeld instelling van multi naar unicast . Via apparaat instellingen√ apparaat voorkeuren , en nog twee schermen verder kan  beeld van dolby naar hdr10 zetten en wifi uit als je op de kabel zit , energiebesparing uitzetten gwn op snelle start. Geluid op passtrough daarmee zou je probleem opgelost moeten zijn.


@Maka 

 

Ik heb dit bij NPO 1 UHD ook gemerkt.

Overige zenders zijn wel goed.

 

Hopelijk gaat KPN dit probleem bij de eerstvolgende keer oplossen.

 

@Glille 

Dit heeft in dit geval niets met Multimode of Unicast te maken.

Het beste kan je hem zo wie zo op Multimode zetten en “beste beeldinstellingen” aanzetten en HDR op automatisch en in dit geval voor UHD Prioriteit op HDR.

 

Als je op NPO 1 UHD (kanaal 1) o0 de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) naar beneden gaat, dan kan je UHD uitzetten. 

Dan loopt het geluid meteen goed.


Okay Naja ik heb al zeker meer als 100 soortgelijke situaties zien opgelost worden dmv bovenstaande instelling die ik aangaf en natuurlijk wens ik jou veel succes bij je reis naar de oplossing!!


joop2011 schreef:

Dit heeft in dit geval niets met Multimode of Unicast te maken.

Als de zender in multicast dd 5.1 ondersteunt en in unicast alleen stereo dan kan dit wel invloed hebben op het al dan niet synchroonlopen van het geluid. We zien immers regelmatig dat stereo geluid wel synchroon loopt terwijl dd 5.1 niet synchroon loopt.


joop2011 schreef:

Dit heeft in dit geval niets met Multimode of Unicast te maken.

Als de zender in multicast dd 5.1 ondersteunt en in unicast alleen stereo dan kan dit wel invloed hebben op het al dan niet synchroonlopen van het geluid. We zien immers regelmatig dat stereo geluid wel synchroon loopt terwijl dd 5.1 niet synchroon loopt.

 

Het gaat over NPO1 UHD

Met Unicast heb je helemaal geen UHD

Maar jij kijkt natuurlijk helemaal niet naar voetbal. (velen wel😊)


joop2011 schreef:

Het gaat over NPO1 UHD

Met Unicast heb je helemaal geen UHD

Is dat echt zo?

Ik dacht toch echt dat ook bij uitgesteld kijken er nog wel sprake zou zijn van UHD (HD-HDR) immers ook via de app en site zou NPO 1 UHD gekeken kunnen worden en ook dat is unicast.


Inmiddels HDR10 als prio gezet, HDR automatisch , multicast heb ik aangelaten, geluid passthrough.

Beetje gewisseld tussen uni en multi. Bij mij loopt uni meer achter dan multi. Heb het idee dat het geluid nu aardig synchroon loopt.

Afgelopen jaar de app gebruikt ipv kastje en ivm vertraging beeld (en de buren eerder horen bij een goal) kastje gebruikt. Doordat ik alleen npo1 heb bekeken (en niet verder) de aanname gedaan dat het nog steeds ellende is. 


joop2011 schreef:

Het gaat over NPO1 UHD

Met Unicast heb je helemaal geen UHD

Is dat echt zo?

Ik dacht toch echt dat ook bij uitgesteld kijken er nog wel sprake zou zijn van UHD (HD-HDR) immers ook via de app en site zou NPO 1 UHD gekeken kunnen worden en ook dat is unicast.

Met Unicast heb je geen NPO1 UHD op 1, maar wel op 690. De App heb ook allen UHD in kanaal 690


Reageer