Skip to main content

Als ik de gids wil gebruiken werkt deze niet na 24.00 uur of ik start de boxen opnieuw op dan kan ik wel de gids bebruiken

Ik snap dat dit een lastige is.

Feit is dat ik het op alle 3 de decoders heb.


Ik snap dat dit een lastige is.

Feit is dat ik het op alle 3 de decoders heb.

O ja, ik heb boven ook nog een tweede staan, daar zit ik om middernacht nooit, zal ik ook  's proberen... 


Goed plan.

Als ik kan doe ik dat ook

Moeite met wakker blijven(heb Parkinson )


Goed plan.

Als ik kan doe ik dat ook

Moeite met wakker blijven(heb Parkinson )

Sterkte!


Ik snap dat dit een lastige is.

Feit is dat ik het op alle 3 de decoders heb.

Daarom vermoed ik een server probleem. Ik kan me zo voorstellen dat je met 1 abonneenummer ongeacht het aantal op een server zit. Maar ja, ik ken het gebruikte systeem niet. 

Ik hoop toch dat hier weer weer eens een moderator komt ( @Erwin_ ? ) die ook weer even naar het team gaat sparren.

Want het is toch buitengewoon vervelend als de TV+ rond middernacht '’vastloopt'’ hierop.

Tip: download ook de gewone tv app van kpn op de box. Die blijft rond die periode zeker bruikbaar.


Ik heb vannacht bij box 3 kinderkamer gewaakt en het volgende geconstateerd;

Even na twaalf uur vanuit een zender de gids aan gezet en kreeg op alle kanalen de melding

programma gegevens niet beschikbaar je kunt ook niet meer van zender wisselen met de pijltjes of anderzijds en op een gegeven loopt de box vast  je ziet dan ook een slot in beeld.

De box gereset met de knop bovenop de box daarna werkt alles weer

Het vreemde is dat het zich niet meer openbaart op box 1 woonkamer en 2 kinderkamer .(mazzel)

ik zal proberen box1 vannacht te bewaken en uitsluitsel geven.


Dus bij 2 van de 3 Boxen manifesteert het zich niet? Begrijp ik dat goed? 

Ik heb het zelf bij de tweede Box boven nog niet gecheckt, maar beneden viel precies om middernacht de gids weer uit, nu zonder enige mededeling (was gewoon helemaal leeg), intoetsen nummers om van kanaal te wisselen werkte ook niet meer. 

Nogmaals, geen groot probleem, je gaat naar de app of je gaat naar bed 😀, of je start de Box even opnieuw op.

Maar het is niet helemaal zoals het hoort natuurlijk.


Ik vind 17 dagen hier geen respons meer van een moderator toch wel lang aangezien de kwestie nog sleept, @Erwin_ .


Dat begrijp je goed maar zal voor de zekerheid box 2 en 3  nog een keer checken.

Natuurlijk is het geen groot probleem maar precies wat je zegt het is niet helemaal zoals het hoort,


 

Er is ongemerkt wat misgegaan met de nummers van de boxen

Even voor de duidelijkheid;

Box 1 = woonkamer    (checken)

Box 2 = kinderkamer  ( probleem geconstateerd)

box 3 = slaapkamer     (checken)


Dat begrijp je goed maar zal voor de zekerheid box 2 en 3  nog een keer checken.

Natuurlijk is het geen groot probleem maar precies wat je zegt het is niet helemaal zoals het hoort,

Dat zou dan toch betekenen dat het wel Box-gebonden is.....vanavond toch echt nr 2 even checken....ben benieuwd.


Nou, heb het gisteravond getest op de tweede ontvanger:

Om middernacht bleef alles gewoon beschikbaar, inclusief de TV-gids!

 

 


Box 3 slaapkamer

Tv aangezet om +/- 02.15 wel beeld daarna de gids aangezet en kreeg de melding programma niet beschikbaar.

Daarna naar een andere zender schakelen , dat doet ie dus niet,

box resetten en hij doet alles weer gewoon.

Morgenavond box 1 testen.

Ben benieuwd.


Box 3 slaapkamer

Tv aangezet om +/- 02.15 wel beeld daarna de gids aangezet en kreeg de melding programma niet beschikbaar.

Daarna naar een andere zender schakelen , dat doet ie dus niet,

box resetten en hij doet alles weer gewoon.

Morgenavond box 1 testen.

Ben benieuwd.

Veel later in de nacht doet-ie het dus ook niet...


Box 1 Woonkamer getest.

Geen probleem .

Dus zeg het maar.

 


Box 1 Woonkamer getest.

Geen probleem .

Dus zeg het maar.

 

Kennelijk dus Box-afhankelijk.


Waar ik even aan zat te denken dat  boxen 2 en 3 die de meeste problemen geven op wifi zitten.

De box 1 woonkamer zit bedraad verbonden .

Misschien moeten we het daarin zoeken.


Waar ik even aan zat te denken dat  boxen 2 en 3 die de meeste problemen geven op wifi zitten.

De box 1 woonkamer zit bedraad verbonden .

Misschien moeten we het daarin zoeken.

Box boven, waar het probleem dus niet optreedt,  is inderdaad bedraad aangesloten...ga ik 's even testen op wifi of het daar misschien ook gebeurt...


Dank voor het uitgebreide testen, @opaeus, en jij ook bedankt voor de toevoegingen, @Ratonesque. Zouden jullie beiden, voor zover dat niet al gedaan is, je forumprofiel ook willen invullen? Dan kan het tv team ook op accountniveau bij jullie kijken of er iets mis is. Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt.


Heb profiel aangevult

ik heb de box 1 en 2 gewisseld even kijken of het aan de wifi ligt maar ik mis nu een deel van het

tvplus pakket en wel de erotische kanalen, rest van de kanalen heb ik wel ggggggggrrrrrrrrrrrrrrr.


Dat is niet leuk.

Maar staan ze op de ene decoder toevallig verborgen? Zie instellingen kinderslot. 


Inderdaad daar stonden ze ,ik had ze zelf niet achter de pin gezet.

Maar het was wel de box met de meeste problemen

 


Heb profiel aangevult

Merci! Ik neem dit deze week mee in onze feedback naar het tv team. Kom er bij jullie op terug, hopelijk vrijdag, anders volgende week.

 

@Metalheadje, zou jij ook nog je forumprofiel willen invullen? Kan ik jou ook als voorbeeld meenemen. En, het zou niet nodig moeten zijn om overal stekkers uit te trekken. Herstarten zou voldoende moeten zijn. Dit kun je ook doen door de knop rechtsboven op de afstandsbediening ingedrukt te houden. Je krijgt dan een menu op het scherm met ook een optie tot herstarten. 


Box 3 slaapkamer 00.30 uur tv aangezet tv zenders goed bereikbaar.

Daarna gids aan ,nu vastloper en moet resetten.

Deze box 3 staat op wifi.

Zodra ik weer wat tegenkom en wakker ben meld ik dat.

 


Ik heb gisteravond de Box in de woonkamer (die op wifi dus om middernacht uitvalt) bedraad aangesloten, en wat denk je? 

Om precies 24.00 geen gids meer,  en je kan niet meer schakelen tussen de zenders.

Het lijkt dus niet uit te maken of je wifi gebruikt of de boel bedraad hebt aangesloten.

Maar wel welke Box je gebruikt.


Reageer